Ionity mění cenu nabíjení. Účtovat se bude po kWh. Kolik zaplatíte?

Jakub Mokříš

V poslední době dochází k poměrně zásadním změnám v účtování za nabíjení elektromobilů u veřejných nabíjecích stanic. Ionity nezůstane pozadu a také poměrně zásadním způsobem zdraží své služby.

TIP: Tesla mění účtování na Superchargerech. Nově zaplatíte nejen za nabíjení

Doba, kdy jsme nabíjeli doslova za pár korun, zdá se, skončila. Po ČEZu a E.ONu zdražil další velký hráč, firma Ionity. A to poměrně zásadně. Na druhou stranu, jak prohlásil CEO firmy – Michael Hajesch, je to naprosto transparentní a jednoduché. Za každou odebranou kilowatthodinu zaplatíte v Evropě 0,79 eura nebo ekvivalent v příslušné národní měně. V případě ČR to bude 21 korun.

Nad touto cenou zůstává tak trochu rozum stát, protože dobití baterie o kapacitě 80 kWh, což je dnes poměrně běžná hodnota, bude vycházet na 1 680 korun. Jedinou nadějí pro zákazníky je v tuto chvíli vlastnictví nějaké dobíjecí kartičky, kterou obvykle dostanou k elektromobilu od výrobce. S nimi se pak lze dostat na daleko nižší ceny a můžete nabíjet za ani ne polovinu nové ceny. Takže zdražení není zas tak vážné a spíše jde o to zvýhodnit některé značky na úkor jiných – např. Tesly budou mít stále podstatně výhodnější nabíjení na jejich Superchargerech, nemluvě o tom, kolik pak zaplatíte za elektřinu doma.

Všichni poskytovatelé energie na veřejných dobíjecích stanicích by si měli dobře rozmyslet, co dělají. Zdražení se jim totiž může ošklivě vymstít. S takto neakceptovatelnými cenami vzniká podhoubí pro obrovskou šedou ekonomiku, založenou na něčem, co bych nazval „guerillové dobíjení“. Komunita elektromobilistů je poměrně semknutá a není nereálné, že časem vznikne neoficiální síť nabíječek, kdy si budou lidé poskytovat potřebnou energii navzájem z domácích wallboxů.

Sít superrychlých nabíjecích stanic Ionity je společným projektem evropských automobilek BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, Volkswagen Group, či nově příchozích jihokorejských partnerů Hyundai a Kia. Pro elektromobily nejen svých značek přinášejí rychlonabíjení o výkonu až 350 kW a umístění těchto supernabíječek je zpravidla každých 100 až 120 km na nejdůležitějších dopravních tazích. V ČR zatím najdeme jen jednu u Berouna.


Autor článku

Jakub Mokříš - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz. Sepsal celkem 1189 článků.


Komentáře


Nejnovější články