Elektrická auta jsou stále populárnější a zákazníci jim stále častěji dávají přednost před spalovacími automobily. Důvodů je samozřejmě více, nicméně v tomto článku se podíváme na to, co říká nejnovější zpráva od Mezinárodní agentury pro energii (IEA) ohledně dosavadních prodejů a předpovědi pro letošní rok.
Jak píše server CNBC s odvoláním na nejnovější zprávu od IEA, v letošním roce má prodej elektrických aut opět významně narůst. Již každé zhruba páté prodané auto má být do zásuvky, tzn. elektromobil (BEV) či plug-in hybrid (PHEV). Důležité jsou přitom i prodeje předchozích let, které neustále rostou.
Aktuálně už je na světě více než 26 milionů elektrických aut, přičemž v roce 2020 byl podíl prodaných elektromobilů a plug-in hybridů na celkových prodejích jen pouhé 4 %, v roce 2023 to má být již 18 %. Vloni se prodalo přes 10 milionů elektrických aut, letos to má být přes 14 milionů aut. Trend je tedy naprosto jasný.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
V loňském roce vzrostl počet prodaných elektroaut meziročně o 55 %. Pokud se i další předpovědi vyplní, pak bude elektromobilita vzkvétat i v příštích letech a během několika let se můžeme dočkat toho, že se bude prodávat více elektrických, než spalovacích aut. Zatím se mluví o roku 2035.
Aktuálně je jasným lídrem Čína, ve které jezdí již více než 50 % všech elektrických aut z celosvětové flotily „évéček“. Nicméně i americký a evropský trh má připravené takové věci (zákazy, dotace, apod.), které mají přispět k rychlejšímu přechodu od spalovacích aut k elektrickým.
Podle nejnovější zprávy IEA to je teprve začátek. Osobními automobily začíná něco mnohem většího – přechod celé dopravy na elektřinu. Brzy mají následovat také automusy a kamiony, někteří už mluví také o tom, že se začnou prosazovat elektrické lodě či elektrická letadla.
Předpověd říká, že jen do roku 2030 se díky přechodu na elektromobily sníží spotřeba fosilních paliv nejméně o 5 milionů barelů ropy denně. To může vést ke zdražení fosilních paliv a ještě rychlejšímu přechodu na elektrický pohon, nicméně o tom rozhodnou firmy, zákazníci, ale i vlády.
Elektrická auta jsou stále populárnější a zákazníci jim stále častěji dávají přednost před spalovacími automobily. Důvodů je samozřejmě více, nicméně v tomto článku se podíváme na to, co říká nejnovější zpráva od Mezinárodní agentury pro energii (IEA) ohledně dosavadních prodejů a předpovědi pro letošní rok.
Jak píše server CNBC s odvoláním na nejnovější zprávu od IEA, v letošním roce má prodej elektrických aut opět významně narůst. Již každé zhruba páté prodané auto má být do zásuvky, tzn. elektromobil (BEV) či plug-in hybrid (PHEV). Důležité jsou přitom i prodeje předchozích let, které neustále rostou.
Aktuálně už je na světě více než 26 milionů elektrických aut, přičemž v roce 2020 byl podíl prodaných elektromobilů a plug-in hybridů na celkových prodejích jen pouhé 4 %, v roce 2023 to má být již 18 %. Vloni se prodalo přes 10 milionů elektrických aut, letos to má být přes 14 milionů aut. Trend je tedy naprosto jasný.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
V loňském roce vzrostl počet prodaných elektroaut meziročně o 55 %. Pokud se i další předpovědi vyplní, pak bude elektromobilita vzkvétat i v příštích letech a během několika let se můžeme dočkat toho, že se bude prodávat více elektrických, než spalovacích aut. Zatím se mluví o roku 2035.
Aktuálně je jasným lídrem Čína, ve které jezdí již více než 50 % všech elektrických aut z celosvětové flotily „évéček“. Nicméně i americký a evropský trh má připravené takové věci (zákazy, dotace, apod.), které mají přispět k rychlejšímu přechodu od spalovacích aut k elektrickým.
Podle nejnovější zprávy IEA to je teprve začátek. Osobními automobily začíná něco mnohem většího – přechod celé dopravy na elektřinu. Brzy mají následovat také automusy a kamiony, někteří už mluví také o tom, že se začnou prosazovat elektrické lodě či elektrická letadla.
Předpověd říká, že jen do roku 2030 se díky přechodu na elektromobily sníží spotřeba fosilních paliv nejméně o 5 milionů barelů ropy denně. To může vést ke zdražení fosilních paliv a ještě rychlejšímu přechodu na elektrický pohon, nicméně o tom rozhodnou firmy, zákazníci, ale i vlády.