Kia EV6 GT přijíždí na český trh. Nejvýkonnější model vyjde na pořádnou raketu

  • Na český trh vstupuje ostrý elektromobil Kia EV6 GT
  • Ten je dosud nejvýkonnějším strojem jihokorejské značky
  • Dvojice motorů generuje 585 koní, který posílá na všechna čtyři kola
Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Čeští zájemci o rychlou jízdu se konečně dočkali! Na místní trh přijel očekávaný a extrémně výkonný elektromobil Kia EV6 GT. Zaujme především brutálním a u jihokorejské značky dosud nevídaným výkonem 585 koní.

Kia EV6 GT – do Česka přijíždí nový král silnic!

Od dnešního dne je možní objednat historicky nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia. Model EV6 GT se k českým zákazníkům dostane v prvním čtvrtletí roku 2023. Jen pro informaci „civilnější“ model EV6 si za 11 měsíců od uvedení na trh objednalo 115 zákazníků v Česku.

S běžnou verzí sdílí „GTčko“ stejnou baterii o kapacitě 77,4 kWh, která pracuje na 800V architektuře. Těšit se tak můžete na extra rychlé nabíjení výkonem až 240 kW, který doplní baterii z 10 na 80 % za 18 minut.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia


Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi


Nejvýkonnější sériově vyráběná Kia

Model EV6 GT je postaven na podvozkové platformě E-GMP, kterou sdílí například s modelem Hyundai Ioniq 5. O samotný pohon se stará motor umístěný vpředu s výkonem 160 kW (218 koní), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 270 kW (367 koní). V součtu tak máte k dispozici kombinovaný systémový výkon úchvatných 430 kW (585 koní) a točivý moment 740 Nm.

V porovnání s verzí GT-Line jsou u vrcholné verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky vzadu umístěnému novému elektromotoru, který přináší nárůst celkového výkonu o 63 %. Díky této novince dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.

S takto výkonnou střelou dokážete ujet až 424 kilometrů v kombinovaném provozu a až 546 kilometrů v městském režimu (dle WLTP). V reálu ale můžete počítat s nižšími hodnotami, jelikož s takto výkonným strojem asi nebudete jezdit „kochacím“ stylem.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Nový režim jízdy GT a Drift

Exkluzivně pro verzi GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který účinně krotí hnací sílu vozu a vylepšuje držení stopy a stabilitu při průjezdu zatáčkou automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem.

Dále zde přibyl nový režim jízdy – GT. Přidává se tak k již standardní nabídce Eco, Normal a Sport. Jízdní režim GT nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, e-LSD a elektronického řízení stability (ESC). V tomto režimu vám auto dovolí větší prokluz kol, případně můžete systém ESC zcela vypnout a užívat si přetáčivou jízdu naplno.

Pro opravdové milovníky jízdy bokem je k dispozici režim Drift, který může posílat až 100 % točivého momentu jen na zadní nápravu. Systém pak při výjezdu ze zatáčky může začít posílat potřebný hnací moment na přední kola pro lepší akceleraci.

Elektromobil Kia EV6 GT, interiér

Interiér elektromobilu Kia EV6 GT | foto: Kia


Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku


Kia EV6 GT trochu „přibrala“

Mírně se změnily i rozměry verze GT, oproti specifikacím Earth a GT-Line. Novinka tak narostla o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky a výška se snížila o 5 mm. Naopak na hmotnosti verze GT přibrala celých 80 kg. Tyto parametry se negativně projevily na vyšším koeficientu odporu vzduchu (0,297), oproti 0,28 u verze Earth a GT-Line.

Designově se liší i přední a zadní nárazník, dále neonově zelené brzdové třmeny a prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Sportovní verze si vyžádala jen drobné konstrukční úpravy podvozku. Výhradně šlo o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Systém odpružení používá zcela nové pružiny, ty jsou na přední nápravě o 9 % měkčí a o 11 % tužší vzadu. Kia EV6 GT používá také větší brzdové kotouče a nové čtyřpístkové třmeny na přední nápravě.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Exkluzivní svezení však něco stojí

Trochu se zmenšil zavazadlový prostor, u verze GT tak můžete počítat se 480 l (- 40 l) a po sklopení zadní řady sedaček dosahuje objemu až 1 260 l (- 40 l). Přední kufr o kapacitě 20 l tu i nadále zůstává.

Díky vyššímu výkonu se navýšila i maximální tažná kapacita, nově tak můžete táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 1 800 kg, což je o 200 kg více. Maximální kapacita tažného zařízení nebrzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).

Kia EV6 GT startuje na českém trhu s cenou 1 780 980 Kč a výrobce na ni nabízí záruku 7 let nebo 150 tisíc km, z čehož první 3 roky jsou bez omezení kilometrů. Z dalších příplatků můžete využít metalický/perleťový lak za 20 tisíc či elektrické střešní okno, LED bodové osvětlení interiéru za 35 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kia EV6 GT přijíždí na český trh. Nejvýkonnější model vyjde na pořádnou raketu

  • Na český trh vstupuje ostrý elektromobil Kia EV6 GT
  • Ten je dosud nejvýkonnějším strojem jihokorejské značky
  • Dvojice motorů generuje 585 koní, který posílá na všechna čtyři kola
Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Čeští zájemci o rychlou jízdu se konečně dočkali! Na místní trh přijel očekávaný a extrémně výkonný elektromobil Kia EV6 GT. Zaujme především brutálním a u jihokorejské značky dosud nevídaným výkonem 585 koní.

Kia EV6 GT – do Česka přijíždí nový král silnic!

Od dnešního dne je možní objednat historicky nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia. Model EV6 GT se k českým zákazníkům dostane v prvním čtvrtletí roku 2023. Jen pro informaci „civilnější“ model EV6 si za 11 měsíců od uvedení na trh objednalo 115 zákazníků v Česku.

S běžnou verzí sdílí „GTčko“ stejnou baterii o kapacitě 77,4 kWh, která pracuje na 800V architektuře. Těšit se tak můžete na extra rychlé nabíjení výkonem až 240 kW, který doplní baterii z 10 na 80 % za 18 minut.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia


Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi


Nejvýkonnější sériově vyráběná Kia

Model EV6 GT je postaven na podvozkové platformě E-GMP, kterou sdílí například s modelem Hyundai Ioniq 5. O samotný pohon se stará motor umístěný vpředu s výkonem 160 kW (218 koní), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 270 kW (367 koní). V součtu tak máte k dispozici kombinovaný systémový výkon úchvatných 430 kW (585 koní) a točivý moment 740 Nm.

V porovnání s verzí GT-Line jsou u vrcholné verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky vzadu umístěnému novému elektromotoru, který přináší nárůst celkového výkonu o 63 %. Díky této novince dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.

S takto výkonnou střelou dokážete ujet až 424 kilometrů v kombinovaném provozu a až 546 kilometrů v městském režimu (dle WLTP). V reálu ale můžete počítat s nižšími hodnotami, jelikož s takto výkonným strojem asi nebudete jezdit „kochacím“ stylem.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Nový režim jízdy GT a Drift

Exkluzivně pro verzi GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který účinně krotí hnací sílu vozu a vylepšuje držení stopy a stabilitu při průjezdu zatáčkou automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem.

Dále zde přibyl nový režim jízdy – GT. Přidává se tak k již standardní nabídce Eco, Normal a Sport. Jízdní režim GT nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, e-LSD a elektronického řízení stability (ESC). V tomto režimu vám auto dovolí větší prokluz kol, případně můžete systém ESC zcela vypnout a užívat si přetáčivou jízdu naplno.

Pro opravdové milovníky jízdy bokem je k dispozici režim Drift, který může posílat až 100 % točivého momentu jen na zadní nápravu. Systém pak při výjezdu ze zatáčky může začít posílat potřebný hnací moment na přední kola pro lepší akceleraci.

Elektromobil Kia EV6 GT, interiér

Interiér elektromobilu Kia EV6 GT | foto: Kia


Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku


Kia EV6 GT trochu „přibrala“

Mírně se změnily i rozměry verze GT, oproti specifikacím Earth a GT-Line. Novinka tak narostla o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky a výška se snížila o 5 mm. Naopak na hmotnosti verze GT přibrala celých 80 kg. Tyto parametry se negativně projevily na vyšším koeficientu odporu vzduchu (0,297), oproti 0,28 u verze Earth a GT-Line.

Designově se liší i přední a zadní nárazník, dále neonově zelené brzdové třmeny a prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Sportovní verze si vyžádala jen drobné konstrukční úpravy podvozku. Výhradně šlo o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Systém odpružení používá zcela nové pružiny, ty jsou na přední nápravě o 9 % měkčí a o 11 % tužší vzadu. Kia EV6 GT používá také větší brzdové kotouče a nové čtyřpístkové třmeny na přední nápravě.

Elektromobil Kia EV6 GT

Elektromobil Kia EV6 GT | foto: Kia

Exkluzivní svezení však něco stojí

Trochu se zmenšil zavazadlový prostor, u verze GT tak můžete počítat se 480 l (- 40 l) a po sklopení zadní řady sedaček dosahuje objemu až 1 260 l (- 40 l). Přední kufr o kapacitě 20 l tu i nadále zůstává.

Díky vyššímu výkonu se navýšila i maximální tažná kapacita, nově tak můžete táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 1 800 kg, což je o 200 kg více. Maximální kapacita tažného zařízení nebrzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).

Kia EV6 GT startuje na českém trhu s cenou 1 780 980 Kč a výrobce na ni nabízí záruku 7 let nebo 150 tisíc km, z čehož první 3 roky jsou bez omezení kilometrů. Z dalších příplatků můžete využít metalický/perleťový lak za 20 tisíc či elektrické střešní okno, LED bodové osvětlení interiéru za 35 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."