Elektromobily v losím testu zpravidla excelují, protože díky nižšímu těžišti a ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 mají zkrátka konstrukční výhodu oproti konvenčním vozům. Nicméně občas se přeci jen najdou i elektrická auta, která v testu propadají a pak jsou tady jiní, kteří naopak nečekaně excelují.
Právě tím lepším případem je Dacia Spring, tedy levný elektromobil, který v Česku vychází na zhruba 450 tisíc korun. Náročným losím testem, kdy se vůz vyhýbá kuželům ve stejné trajektorii jako původně na severských silnicích, na kterých pobíhají rohatí kopytníci, prošel s vynikajícím výsledkem až 77 km/h.
Od levného elektromobilu Dacie, který má poněkud užší a vyšší stavbu těla a je navíc ještě postavený na poměrně úzkých pneumatikách, se v losím testu nedalo příliš moc očekávat. Opak je ale pravdou a model Spring dokázal úhybný manévr v téměř stejné rychlosti jako mnohonásobně dražší elektromobil Porsche Taycan.
Čtěte také: Toyota RAV4 Plug-in hybrid selhala v losím testu. Neuvěřitelným způsobem
Největším překvapením je, že Dacia Spring byla v losím testu lepší než poměrně sportovní Honda e, u které se výrobce chlubí nízkým těžištěm a ideálním rozložením hmotnosti s pohonem přední nápravy. Její výsledek byl 75 km/h. A ještě hůře pak dopadly Mazda MX-30 (74 km/h), BMW iX3 (72,5 km/h), či Seat Mii (70 km/h). Naopak Tesla Model 3 už před lety zvládla manévr v rychlosti až 88 km/h.
Elektromobily v losím testu zpravidla excelují, protože díky nižšímu těžišti a ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 mají zkrátka konstrukční výhodu oproti konvenčním vozům. Nicméně občas se přeci jen najdou i elektrická auta, která v testu propadají a pak jsou tady jiní, kteří naopak nečekaně excelují.
Právě tím lepším případem je Dacia Spring, tedy levný elektromobil, který v Česku vychází na zhruba 450 tisíc korun. Náročným losím testem, kdy se vůz vyhýbá kuželům ve stejné trajektorii jako původně na severských silnicích, na kterých pobíhají rohatí kopytníci, prošel s vynikajícím výsledkem až 77 km/h.
Od levného elektromobilu Dacie, který má poněkud užší a vyšší stavbu těla a je navíc ještě postavený na poměrně úzkých pneumatikách, se v losím testu nedalo příliš moc očekávat. Opak je ale pravdou a model Spring dokázal úhybný manévr v téměř stejné rychlosti jako mnohonásobně dražší elektromobil Porsche Taycan.
Čtěte také: Toyota RAV4 Plug-in hybrid selhala v losím testu. Neuvěřitelným způsobem
Největším překvapením je, že Dacia Spring byla v losím testu lepší než poměrně sportovní Honda e, u které se výrobce chlubí nízkým těžištěm a ideálním rozložením hmotnosti s pohonem přední nápravy. Její výsledek byl 75 km/h. A ještě hůře pak dopadly Mazda MX-30 (74 km/h), BMW iX3 (72,5 km/h), či Seat Mii (70 km/h). Naopak Tesla Model 3 už před lety zvládla manévr v rychlosti až 88 km/h.