Zdarma 1300 km ročně? U nového hybridu Hyundai se solární střechou je to možné

Jihokorejský výrobce nám již v loňském roce prozradil, že chce dostat solární panely prodlužující dojezd na všechny elektromobily, nicméně než se tak stane, přichází technologie nejprve na hybrid.

Tip: Toyota testuje speciální Prius pokrytý solárními panely

Konkrétně jde o nový model Hyundai Sonata Hybrid (2019), který je zatím určený pouze pro domácí jihokorejský trh, později v tomto roce se pak dostane také na americký trh, ovšem nad dostupností v Evropě se zatím objevuje otazník.

Díky solárním panelům na panoramatické střeše dokáže auto za den dobít 30 až 60 % kapacity baterie, v závislosti na počasí. Pokud byste dobíjeli denně zhruba 6 hodin, podle automobilky Hyundai získáte tímto způsobem zdarma až 1 300 km ročně. Samozřejmě je ale potřeba brát v potaz, že solární střecha také není zadarmo a navíc kvůli zvýšení celkové hmotnosti auta dojde ke zvýšení spotřeby, což také něco stojí.

Pokud jde o účinnost panelů, zůstává zatím tento údaj bohužel neznámý. V tomto směru jde však vývoj rychle dopředu, vždyť Toyota již testuje speciální Prius, u kterého se chlubí účinností panelů ve výši 34 %, přitom před pár lety to bylo kolem 20 %. Co ovšem můžeme porovnat, je možnost dobíjení baterie pomocí solární střechy za jízdy – zatímco u Japonců je to již nyní možné, u Jihokorejců prozatím nikoliv.

Nový Hyundai Sonata Hybrid (2019) disponuje výkonem 143 kW se spotřebou necelých 5 litrů na 100 km, přičemž využívá benzinového motoru s výkonem 112 kW a elektromotoru o výkonu 38 kW. Pokud jde o technologie, může se tento hybrid pochlubit nejen solární střechou, ale také vůbec poprvé použitou vylepšenou převodovkou (ASC, zkratka z anglického Active Shift Control), která zrychluje řazení a o 30 % snižuje spotřebu paliva.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zdarma 1300 km ročně? U nového hybridu Hyundai se solární střechou je to možné

Jihokorejský výrobce nám již v loňském roce prozradil, že chce dostat solární panely prodlužující dojezd na všechny elektromobily, nicméně než se tak stane, přichází technologie nejprve na hybrid.

Tip: Toyota testuje speciální Prius pokrytý solárními panely

Konkrétně jde o nový model Hyundai Sonata Hybrid (2019), který je zatím určený pouze pro domácí jihokorejský trh, později v tomto roce se pak dostane také na americký trh, ovšem nad dostupností v Evropě se zatím objevuje otazník.

Díky solárním panelům na panoramatické střeše dokáže auto za den dobít 30 až 60 % kapacity baterie, v závislosti na počasí. Pokud byste dobíjeli denně zhruba 6 hodin, podle automobilky Hyundai získáte tímto způsobem zdarma až 1 300 km ročně. Samozřejmě je ale potřeba brát v potaz, že solární střecha také není zadarmo a navíc kvůli zvýšení celkové hmotnosti auta dojde ke zvýšení spotřeby, což také něco stojí.

Pokud jde o účinnost panelů, zůstává zatím tento údaj bohužel neznámý. V tomto směru jde však vývoj rychle dopředu, vždyť Toyota již testuje speciální Prius, u kterého se chlubí účinností panelů ve výši 34 %, přitom před pár lety to bylo kolem 20 %. Co ovšem můžeme porovnat, je možnost dobíjení baterie pomocí solární střechy za jízdy – zatímco u Japonců je to již nyní možné, u Jihokorejců prozatím nikoliv.

Nový Hyundai Sonata Hybrid (2019) disponuje výkonem 143 kW se spotřebou necelých 5 litrů na 100 km, přičemž využívá benzinového motoru s výkonem 112 kW a elektromotoru o výkonu 38 kW. Pokud jde o technologie, může se tento hybrid pochlubit nejen solární střechou, ale také vůbec poprvé použitou vylepšenou převodovkou (ASC, zkratka z anglického Active Shift Control), která zrychluje řazení a o 30 % snižuje spotřebu paliva.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."