Děje se to zas a znova. Přesto, že elektromobilitě fandíme, tak v dnešní době zkrátka frčí příkazy, zákazy, restrikce a omezení, které jsou trochu kontroverzní. Pokaždé, když lidem stát něco nutí, je to zkrátka špatně.
Tip: Slavný automobilový novinář se opřel do spalovacích aut
A švédský předseda vlády Stefan Löfven prohlásil, že od roku 2030 nebudou k dostání vozidla s benzínovým nebo naftovým motorem. Švédsko se tak připojilo k dalším severským „pokrokovým“ zemím. Nejradikálněji to pojali v Norsku, kde se chystají zakázat prodej aut se spalovacími motory v roce 2025. Dánsko pak má naprosto stejný plán jako Švédsko.
Expertka přes dopravu z organizace Greenpeace, Marion Tiemann poznamenala, že Švédsko je celkově desátou zemí, která deklarovala konkrétní datum, kdy přejde na elektromobilitu. Zároveň uvedla, že Německo, jako automobilová velmoc, zatím podobný plán nepředstavilo a tedy patrně nebude schopno splnit plány na snížení emisí.
V reakci na to pak Německá vláda představila povinné prodejní kvóty pro elektromobily a hybridy, které budou muset od roku 2025 tvořit 25 % prodejů a od 2030 celých 50 %. „Experti“ dále volají po zavedení rychlostního limitu 130 km/h na všech německých dálnicích a zvýšení daně z fosilních paliv. To by pak mělo financovat pobídky ve výši až 8000 eur, tedy zhruba 200 000 korun, pro ty, kteří si chtějí koupit elektromobil. Naštěstí mají tyto plány v Německu i silné politické odpůrce, takže prozatím zůstávají rychlost na dálnicích i daně z paliv tam, kde jsou.
Zdroj: electrive
Děje se to zas a znova. Přesto, že elektromobilitě fandíme, tak v dnešní době zkrátka frčí příkazy, zákazy, restrikce a omezení, které jsou trochu kontroverzní. Pokaždé, když lidem stát něco nutí, je to zkrátka špatně.
Tip: Slavný automobilový novinář se opřel do spalovacích aut
A švédský předseda vlády Stefan Löfven prohlásil, že od roku 2030 nebudou k dostání vozidla s benzínovým nebo naftovým motorem. Švédsko se tak připojilo k dalším severským „pokrokovým“ zemím. Nejradikálněji to pojali v Norsku, kde se chystají zakázat prodej aut se spalovacími motory v roce 2025. Dánsko pak má naprosto stejný plán jako Švédsko.
Expertka přes dopravu z organizace Greenpeace, Marion Tiemann poznamenala, že Švédsko je celkově desátou zemí, která deklarovala konkrétní datum, kdy přejde na elektromobilitu. Zároveň uvedla, že Německo, jako automobilová velmoc, zatím podobný plán nepředstavilo a tedy patrně nebude schopno splnit plány na snížení emisí.
V reakci na to pak Německá vláda představila povinné prodejní kvóty pro elektromobily a hybridy, které budou muset od roku 2025 tvořit 25 % prodejů a od 2030 celých 50 %. „Experti“ dále volají po zavedení rychlostního limitu 130 km/h na všech německých dálnicích a zvýšení daně z fosilních paliv. To by pak mělo financovat pobídky ve výši až 8000 eur, tedy zhruba 200 000 korun, pro ty, kteří si chtějí koupit elektromobil. Naštěstí mají tyto plány v Německu i silné politické odpůrce, takže prozatím zůstávají rychlost na dálnicích i daně z paliv tam, kde jsou.
Zdroj: electrive