Po koupi svého prvního elektromobilu už nebudete chtít nic jiného a ke spalovacímu motoru se skoro jistě nevrátíte. To i v případě, kdy nejste s plně elektrickým vozem zcela spokojeni. Čím větší je míra nespokojenosti, tím spíše bude váš následující elektromobil jiné značky. To a mnohem více odhalila studie společnosti J.D. Power.
Drtivá většina majitelů prvního elektromobilu je s vozem nadmíru spokojena. To dokázala studie pořádaná společností J.D. Power. Řidiči berou jako hlavní výhody ceny za servis, požitek z jízdy a moderní design vozů. Největší problém dělá nováčkům v elektromobilitě seznámení se s reálným dojezdem, naopak veteráni, kteří vlastní bateriové vozy déle, dokáží nejvíce ocenit větší kapacitu akumulátoru a přesnost výrobců u udávání průměrného dojezdu.
„Ukazuje se, že počáteční skok do světa elektromobility je pro většinu řidičů velmi uspokojivý a příjemný zážitek. Z našeho průzkumu však víme, že mnoho zákazníků má během zvažování nákupu obavy z aspektů, jako je reálný dojezd a nabíjení vozidla. Jakmile si však řidič BEV koupí, stává se v podstatě závislým,“ řekl Brent Gruber, senior ředitel globálního automobilového oddělení společnosti J.D. Power.
Nepřehlédněte: Proč může být výhodnější přejít od benzínek k nabíjecím stanicím? Důvodů je několik
„Hlavními faktory pro pokračování v elektromobilitě bývají dobré zkušenosti s technologickými a bezpečnostními prvky, nižší náklady na servis či požitek z jízdy. Elektrické modely tradičních značek výrazně pomáhají přilákat více prvonákupců,“ popsal Brent Gruber.
Míra spokojenosti se měřila podle deseti kritérií, přičemž maximální počet bodů u jednoho kritéria byl 100. Zákazníci, jejichž míra spokojenosti přesahovala 900 bodů (96 % respondentů), uvádí, že si rozhodně v budoucnu pořídí další plně elektrický vůz a více než polovina z nich plánuje nákup elektromobilu stejné značky.
Řidiči, kteří svému vozu nenadělili více než 600 bodů (4 % respondentů), sice stejně nákup dalšího elektromobilu zváží, ale pravděpodobně zvolí jinou značku.
Čtěte také: Studie odkrývá konečnou pravdu o nákladech elektromobilů. Tipnete si výsledek?
Klíčovými faktory pro majitele elektromobilů je v první řadě dojezd. Řidiči oceňují široký výběr z různých kapacit baterií a zároveň mají radost z rychlého posunu těchto technologií, a to jak v masovém, tak prémiovém segmentu. Právě u masového segmentu nejčastěji uváděli zákazníci nespokojenost s kvalitou infotainmentů, v prémiovém segmentu byli zase kritičtí k exteriéru vozidla, častému vrzání a drnčení.
Respondenti hodnotili také konkrétní elektromobily. Na prvních dvou místech se 777 a 770 body se umístila Tesla Model 3 a Model Y, v závěsu se 744 body skončila Kia e-Niro a Ford Mustang Mach-E se 741 body.
Průměrná spokojenost s prémiovým segmentem byla vyhodnocena na 770 bodů a s tím masovým na 709 bodů.
Po koupi svého prvního elektromobilu už nebudete chtít nic jiného a ke spalovacímu motoru se skoro jistě nevrátíte. To i v případě, kdy nejste s plně elektrickým vozem zcela spokojeni. Čím větší je míra nespokojenosti, tím spíše bude váš následující elektromobil jiné značky. To a mnohem více odhalila studie společnosti J.D. Power.
Drtivá většina majitelů prvního elektromobilu je s vozem nadmíru spokojena. To dokázala studie pořádaná společností J.D. Power. Řidiči berou jako hlavní výhody ceny za servis, požitek z jízdy a moderní design vozů. Největší problém dělá nováčkům v elektromobilitě seznámení se s reálným dojezdem, naopak veteráni, kteří vlastní bateriové vozy déle, dokáží nejvíce ocenit větší kapacitu akumulátoru a přesnost výrobců u udávání průměrného dojezdu.
„Ukazuje se, že počáteční skok do světa elektromobility je pro většinu řidičů velmi uspokojivý a příjemný zážitek. Z našeho průzkumu však víme, že mnoho zákazníků má během zvažování nákupu obavy z aspektů, jako je reálný dojezd a nabíjení vozidla. Jakmile si však řidič BEV koupí, stává se v podstatě závislým,“ řekl Brent Gruber, senior ředitel globálního automobilového oddělení společnosti J.D. Power.
Nepřehlédněte: Proč může být výhodnější přejít od benzínek k nabíjecím stanicím? Důvodů je několik
„Hlavními faktory pro pokračování v elektromobilitě bývají dobré zkušenosti s technologickými a bezpečnostními prvky, nižší náklady na servis či požitek z jízdy. Elektrické modely tradičních značek výrazně pomáhají přilákat více prvonákupců,“ popsal Brent Gruber.
Míra spokojenosti se měřila podle deseti kritérií, přičemž maximální počet bodů u jednoho kritéria byl 100. Zákazníci, jejichž míra spokojenosti přesahovala 900 bodů (96 % respondentů), uvádí, že si rozhodně v budoucnu pořídí další plně elektrický vůz a více než polovina z nich plánuje nákup elektromobilu stejné značky.
Řidiči, kteří svému vozu nenadělili více než 600 bodů (4 % respondentů), sice stejně nákup dalšího elektromobilu zváží, ale pravděpodobně zvolí jinou značku.
Čtěte také: Studie odkrývá konečnou pravdu o nákladech elektromobilů. Tipnete si výsledek?
Klíčovými faktory pro majitele elektromobilů je v první řadě dojezd. Řidiči oceňují široký výběr z různých kapacit baterií a zároveň mají radost z rychlého posunu těchto technologií, a to jak v masovém, tak prémiovém segmentu. Právě u masového segmentu nejčastěji uváděli zákazníci nespokojenost s kvalitou infotainmentů, v prémiovém segmentu byli zase kritičtí k exteriéru vozidla, častému vrzání a drnčení.
Respondenti hodnotili také konkrétní elektromobily. Na prvních dvou místech se 777 a 770 body se umístila Tesla Model 3 a Model Y, v závěsu se 744 body skončila Kia e-Niro a Ford Mustang Mach-E se 741 body.
Průměrná spokojenost s prémiovým segmentem byla vyhodnocena na 770 bodů a s tím masovým na 709 bodů.