Je elektromobilita cesta do pekel? V Evropě můžou přijít statisíce lidí o práci

  • Podle asociace CLEPA způsobí elektromobily rozsáhlé ekonomické problémy
  • Její studie tvrdí, že dojde ke zrušení statisíců pracovních pozic
  • Asociace si myslí, že na problém našla řešení
Ohrozí elektromobily pracovní místa?

Ohrozí elektromobily pracovní místa? | foto: Atlas Renewable Energy, ilustrační

Asociace CLEPA (European Association of Automotive Suppliers) zveřejnila studii, ve které tvrdí, že přechod na elektromobilitu způsobí v automobilovém průmyslu naprostý převrat. Podle asociace totiž tato změna ohrožuje statisíce pracovních míst.

Přechod k elektromobilům ohrozí pracovní místa

Předpokládá se, že díky výrobě součástek pro elektromobily vznikne v příštích letech přibližně 226 000 nových pracovních míst. To však podle studie znamená, že celkový počet pracovních pozic v automobilovém průmyslu v Evropské unii klesne do roku 2040 přibližně o 43 %.

Aktuálně totiž výroba dílů pro spalovací motory zajišťuje přibližně 501 000 pozic. Tato technologie se pravděpodobně do roku 2035 s mnohými zákazy stane naprosto zastaralá, a proto většina pozic zanikne. Přibližně 70 % z těchto pozic by podle studie mělo zaniknout mezi lety 2030 a 2035, což je velmi krátké období. Proto by tato situace mohla mít rozsáhlé ekonomické i sociální dopady.

Škoda Auto, výroba

Je vůbec možné této situaci zabránit? | foto: Škoda Auto


Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější


Jaké může být řešení?

Automobilový sektor je odpovědný za více než 5 % celkové míry zaměstnanosti ve 13 zemích Evropské unie, mezi které patří také Česká republika. Přibližně 60 % z těchto zaměstnanců pracuje pro dodavatele v řetězcích automobilek.

CLEPA také tvrdí, že našla částečné řešení. Podle asociace by se měla implementovat smíšená technologie, tedy hybridní pohony, která umožní využití obnovitelných paliv. Podle CLEPA lze tímto způsobem dosáhnout 50% snížení emisí CO2 do roku 2030, přičemž nedojde k rušení velikého množství pracovních pozic. Otázkou však je, zda je vůbec možné uměle zastavit zefektivňování výroby automobilů, neboť efektivita je přesně to, po čem automobilky touží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je elektromobilita cesta do pekel? V Evropě můžou přijít statisíce lidí o práci

  • Podle asociace CLEPA způsobí elektromobily rozsáhlé ekonomické problémy
  • Její studie tvrdí, že dojde ke zrušení statisíců pracovních pozic
  • Asociace si myslí, že na problém našla řešení
Ohrozí elektromobily pracovní místa?

Ohrozí elektromobily pracovní místa? | foto: Atlas Renewable Energy, ilustrační

Asociace CLEPA (European Association of Automotive Suppliers) zveřejnila studii, ve které tvrdí, že přechod na elektromobilitu způsobí v automobilovém průmyslu naprostý převrat. Podle asociace totiž tato změna ohrožuje statisíce pracovních míst.

Přechod k elektromobilům ohrozí pracovní místa

Předpokládá se, že díky výrobě součástek pro elektromobily vznikne v příštích letech přibližně 226 000 nových pracovních míst. To však podle studie znamená, že celkový počet pracovních pozic v automobilovém průmyslu v Evropské unii klesne do roku 2040 přibližně o 43 %.

Aktuálně totiž výroba dílů pro spalovací motory zajišťuje přibližně 501 000 pozic. Tato technologie se pravděpodobně do roku 2035 s mnohými zákazy stane naprosto zastaralá, a proto většina pozic zanikne. Přibližně 70 % z těchto pozic by podle studie mělo zaniknout mezi lety 2030 a 2035, což je velmi krátké období. Proto by tato situace mohla mít rozsáhlé ekonomické i sociální dopady.

Škoda Auto, výroba

Je vůbec možné této situaci zabránit? | foto: Škoda Auto


Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější


Jaké může být řešení?

Automobilový sektor je odpovědný za více než 5 % celkové míry zaměstnanosti ve 13 zemích Evropské unie, mezi které patří také Česká republika. Přibližně 60 % z těchto zaměstnanců pracuje pro dodavatele v řetězcích automobilek.

CLEPA také tvrdí, že našla částečné řešení. Podle asociace by se měla implementovat smíšená technologie, tedy hybridní pohony, která umožní využití obnovitelných paliv. Podle CLEPA lze tímto způsobem dosáhnout 50% snížení emisí CO2 do roku 2030, přičemž nedojde k rušení velikého množství pracovních pozic. Otázkou však je, zda je vůbec možné uměle zastavit zefektivňování výroby automobilů, neboť efektivita je přesně to, po čem automobilky touží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."