Tuzemská média, ale i odpůrci elektromobilů jsou opět na nohou. Hasiči totiž museli řešit poměrně komplikovaný případ, kdy elektromobil hořel v pražských podzemních garážích. Naštěstí vše dobře dopadlo, nikomu se nic nestalo. Škoda je v řádu milionů, pokud počítáme auto za nejméně 2,5 milionu na odpis, nehledě na nákladech HZS souvisejících s tímto případem.
Co o případu víme? Jak uvádí hasiči, elektromobil hořel dnes v noci v ulici Bělehradská v Praze 2. Požár likvidovali hasiči z pěti stanic a nebylo to nic jednoduchého. Auto na baterky se totiž nacházelo v podzemní garáži, ke které je přístup jen pomocí výtahového systému.
Pokud se podíváme na fotky z místa, můžeme identifikovat elektromobil Jaguar I-Pace, ale také jednu z možných příčin vzniku požáru. Elektrické auto totiž bylo připojeno na domácí nabíječku, tzv. wallbox. Pokud tedy došlo například ke zkratu, či nějaké chybě techniky, mohl být právě tohle důvod vzniku požáru.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
Požár elektromobilu opět vyvolává otázky, zda jsou elektromobily dostatečně bezpečné a zda by neměly být zakázány v případě parkování v garážích. Téma je určitě dobré probrat a posoudit všechna možná rizika, nicméně pokud se na věc podíváme čistě statisticky, jdou požáry elektrických aut velice ojedinělé. I pokud bereme poměr počtu požárů na počet prodaných aut, jak u elektrických, tak spalovacích aut.
Na druhou stranu, požáry elektromobilů se neřeší „tak snadno“, jako v případě spalovacích aut. Jde především o baterii, ve které probíhají chemické procesy a pokud dojde k zahoření, je velice složité tento proces jednoduše zastavit. I proto je z bezpečnostních a preventivních důvodů potřeba každý elektromobil pro jistotu umístit na několik dnů do vodní lázně, což u spalovacího auta není potřeba.
Nejnovější případ se nyní vyšetřuje. Zatím nelze říct, co bylo příčinou.
Tuzemská média, ale i odpůrci elektromobilů jsou opět na nohou. Hasiči totiž museli řešit poměrně komplikovaný případ, kdy elektromobil hořel v pražských podzemních garážích. Naštěstí vše dobře dopadlo, nikomu se nic nestalo. Škoda je v řádu milionů, pokud počítáme auto za nejméně 2,5 milionu na odpis, nehledě na nákladech HZS souvisejících s tímto případem.
Co o případu víme? Jak uvádí hasiči, elektromobil hořel dnes v noci v ulici Bělehradská v Praze 2. Požár likvidovali hasiči z pěti stanic a nebylo to nic jednoduchého. Auto na baterky se totiž nacházelo v podzemní garáži, ke které je přístup jen pomocí výtahového systému.
Pokud se podíváme na fotky z místa, můžeme identifikovat elektromobil Jaguar I-Pace, ale také jednu z možných příčin vzniku požáru. Elektrické auto totiž bylo připojeno na domácí nabíječku, tzv. wallbox. Pokud tedy došlo například ke zkratu, či nějaké chybě techniky, mohl být právě tohle důvod vzniku požáru.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
Požár elektromobilu opět vyvolává otázky, zda jsou elektromobily dostatečně bezpečné a zda by neměly být zakázány v případě parkování v garážích. Téma je určitě dobré probrat a posoudit všechna možná rizika, nicméně pokud se na věc podíváme čistě statisticky, jdou požáry elektrických aut velice ojedinělé. I pokud bereme poměr počtu požárů na počet prodaných aut, jak u elektrických, tak spalovacích aut.
Na druhou stranu, požáry elektromobilů se neřeší „tak snadno“, jako v případě spalovacích aut. Jde především o baterii, ve které probíhají chemické procesy a pokud dojde k zahoření, je velice složité tento proces jednoduše zastavit. I proto je z bezpečnostních a preventivních důvodů potřeba každý elektromobil pro jistotu umístit na několik dnů do vodní lázně, což u spalovacího auta není potřeba.
Nejnovější případ se nyní vyšetřuje. Zatím nelze říct, co bylo příčinou.