Čísla od začátku roku ukazují, že elektromobily i v Česku získávají na popularitě. Bez ohledu na typ alternativního pohonu bylo od začátku roku registrováno 4 431 vozů. Nezdá se to být příliš vysoké číslo, ale z pohledu absolutních čísel jde o slušný nárůst. Čistě elektrických aut bylo 1 318. A v tomto ohledu se opět prokazuje dominance domácí automobilky. Údaje zveřejnil server Čistá doprava.
Škoda si mezi lednem a květnem letošního roku připsala třetinu registrovaných vozů se svým modelem Enyaq. V číslech se jedná o 418 vozů. Po dlouholeté vlně na špičce se spalovacími modely tak potvrzuje svoji oblíbenost i mezi čistě elektrickými vozidly. A že se v případě Enyaqu nejedná o laciného lidové vozidlo.
Na druhém místě se s “pouhými” šedesáti kusy umístila Kia EV6. Předběhla tak i svého mnoha vavříny oceňovaného sourozence Hyundai Ioniq 5. Ten se s 52 kusy umístil až na pátém místě. Třetí příčku obsadila Hyundai Kona se shodnými šedesáti vozy a mezi ně se s padesáti devíti prodanými vozy vklínil Volkswagen ID.4 z Wolfsburgu.
Čtěte také: Prodeje elektroaut rostou a bude potřeba je servisovat. V Česku vzniká zajímavé řešení
Česká vláda před nedávnem představila nový dotační program pro pořízení elektrických vozidel. Celková částka pro rozdělení činí 600 milionů korun. Fyzické osoby žádosti bohužel podávat nemohou. Program je zaměřen na samosprávy, příspěvkové organizace, školy a další podobné instituce.
Podle prodejních čísel se za prvních pět měsíců sice neprodalo tolik vozů jako ve stejném období minulý rok, zájem o prémiové elektromobily ale i tak dále posiluje. Oproti roku 2021 se zatím jedná pouze o pokles o 3,4 %, což se do konce roku stále může projevit i do pozitivního trendu. Mezitím si všichni přejme, aby se aktuální situace zlepšila a automobilky pro nás mohou chystat mnoho dalších novinek.
Čísla od začátku roku ukazují, že elektromobily i v Česku získávají na popularitě. Bez ohledu na typ alternativního pohonu bylo od začátku roku registrováno 4 431 vozů. Nezdá se to být příliš vysoké číslo, ale z pohledu absolutních čísel jde o slušný nárůst. Čistě elektrických aut bylo 1 318. A v tomto ohledu se opět prokazuje dominance domácí automobilky. Údaje zveřejnil server Čistá doprava.
Škoda si mezi lednem a květnem letošního roku připsala třetinu registrovaných vozů se svým modelem Enyaq. V číslech se jedná o 418 vozů. Po dlouholeté vlně na špičce se spalovacími modely tak potvrzuje svoji oblíbenost i mezi čistě elektrickými vozidly. A že se v případě Enyaqu nejedná o laciného lidové vozidlo.
Na druhém místě se s “pouhými” šedesáti kusy umístila Kia EV6. Předběhla tak i svého mnoha vavříny oceňovaného sourozence Hyundai Ioniq 5. Ten se s 52 kusy umístil až na pátém místě. Třetí příčku obsadila Hyundai Kona se shodnými šedesáti vozy a mezi ně se s padesáti devíti prodanými vozy vklínil Volkswagen ID.4 z Wolfsburgu.
Čtěte také: Prodeje elektroaut rostou a bude potřeba je servisovat. V Česku vzniká zajímavé řešení
Česká vláda před nedávnem představila nový dotační program pro pořízení elektrických vozidel. Celková částka pro rozdělení činí 600 milionů korun. Fyzické osoby žádosti bohužel podávat nemohou. Program je zaměřen na samosprávy, příspěvkové organizace, školy a další podobné instituce.
Podle prodejních čísel se za prvních pět měsíců sice neprodalo tolik vozů jako ve stejném období minulý rok, zájem o prémiové elektromobily ale i tak dále posiluje. Oproti roku 2021 se zatím jedná pouze o pokles o 3,4 %, což se do konce roku stále může projevit i do pozitivního trendu. Mezitím si všichni přejme, aby se aktuální situace zlepšila a automobilky pro nás mohou chystat mnoho dalších novinek.