Již před třemi lety přišla jihokorejská automobilka s naprosto unikátním modelem Ioniq, u kterého si zákazník mohl vybrat mezi třemi elektrifikovanými verzemi – hybridem, plug-in hybridem a čistým elektromobilem. Dnes jsme se dočkali nové generace, zatím však jen na poli hybridních nástupců. Elektromobil dorazí až o něco později. Jaké jsou největší změny?
První generace Ioniq má na svém kontě celkově již přes 60 000 prodaných kusů, což je velmi slušný začátek, za který by se ani jiné automobilky nemusely v pionýrských letech novodobé elektromobility stydět. Druhá generace Hyundai Ioniq chce jít ještě dál a nabídnout nejen modernější mobilitu s elektrickým pohonem, ale také vylepšenou konektivitu a další dílčí vylepšení, která však posunou Ioniq opět o kus dál.
Změny spatříme již zvenčí – Ioniq Hybrid (2019) a Ioniq Plug-in Hybrid (2019) jsou vybaveny ikonickým kaskádovým mřížkovým systémem, který najdeme i u jiných modelů značky Hyundai. Nebo také novým designem předního a zadního nárazníku, který vytváří jemnější a dynamický vzhled.
Oba dnes představené modely s hybridním pohonem ovšem vypadají téměř identicky, nicméně liší se samozřejmě hlavně tím, že u hybridní verze dobíjíte baterii pouze rekuperací, kdežto u plug-in hybridu můžete baterii zde navíc i s větší kapacitou dobíjet klidně také ze zásuvky a tím teoreticky jezdit podle potřeby jen čistě na elektrický pohon. Každopádně i hybridní varianta nyní přichází s jednoduchou možností, aby se auto automaticky v případě možnosti přepínalo do čistého EV režimu, aby tak bylo ještě více ohleduplnější k životnímu prostředí.
Stejně jako u sesterského modelu Kona Electric (test) nyní i hybridní modely Ioniq nově umožní nastavení intenzity rekuperace jednoduše pomocí pádel pod volantem. A stejně tak nechybí ani chytré brzdění s rekuperací, kdy auto dokáže pomocí přední kamery a dalších senzorů sledovat dopravní situace před vozem a podle toho automaticky nastavovat intenzitu brzdění s rekuperací. V základní výbavě pak tentokrát nechybí bezpečností asistenti, ať už jde o asistenta pro hlídání jízdních pruhů nebo automatické brzdění před možnou kolizí. Stejně tak je k dispozici asistent pro upozornění řidiče, pokud nevěnuje řízení dostatečnou pozornost.
Pokud jde o výkon hybridních sestav, kapacity baterií, výkon nabíječky a další specifikace, ty zatím automobilka neprozradila. Nicméně větších změn se zákazníci dočkají v interiéru, který je přepracovaný a celkově vylepšený – např. o větší 10,25″ dotykovou obrazovku, dále podporu technologií Android Auto a Apple CarPlay, které jsou již v základní výbavě a dokážete díky nim lépe spárovat telefon s autem, nebo také služby Hyundai LIVE Services pro sledování nejdůležitějších údajů o vozidle na dálku například ze svého smartphonu. Intuitivnější má být také ovládání klimatizace a dalších nejvyužívanějších prvků auta.
Nové modely Ioniq (2019) budou v případě hybridních variant nabízené celkem v osmi barvách, tedy přibudou tři nové. A třetí model, plně elektrický Ioniq (2019) dorazí až o něco později. Uvidíme, jestli bude výrazněji odlišný. Ceny zatím neznáme, ale oproti cenám nastaveným u první generace Ioniq by nejspíše neměly být příliš rozdílné – tedy řekněme kolem 700 tisíc za základní variantu hybridního Ioniqu a kolem 900 tisíc za plug-in hybridní variantu. A tím pádem nejspíše můžeme očekávat pokles cen u první generace.
Již před třemi lety přišla jihokorejská automobilka s naprosto unikátním modelem Ioniq, u kterého si zákazník mohl vybrat mezi třemi elektrifikovanými verzemi – hybridem, plug-in hybridem a čistým elektromobilem. Dnes jsme se dočkali nové generace, zatím však jen na poli hybridních nástupců. Elektromobil dorazí až o něco později. Jaké jsou největší změny?
První generace Ioniq má na svém kontě celkově již přes 60 000 prodaných kusů, což je velmi slušný začátek, za který by se ani jiné automobilky nemusely v pionýrských letech novodobé elektromobility stydět. Druhá generace Hyundai Ioniq chce jít ještě dál a nabídnout nejen modernější mobilitu s elektrickým pohonem, ale také vylepšenou konektivitu a další dílčí vylepšení, která však posunou Ioniq opět o kus dál.
Změny spatříme již zvenčí – Ioniq Hybrid (2019) a Ioniq Plug-in Hybrid (2019) jsou vybaveny ikonickým kaskádovým mřížkovým systémem, který najdeme i u jiných modelů značky Hyundai. Nebo také novým designem předního a zadního nárazníku, který vytváří jemnější a dynamický vzhled.
Oba dnes představené modely s hybridním pohonem ovšem vypadají téměř identicky, nicméně liší se samozřejmě hlavně tím, že u hybridní verze dobíjíte baterii pouze rekuperací, kdežto u plug-in hybridu můžete baterii zde navíc i s větší kapacitou dobíjet klidně také ze zásuvky a tím teoreticky jezdit podle potřeby jen čistě na elektrický pohon. Každopádně i hybridní varianta nyní přichází s jednoduchou možností, aby se auto automaticky v případě možnosti přepínalo do čistého EV režimu, aby tak bylo ještě více ohleduplnější k životnímu prostředí.
Stejně jako u sesterského modelu Kona Electric (test) nyní i hybridní modely Ioniq nově umožní nastavení intenzity rekuperace jednoduše pomocí pádel pod volantem. A stejně tak nechybí ani chytré brzdění s rekuperací, kdy auto dokáže pomocí přední kamery a dalších senzorů sledovat dopravní situace před vozem a podle toho automaticky nastavovat intenzitu brzdění s rekuperací. V základní výbavě pak tentokrát nechybí bezpečností asistenti, ať už jde o asistenta pro hlídání jízdních pruhů nebo automatické brzdění před možnou kolizí. Stejně tak je k dispozici asistent pro upozornění řidiče, pokud nevěnuje řízení dostatečnou pozornost.
Pokud jde o výkon hybridních sestav, kapacity baterií, výkon nabíječky a další specifikace, ty zatím automobilka neprozradila. Nicméně větších změn se zákazníci dočkají v interiéru, který je přepracovaný a celkově vylepšený – např. o větší 10,25″ dotykovou obrazovku, dále podporu technologií Android Auto a Apple CarPlay, které jsou již v základní výbavě a dokážete díky nim lépe spárovat telefon s autem, nebo také služby Hyundai LIVE Services pro sledování nejdůležitějších údajů o vozidle na dálku například ze svého smartphonu. Intuitivnější má být také ovládání klimatizace a dalších nejvyužívanějších prvků auta.
Nové modely Ioniq (2019) budou v případě hybridních variant nabízené celkem v osmi barvách, tedy přibudou tři nové. A třetí model, plně elektrický Ioniq (2019) dorazí až o něco později. Uvidíme, jestli bude výrazněji odlišný. Ceny zatím neznáme, ale oproti cenám nastaveným u první generace Ioniq by nejspíše neměly být příliš rozdílné – tedy řekněme kolem 700 tisíc za základní variantu hybridního Ioniqu a kolem 900 tisíc za plug-in hybridní variantu. A tím pádem nejspíše můžeme očekávat pokles cen u první generace.