Tesla mění účtování na Superchargerech. Nově zaplatíte nejen za nabíjení

Poměrně dlouhou dobu bylo nabíjení u Superchargerů zdarma. Respektive ten, kdo si Teslu koupil, měl doživotní nabíjení jaksi v ceně.

TIP: Plug-in hybridy Volvo mají dobíjení zdarma

Poslední zhruba dva roky už si Tesla nechává za dobíjení svých elektromobilů obvykle normálně platit, aby mohla financovat rozvoj a rozšiřování nabíjecí sítě. Cena se pro ty klienty, kteří čerpají energii ze Superchargerů za poplatek, navýší.

Dosud si totiž automobilka nechávala platit jenom za energii, kterou zákazník dostal do své baterie. Pár dní nazpět ale Tesla rozeslala mezi své zaměstnance email, ve kterém vysvětlovala, že kalkulace se změní.

Do celkové částky se započítá i energie, která padne na klimatizace, vyhřívání, ventilaci a vše potřebné k udržení klimatu ve voze v průběhu dobíjení. K tomu se připočtou i kilowatthodiny, které padnou na ohřátí, eventuálně zchlazení baterie na potřebnou teplotu. Zákazníci by dle Tesly měli zaznamenat zvýšení až o 25 kWh za jedno dobíjení, ale to skutečně v těch nejextrémnějších případech. Reálně to bude spíše do 10 kWh.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla mění účtování na Superchargerech. Nově zaplatíte nejen za nabíjení

Poměrně dlouhou dobu bylo nabíjení u Superchargerů zdarma. Respektive ten, kdo si Teslu koupil, měl doživotní nabíjení jaksi v ceně.

TIP: Plug-in hybridy Volvo mají dobíjení zdarma

Poslední zhruba dva roky už si Tesla nechává za dobíjení svých elektromobilů obvykle normálně platit, aby mohla financovat rozvoj a rozšiřování nabíjecí sítě. Cena se pro ty klienty, kteří čerpají energii ze Superchargerů za poplatek, navýší.

Dosud si totiž automobilka nechávala platit jenom za energii, kterou zákazník dostal do své baterie. Pár dní nazpět ale Tesla rozeslala mezi své zaměstnance email, ve kterém vysvětlovala, že kalkulace se změní.

Do celkové částky se započítá i energie, která padne na klimatizace, vyhřívání, ventilaci a vše potřebné k udržení klimatu ve voze v průběhu dobíjení. K tomu se připočtou i kilowatthodiny, které padnou na ohřátí, eventuálně zchlazení baterie na potřebnou teplotu. Zákazníci by dle Tesly měli zaznamenat zvýšení až o 25 kWh za jedno dobíjení, ale to skutečně v těch nejextrémnějších případech. Reálně to bude spíše do 10 kWh.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."