Levná, čínská Fabie zaujme i vás. Má skvělý design a hybridní pohon

  • Čínské MG má čím zaujmout
  • Do nabídky míří nový hybridní vůz MG3
  • S agresivní cenovou politikou může jít o velký hit
MG3 hybrid

MG3

Elektrické MG4 udělalo nejen na českém trhu díru díky svému kompaktnímu tělu, zajímavé nabídce a bezkonkurenční ceně. Lidé si jej pochvalují, na prvotinu na evropském trhu jde o velmi slušný vůz. I když by si vozidlo zasloužilo patrně trochu více pozornosti, stále je tu skupina opatrných zájemců, kteří mají z elektřiny obavy. Pro ty máme nyní velmi jednoduchou odpověď. Podívejte se na nové MG3. První hybridní model značky.

Inspirace na správných místech

U většího sourozence překvapil dravý a mladistvý design. Ten si ponechal i menší model MG3, jen v trochu mírnější podobě. Na voze tak nějak jde na první pohled poznat, že patří do té klasičtější skupiny benzínem poháněných modelů. Není to vůbec špatně, velmi rád bych jej viděl například ve srovnání s Hyundai i20. Ale zájemce bude tohle levné čínské auto lovit také v řadách malé, populární Fabie od Škodovky.

Oba modely cílí na podobné skupiny klientů a dobře zavedený jihokorejský model by se měl obávat, aby mu nový kamarád nepřevzal příliš mnoho řidičů. I přes menší půdorysnou velikost (4 113 x 1 797 x 1 502 mm) nabízí příjemně velký vnitřní prostor a vzdušně uspořádanou přístrojovou desku. Spousta prvků pochází od jeho větších sourozenců. Ergonomii má MG vcelku dobře zvládnutou včetně dvojice digitálních displejů.

Ovládání přes velkou obrazovku

Ten středový nabízí na úhlopříčce 10,25 palce lehce inovované prostředí. Potěší především majitele Androidů, jelikož styl ovládání velmi připomíná dřívější tablety. Díky bohu si malá „trojka“ vypůjčila volant a jeho ovládání z elektrické MG4 a nikoliv z kombíku MG5. Jestli bude logika ovládání zachovaná, bude mít řidič spoustu nervů ušetřených.

MG3 hybrid

Pohled na zadní stranu


Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky


Od startu elektricky, s benzínem až mimo město

Důležitá je u modelu MG3 ale i pohonná jednotka. Vůz disponuje tzv. full hybridním systémem, při kterém se o rozjezdy a městskou jízdu stará především elektromotor. Ten je schopný samostatné jízdy až do rychlosti 80 km/h. Benzínový motor o zdvihovém objemu 1,5 l se poprvé do akce přidává nad hranicí 60 km/h, kdy pomáhá dobíjet baterii.

Nad hranicí 80 km/h přidává svých vlastních 75 kW výkonu přímo na kola. Elektromotor umí sám generovat až 100 kW výkonu. Generátor, který pracuje pouze pro dobíjení baterie, přidá dalších 43 kW. Systémově je výkon vozu ohodnocený na 143 kW. Drobná baterie uschová energii ve své kapacitě 1,83 kWh.

MG3 hybrid

Jak se vám líbí design?

Nízká spotřeba? To je zaručený recept na úspěch

Pohonné ústrojí má podle výrobce držet dlouhodobou spotřebu kolem 4,4 l/100 km. Zvláštností je třístupňová převodovka. Jelikož se elektromotor stará i jízdu v nízkých rychlostech, slouží současně jako první stupeň. Pro hybridní jízdu se pak využijí zbývající tři stupně, které jsou tak zpřevodované pro rychlejší přesuny mimo město. Pokud bude vůz alespoň z půlky obratný jako MG4, můžete se těšit na velmi příjemný a zábavný pocit z jízdy.

Komfort dále navýší možnost připojení telefonu s platformou Android Auto/Apple CarPlay, parkovací kamera s čidly vpředu i vzadu i pokročilé jízdní asistenty včetně adaptivního tempomatu. Český ceník zatím nebyl odhalen. MG3 se u nás začne prodávat ještě tento měsíc a proto očekáváme, že již brzy budeme ceny znát. Pro alespoň bližší představu lze zmínit, že se model v Německu prodává od dvaceti tisíc eur, tedy od 500 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Levná, čínská Fabie zaujme i vás. Má skvělý design a hybridní pohon

  • Čínské MG má čím zaujmout
  • Do nabídky míří nový hybridní vůz MG3
  • S agresivní cenovou politikou může jít o velký hit
MG3 hybrid

MG3

Elektrické MG4 udělalo nejen na českém trhu díru díky svému kompaktnímu tělu, zajímavé nabídce a bezkonkurenční ceně. Lidé si jej pochvalují, na prvotinu na evropském trhu jde o velmi slušný vůz. I když by si vozidlo zasloužilo patrně trochu více pozornosti, stále je tu skupina opatrných zájemců, kteří mají z elektřiny obavy. Pro ty máme nyní velmi jednoduchou odpověď. Podívejte se na nové MG3. První hybridní model značky.

Inspirace na správných místech

U většího sourozence překvapil dravý a mladistvý design. Ten si ponechal i menší model MG3, jen v trochu mírnější podobě. Na voze tak nějak jde na první pohled poznat, že patří do té klasičtější skupiny benzínem poháněných modelů. Není to vůbec špatně, velmi rád bych jej viděl například ve srovnání s Hyundai i20. Ale zájemce bude tohle levné čínské auto lovit také v řadách malé, populární Fabie od Škodovky.

Oba modely cílí na podobné skupiny klientů a dobře zavedený jihokorejský model by se měl obávat, aby mu nový kamarád nepřevzal příliš mnoho řidičů. I přes menší půdorysnou velikost (4 113 x 1 797 x 1 502 mm) nabízí příjemně velký vnitřní prostor a vzdušně uspořádanou přístrojovou desku. Spousta prvků pochází od jeho větších sourozenců. Ergonomii má MG vcelku dobře zvládnutou včetně dvojice digitálních displejů.

Ovládání přes velkou obrazovku

Ten středový nabízí na úhlopříčce 10,25 palce lehce inovované prostředí. Potěší především majitele Androidů, jelikož styl ovládání velmi připomíná dřívější tablety. Díky bohu si malá „trojka“ vypůjčila volant a jeho ovládání z elektrické MG4 a nikoliv z kombíku MG5. Jestli bude logika ovládání zachovaná, bude mít řidič spoustu nervů ušetřených.

MG3 hybrid

Pohled na zadní stranu


Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky


Od startu elektricky, s benzínem až mimo město

Důležitá je u modelu MG3 ale i pohonná jednotka. Vůz disponuje tzv. full hybridním systémem, při kterém se o rozjezdy a městskou jízdu stará především elektromotor. Ten je schopný samostatné jízdy až do rychlosti 80 km/h. Benzínový motor o zdvihovém objemu 1,5 l se poprvé do akce přidává nad hranicí 60 km/h, kdy pomáhá dobíjet baterii.

Nad hranicí 80 km/h přidává svých vlastních 75 kW výkonu přímo na kola. Elektromotor umí sám generovat až 100 kW výkonu. Generátor, který pracuje pouze pro dobíjení baterie, přidá dalších 43 kW. Systémově je výkon vozu ohodnocený na 143 kW. Drobná baterie uschová energii ve své kapacitě 1,83 kWh.

MG3 hybrid

Jak se vám líbí design?

Nízká spotřeba? To je zaručený recept na úspěch

Pohonné ústrojí má podle výrobce držet dlouhodobou spotřebu kolem 4,4 l/100 km. Zvláštností je třístupňová převodovka. Jelikož se elektromotor stará i jízdu v nízkých rychlostech, slouží současně jako první stupeň. Pro hybridní jízdu se pak využijí zbývající tři stupně, které jsou tak zpřevodované pro rychlejší přesuny mimo město. Pokud bude vůz alespoň z půlky obratný jako MG4, můžete se těšit na velmi příjemný a zábavný pocit z jízdy.

Komfort dále navýší možnost připojení telefonu s platformou Android Auto/Apple CarPlay, parkovací kamera s čidly vpředu i vzadu i pokročilé jízdní asistenty včetně adaptivního tempomatu. Český ceník zatím nebyl odhalen. MG3 se u nás začne prodávat ještě tento měsíc a proto očekáváme, že již brzy budeme ceny znát. Pro alespoň bližší představu lze zmínit, že se model v Německu prodává od dvaceti tisíc eur, tedy od 500 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."