Čeští zájemci o rychlou jízdu se konečně dočkali! Na místní trh přijel očekávaný a extrémně výkonný elektromobil Kia EV6 GT. Zaujme především brutálním a u jihokorejské značky dosud nevídaným výkonem 585 koní.
Od dnešního dne je možní objednat historicky nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia. Model EV6 GT se k českým zákazníkům dostane v prvním čtvrtletí roku 2023. Jen pro informaci „civilnější“ model EV6 si za 11 měsíců od uvedení na trh objednalo 115 zákazníků v Česku.
S běžnou verzí sdílí „GTčko“ stejnou baterii o kapacitě 77,4 kWh, která pracuje na 800V architektuře. Těšit se tak můžete na extra rychlé nabíjení výkonem až 240 kW, který doplní baterii z 10 na 80 % za 18 minut.
Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi
Model EV6 GT je postaven na podvozkové platformě E-GMP, kterou sdílí například s modelem Hyundai Ioniq 5. O samotný pohon se stará motor umístěný vpředu s výkonem 160 kW (218 koní), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 270 kW (367 koní). V součtu tak máte k dispozici kombinovaný systémový výkon úchvatných 430 kW (585 koní) a točivý moment 740 Nm.
V porovnání s verzí GT-Line jsou u vrcholné verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky vzadu umístěnému novému elektromotoru, který přináší nárůst celkového výkonu o 63 %. Díky této novince dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.
S takto výkonnou střelou dokážete ujet až 424 kilometrů v kombinovaném provozu a až 546 kilometrů v městském režimu (dle WLTP). V reálu ale můžete počítat s nižšími hodnotami, jelikož s takto výkonným strojem asi nebudete jezdit „kochacím“ stylem.
Exkluzivně pro verzi GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který účinně krotí hnací sílu vozu a vylepšuje držení stopy a stabilitu při průjezdu zatáčkou automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem.
Dále zde přibyl nový režim jízdy – GT. Přidává se tak k již standardní nabídce Eco, Normal a Sport. Jízdní režim GT nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, e-LSD a elektronického řízení stability (ESC). V tomto režimu vám auto dovolí větší prokluz kol, případně můžete systém ESC zcela vypnout a užívat si přetáčivou jízdu naplno.
Pro opravdové milovníky jízdy bokem je k dispozici režim Drift, který může posílat až 100 % točivého momentu jen na zadní nápravu. Systém pak při výjezdu ze zatáčky může začít posílat potřebný hnací moment na přední kola pro lepší akceleraci.
Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku
Mírně se změnily i rozměry verze GT, oproti specifikacím Earth a GT-Line. Novinka tak narostla o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky a výška se snížila o 5 mm. Naopak na hmotnosti verze GT přibrala celých 80 kg. Tyto parametry se negativně projevily na vyšším koeficientu odporu vzduchu (0,297), oproti 0,28 u verze Earth a GT-Line.
Designově se liší i přední a zadní nárazník, dále neonově zelené brzdové třmeny a prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Sportovní verze si vyžádala jen drobné konstrukční úpravy podvozku. Výhradně šlo o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Systém odpružení používá zcela nové pružiny, ty jsou na přední nápravě o 9 % měkčí a o 11 % tužší vzadu. Kia EV6 GT používá také větší brzdové kotouče a nové čtyřpístkové třmeny na přední nápravě.
Trochu se zmenšil zavazadlový prostor, u verze GT tak můžete počítat se 480 l (- 40 l) a po sklopení zadní řady sedaček dosahuje objemu až 1 260 l (- 40 l). Přední kufr o kapacitě 20 l tu i nadále zůstává.
Díky vyššímu výkonu se navýšila i maximální tažná kapacita, nově tak můžete táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 1 800 kg, což je o 200 kg více. Maximální kapacita tažného zařízení nebrzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).
Kia EV6 GT startuje na českém trhu s cenou 1 780 980 Kč a výrobce na ni nabízí záruku 7 let nebo 150 tisíc km, z čehož první 3 roky jsou bez omezení kilometrů. Z dalších příplatků můžete využít metalický/perleťový lak za 20 tisíc či elektrické střešní okno, LED bodové osvětlení interiéru za 35 tisíc korun.
Čeští zájemci o rychlou jízdu se konečně dočkali! Na místní trh přijel očekávaný a extrémně výkonný elektromobil Kia EV6 GT. Zaujme především brutálním a u jihokorejské značky dosud nevídaným výkonem 585 koní.
Od dnešního dne je možní objednat historicky nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia. Model EV6 GT se k českým zákazníkům dostane v prvním čtvrtletí roku 2023. Jen pro informaci „civilnější“ model EV6 si za 11 měsíců od uvedení na trh objednalo 115 zákazníků v Česku.
S běžnou verzí sdílí „GTčko“ stejnou baterii o kapacitě 77,4 kWh, která pracuje na 800V architektuře. Těšit se tak můžete na extra rychlé nabíjení výkonem až 240 kW, který doplní baterii z 10 na 80 % za 18 minut.
Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi
Model EV6 GT je postaven na podvozkové platformě E-GMP, kterou sdílí například s modelem Hyundai Ioniq 5. O samotný pohon se stará motor umístěný vpředu s výkonem 160 kW (218 koní), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 270 kW (367 koní). V součtu tak máte k dispozici kombinovaný systémový výkon úchvatných 430 kW (585 koní) a točivý moment 740 Nm.
V porovnání s verzí GT-Line jsou u vrcholné verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky vzadu umístěnému novému elektromotoru, který přináší nárůst celkového výkonu o 63 %. Díky této novince dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.
S takto výkonnou střelou dokážete ujet až 424 kilometrů v kombinovaném provozu a až 546 kilometrů v městském režimu (dle WLTP). V reálu ale můžete počítat s nižšími hodnotami, jelikož s takto výkonným strojem asi nebudete jezdit „kochacím“ stylem.
Exkluzivně pro verzi GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který účinně krotí hnací sílu vozu a vylepšuje držení stopy a stabilitu při průjezdu zatáčkou automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem.
Dále zde přibyl nový režim jízdy – GT. Přidává se tak k již standardní nabídce Eco, Normal a Sport. Jízdní režim GT nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, e-LSD a elektronického řízení stability (ESC). V tomto režimu vám auto dovolí větší prokluz kol, případně můžete systém ESC zcela vypnout a užívat si přetáčivou jízdu naplno.
Pro opravdové milovníky jízdy bokem je k dispozici režim Drift, který může posílat až 100 % točivého momentu jen na zadní nápravu. Systém pak při výjezdu ze zatáčky může začít posílat potřebný hnací moment na přední kola pro lepší akceleraci.
Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku
Mírně se změnily i rozměry verze GT, oproti specifikacím Earth a GT-Line. Novinka tak narostla o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky a výška se snížila o 5 mm. Naopak na hmotnosti verze GT přibrala celých 80 kg. Tyto parametry se negativně projevily na vyšším koeficientu odporu vzduchu (0,297), oproti 0,28 u verze Earth a GT-Line.
Designově se liší i přední a zadní nárazník, dále neonově zelené brzdové třmeny a prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Sportovní verze si vyžádala jen drobné konstrukční úpravy podvozku. Výhradně šlo o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Systém odpružení používá zcela nové pružiny, ty jsou na přední nápravě o 9 % měkčí a o 11 % tužší vzadu. Kia EV6 GT používá také větší brzdové kotouče a nové čtyřpístkové třmeny na přední nápravě.
Trochu se zmenšil zavazadlový prostor, u verze GT tak můžete počítat se 480 l (- 40 l) a po sklopení zadní řady sedaček dosahuje objemu až 1 260 l (- 40 l). Přední kufr o kapacitě 20 l tu i nadále zůstává.
Díky vyššímu výkonu se navýšila i maximální tažná kapacita, nově tak můžete táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 1 800 kg, což je o 200 kg více. Maximální kapacita tažného zařízení nebrzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).
Kia EV6 GT startuje na českém trhu s cenou 1 780 980 Kč a výrobce na ni nabízí záruku 7 let nebo 150 tisíc km, z čehož první 3 roky jsou bez omezení kilometrů. Z dalších příplatků můžete využít metalický/perleťový lak za 20 tisíc či elektrické střešní okno, LED bodové osvětlení interiéru za 35 tisíc korun.