Ropné společnosti v poslední době tak trochu nedobrovolně začínají s výstavbou více a více nabíjecích stanic vedle těch čerpacích. Důvodem, proč se do otevírání nových dobíjecích stanic vedení mnohdy příliš nechce, je vidina mnohem menšího výdělku oproti prodeji pohonných hmot. Podle ředitelky zákazníků a produktů BP, Emmy Delaney, však v budoucnu může jít o mnohem lukrativnější byznys, než se může zdát!
Do roku 2025 bude nabíjení elektromobilů pro čerpací stanice stejně výnosné, jako prodej pohonných hmot. Jak je to možné? Důvodů a teorií je hned několik.
Podle Delaney bude v roce 2025 nabíjení elektromobilů pro čerpací stanice stejně výnosné, jako prodej pohonných hmot. „Když si porovnáme tankování paliva a rychlé nabíjení, jsme blízko bodu, kde bude právě poskytování elektřiny pro obchodníky mnohem výhodnější. V rychlém nabíjení vidíme my osobně obrovskou příležitost.“
Čtěte také: PRE odhalilo na oslavu jubilea nabíječku s výkonem 300 kW. Takových v ČR moc nenajdete
Konkrétních čísel, co se týče výdělku či prodělku při poskytování nabíjecích stanic, jsme se od šéfky úseku zákazníků a produktů nedočkali, zde je však několik důvodů, proč by za několik let mohlo obchodníkům opravdu vyplatit přestavět své pobočky na nabíjecí huby.
Naprosto nezbytnou podmínkou je poskytování pouze rychlého nabíjení. Krom toho, že čerpací stanice není zrovna místo, kde by chtěl zákazník strávit pět hodin svého života, je to i pro poskytovatele dobíjecích stanic mnohem výhodnější. Především kvůli vyšší ceně, která je s touto službou spojena.
Kritická je také poloha, která je především pro elektromobilisty velmi podstatná. S menším dojezdem, který se s koupí elektrického vozu váže, je tento faktor důležitější než kdy jindy. S vědomím, že na každé čerpací stanici se nachází minimálně jedna dobíjecí stanice, by se uživatelům elektromobilů také jezdilo úplně jinak.
Zákazník bude mít vzhledem k delšímu času strávenému u dobíječky také mnohem větší prostor na utrácení za občerstvení a jiné produkty přímo na čerpacích stanicích, což se k výdělku samozřejmě také počítá. Je zde také šance, že společnosti obchodující s ropou začnou spolupracovat přímo s výrobci automobilů na integraci svých brandovaných nabíjecích stanic, což by byl obchod výhodný pro všechny strany.
Ropné společnosti v poslední době tak trochu nedobrovolně začínají s výstavbou více a více nabíjecích stanic vedle těch čerpacích. Důvodem, proč se do otevírání nových dobíjecích stanic vedení mnohdy příliš nechce, je vidina mnohem menšího výdělku oproti prodeji pohonných hmot. Podle ředitelky zákazníků a produktů BP, Emmy Delaney, však v budoucnu může jít o mnohem lukrativnější byznys, než se může zdát!
Do roku 2025 bude nabíjení elektromobilů pro čerpací stanice stejně výnosné, jako prodej pohonných hmot. Jak je to možné? Důvodů a teorií je hned několik.
Podle Delaney bude v roce 2025 nabíjení elektromobilů pro čerpací stanice stejně výnosné, jako prodej pohonných hmot. „Když si porovnáme tankování paliva a rychlé nabíjení, jsme blízko bodu, kde bude právě poskytování elektřiny pro obchodníky mnohem výhodnější. V rychlém nabíjení vidíme my osobně obrovskou příležitost.“
Čtěte také: PRE odhalilo na oslavu jubilea nabíječku s výkonem 300 kW. Takových v ČR moc nenajdete
Konkrétních čísel, co se týče výdělku či prodělku při poskytování nabíjecích stanic, jsme se od šéfky úseku zákazníků a produktů nedočkali, zde je však několik důvodů, proč by za několik let mohlo obchodníkům opravdu vyplatit přestavět své pobočky na nabíjecí huby.
Naprosto nezbytnou podmínkou je poskytování pouze rychlého nabíjení. Krom toho, že čerpací stanice není zrovna místo, kde by chtěl zákazník strávit pět hodin svého života, je to i pro poskytovatele dobíjecích stanic mnohem výhodnější. Především kvůli vyšší ceně, která je s touto službou spojena.
Kritická je také poloha, která je především pro elektromobilisty velmi podstatná. S menším dojezdem, který se s koupí elektrického vozu váže, je tento faktor důležitější než kdy jindy. S vědomím, že na každé čerpací stanici se nachází minimálně jedna dobíjecí stanice, by se uživatelům elektromobilů také jezdilo úplně jinak.
Zákazník bude mít vzhledem k delšímu času strávenému u dobíječky také mnohem větší prostor na utrácení za občerstvení a jiné produkty přímo na čerpacích stanicích, což se k výdělku samozřejmě také počítá. Je zde také šance, že společnosti obchodující s ropou začnou spolupracovat přímo s výrobci automobilů na integraci svých brandovaných nabíjecích stanic, což by byl obchod výhodný pro všechny strany.