Dacia Spring – cena, dojezd, specifikace nejlevnějšího elektromobilu
- Dacia Spring Electric je levný elektromobil
- Jde o první plně elektrické auto značky Dacia, které slibuje cenovou revoluci
- Zaujme cena, nezklame dojezd a celkově potěší slušné specifikace

Dacia a opět revoluce?
„Dacia svými dostupnými modely způsobila automobilový převrat. Logan v r. 2004 široce zpřístupnil koupi nového vozu, Duster radikálně změnil segment SUV, Sandero se stalo lídrem prodejů soukromým klientům v Evropě, a s aktuálně představenou třetí generací určuje novou podobu dostupného a moderního automobilu.“ uvádí rumunská společnost Dacia ve své tiskové zprávě. Způsobí teď revoluci i se svým prvním elektromobilem?
Dacia Spring je elektromobil do města
Automobilka na to šla od lesa. Aby byl elektromobil co nejlevnější, musí se šetřit především na baterii, protože ta je právě nejdražší komponentou každého plně elektrického vozu. A tak je nová, elektrická Dacia Spring Electric vybavena Li-Ion baterií o kapacitě pouze 26,8 kWh, která stačí dle normy WLTP v kombinovaném cyklu na 230 km a dle pouze městské části homologovaného cyklu na 305 km. Vůz je tedy prakticky odsouzen spíše pro městský provoz. V něm ale může excelovat – elektromobil s menší baterií bývá zpravidla lehčí a má nižší spotřebu, navíc dle statistik činí průměrná délka každodenní jízdy pouhých 31 km, takže pak postačí elektromobil od Dacie nabíjet jen jednou týdně.
Nová Dacia Spring a její 3 verze
- verze klasická
- verze pro carsharing ve městech
- verze cargo
Dacia představila showcar svého prvního elektromobilu již letos na jaře, ale mnoho nám neprozradila. Až nyní je tedy oficiálně představena verze, která půjde do sériové výroby. A nebude jedna – výrobce dnes v rámci své akce Renault eWays odhalil rovnou tři verze svého prvního elektromobilu, které se liší výbavou dle typu využití. Jde samozřejmě o klasickou verzi pro běžné zákazníky, dále verzi pro carsharing do měst, a nakonec o užitkovou verzi cargo. Ve všech třech případech slibuje Dacia finanční úsporu, což má být největší výhoda tohoto elektromobilu. Ale také poměrně velký zavazadlový prostor – největší ve své kategorii, 280 litrů v základu a 600 l po sklopení.
Verze pro carsharing
Průměrná doba sdílení auta činí v Evropě 40 minut na ujetou vzdálenost 8 kilometrů. Dacia Spring dokonale odpovídá tomuto využití: 100% elektrický, jednoduše použitelný, spolehlivý a robustní. Navíc jeho cenová úroveň z něho činí obzvlášť vhodný model pro sdílení auta a splnění očekávání zákazníků.
Dacia se opírá o odbornost získanou s projektu ZITY, službou sdílení aut, provozovanou skupinou Renault a Ferrovial v Madridu a Paříži, a vyvinula specifickou verzi Spring pro trh sdílených vozů. Je předem připravena pro zástavbu technologií operátorů, umožňující geolokaci a dovolující odemyknout/zamknout vozidlo pomocí smartphonu.
Tato verze je k dispozici v bílé a stříbrné barvě a bude nabízena s černým čalouněním a vůči zašpinění odolným potahům sedadel. Mimo jiné bude vybavena DC dobíjením couvací kamerou a parkovacími senzory vzadu. a Uvnitř v kabině bude mít řidič k dispozici multimediální systém s funkcí zrcadlení smartphone díky Apple CarPlay a Android Auto. Zvenku nechybí ani kola Flexwheel.
Užitková verze Cargo
Elektromobil Dacia Spring Electric Cargo je vybaven zavazadlovým prostorem zvětšeným o místo pro zadní sedadla, s plastovým potahem podlahy a vnitřních podběhů, čtyřmi upevňovacími oky a přepážkou oddělující cestující vpředu od nákladového prostoru. Nákladová délka této specifické verze činí 1 033 mm při objemu 800 litrů a užitečném nákladu 325 kg. K dispozici je s karoserií v bílé barvě a sériovou výbavou zahrnující manuální klimatizaci, rádio (s Bluetooth, portem USB a předinstalací držáku telefonu), textilním potahem sedadel, černými vnějšími klikami a zpětnými zrcátky, ocelovými koly s okrasnými kryty kol.
Dojezd, baterie, nabíjení
- 100% elektrický pohon – výkon jen 33 kW/125 Nm
- Li-Ion baterie, 26,8 kWh využitelných
- dojezd je až 305 km dle WLTP
Dacia patřící pod mateřský Renault využila při vývoji prvního svého elektromobilu technologie francouzského koncernu, které jsou postavené na desetiletých zkušenostech skupiny Renault s elektromobilitou. To není žádné překvapení. Mnohem důležitější jsou parametry a ty podle očekávání nejsou bůhvíjak oslňující.
Pokud jde o výkon, 100% elektrický pohon zajišťuje 33kW elektromotor s okamžitým 125Nm točivým momentem. Maximálka činí 125 km/h a zrychlení 0-100 km/h za podprůměrných 19,1 sekund, nicméně do města bohatě postačí zrychlení 0-50 km/h za 5,8 sekund. Dojezd Dacie Spring je až 230 km v kombinovaném cyklu dle normy WLTP, což je slušné, dle čistě městského cyklu činí dokonce až 305 km na jedno nabití.
Pokud jde o nabíjení, Dacia Spring je vybavena pouze jednofázovou 6,6kW palubní nabíječkou, se kterou však přes wallbox nabijete relativně malou baterku v klidu přes noc, ze zásuvky už to bude trvat o něco déle. Rychlonabíjení elektromobil zvládá–nezvládá. Lze jej totiž sice nabíjet nejen přes AC, ale také DC, ovšem přes DC max. jen 30 kW, což opět není kdovíjaký zázrak. Zda má elektromobil kapalinou chlazenou baterii či tepelné čerpadlo, jsme se z prezentace vozu nedozvěděli. Takže zatím můžeme jen spekulovat, že tomu tak asi spíše není kvůli snížení nákladů.
Doba nabíjení baterie:
Méně než hodinu k nabití na 80% z nabíjecí stanice DC 30 kW
Méně než 5 hodin k nabití na 100% ze zásuvky Wallbox 6,6 kW
Méně než 8 a půl hodiny k nabití na 100% ze zásuvky Wallbox 3,7 kW
Méně než 14 hodin k nabití na 100% z domácí zásuvky 2,3 kW
Bezpečnost, jízdní asistenti
Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje kromě jiného: omezovač rychlosti, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku, 6 airbagů, nouzové volání (tlačítko SOS), automatické rozsvěcování světel a automatické nouzové brzdění. Tento systém je aktivní v rozmezí 7 až 125 km/hod a prostřednictvím předního radaru zjistí vzdálenost vozidla vpředu (jedoucího nebo stojícího). Pokud je detekováno nebezpečí nárazu, upozorní řidiče vizuálně i hlasově a zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí. Pokud řidič nereaguje, ale nebezpečí nárazu stále hrozí, aktivuje brzdy automaticky.
Využití aplikace ve smartphonu
Stejně jako i jiné elektromobily, také Dacia Spring umožňuje snadné a chytré ovládání na dálku přes smartphone. Aplikace se jmenuje MY Dacia a umožňuje zjistit přes telefon v reálném čase například úroveň stavu baterie, zbývající dojezd v kilometrech, vzdáleně spustit klimatizaci a lokalizovat vozidlo v reálném čase. Je-li vůz připojen na nabíječce, aplikace může informovat o stavu nabíjení, a dokonce jej spustit nebo zastavit.
Cena začíná od 449 900 Kč
Elektrická Dacia Spring přijde na český trh na podzim 2021, a to za cenu od 449 900 Kč s DPH. Vybavenější verze vyjde na 489 900 Kč, u které je ještě za příplatek 10 000 korun rychlonabíjení s výkonem až 30 kW, takže se dostanete na cenu elektromobilu prakticky nejméně 499 900 Kč s DPH.
Dacia slibovala nejlevnější elektromobil a to splnila. Včetně dotace automobilka počítala, že by její elektromobil měl vyjít jen na 10 000 eur, tedy nějakých 270 000 korun. Ovšem vzhledem k absenci dotací na elektromobily v Česku je cena vozu vyšší, leč nejnižší ze všech nabízených plně elektrických aut.
Na Dacia Spring Electric je poskytována záruka 3 roky/100 000 km a na baterii záruka 8 let/120 000 km.
Dacia Spring: specifikace
Konstrukce | crossover, rozměry: 3734 x 1579 x 1516 mm, hmotnost: 970 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | výkon až 33 kW, točivý moment až 125 Nm |
Baterie | Li-Ion, 27,4 kWh (využitelných 26,8 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 30 kW, palubní nabíječka: max. 6,6 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 12 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 230 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, bezpečnostní asistenti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Android Auto, Apple CarPlay, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 449 900 Kč, podzim 2021 |
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.