Jeho příští auto bude rozhodně plně elektrické, říká Dan Neil, slavný automobilový novinář z Wall Street Journal (WSJ). Novinář, který již například získal slavnou Pulitzerovu cenu. Proč si myslí, že jsou elektromobily lepší a naopak spalovací auta dopadnou podobně jako tlačítkové telefony s nástupem smartphonové éry?
Tip: Elektromobily jsou čistší než spalovací auta, potvrdila studie
Jak už to tak před koncem roku bývá, lidé mají tendence hodnotit a přemýšlet nad budoucností všeho možného. Nejinak tomu bylo před pár dny i v případě slavného novináře Dana Neila, kterému na stránkách Wall Street Journal vyšel názorový článek o budoucnosti elektromobilů a spalovacích aut.
V článku Neil přímo píše, že jeho příští auto bude elektrické. “Všechno ostatní je pro mě problémové. Spalovací auto bude příliš drahé, když plánuju pořizovat nové auto na dalších nejméně 10 let. Během této doby by náklady na vlastnictví elektromobilu včetně paliva (resp. tedy dobíjení), opravy a údržby, měly být podstatně nižší než náklady na vozidlo se spalovacím motorem.”
“Moje další velká obava: prodejní hodnota. V případě, že jste nesledovali zprávy z klimatických rozhovorů v Paříži, většina zemí světa již odsoudila spalovací auta a čeká je jen postupné vymírání. Mezinárodní agentura pro energii (IEA) v Paříži odhaduje, že do roku 2030 bude na silnici mezi 125 a 220 miliony elektrických vozů,” uvádí Neil.
“Důkazem je aktuální vývoj s přijetím a růstem elektrických vozů, který v grafu můžeme znázornit pomocí růstové eskové křivky. Celkový počet elektromobilů na světových silnicích překročil v roce 2018 3 miliony, což je 50% nárůst oproti roku 2016, podle agentury IEA. V listopadu byl elektromobil Tesla Model 3 nejprodávanějším malým/středním luxusním sedanem v USA; a prodeje Tesla Model S (26 700 kusů, za poslední rok až do současnosti) překonávají konkurenční spalovací vozy Mercedes-Benz S, BMW řady 6 a 7 a Audi A8 dohromady, dle zjištění goodcarbadcar.net.”
“Během přiměřené životnosti vozidla, které si dnes koupím, očekávám, že poptávka po vozidlech poháněných spalovacím motorem klesne prakticky na nulu, což odpovídá situaci s tržní penetrací tlačítkových telefonů, nebo spíše véčkových tlačítkových telefonů. Nikdo je nebude chtít, a nebude je kde opravit. Změní se situace u automobilových dealerů, jejichž byznys závisí právě zejména na servisu aut.”
“Soumrak spalovacích motorů je tady a je to strašné. Všechny ty pokusy o snížení spotřeby a emisí spalovacích motorů – stop-start, deaktivace válců, CVT převodovky, turbosoustrojí s vysokými otáčkami připojené k malým posunovým motorům – to vše je nesmyslné a pouze kompromisní.”
A co plug-in hybridy místo elektromobilů? Neil říká: “Neustálé zvyšování energie a hustoty lithium-iontových baterií nad pořizovacími náklady bude znamenat poslední roky života pro plug-in hybridy, které budou až komicky zbytečné.”
“Spalovací motory se nezlepší. V loňském roce finanční šéf (CFO) společnosti Continental, světového dodavatele automobilového průmyslu Tier 1, se podělil o předpověď, že rozvoj spalovacích motorů u německých automobilek bude účinně ukončen do roku 2023.”
Neil má tedy celkem jasno, jeho příští auto již bude elektrické. Spalovací motory už podle něj nejsou na pořadu dne. Akorát zatím neví, který model zvolit. Pokukuje prý po plně elektrickém pickupu Rivian a také po očekávané taktéž pickupové Tesle, ovšem u ní se bojí konečného termínu dodání, který rozhodně nebude v nejbližší době.
zdroj: WSJ
Jeho příští auto bude rozhodně plně elektrické, říká Dan Neil, slavný automobilový novinář z Wall Street Journal (WSJ). Novinář, který již například získal slavnou Pulitzerovu cenu. Proč si myslí, že jsou elektromobily lepší a naopak spalovací auta dopadnou podobně jako tlačítkové telefony s nástupem smartphonové éry?
Tip: Elektromobily jsou čistší než spalovací auta, potvrdila studie
Jak už to tak před koncem roku bývá, lidé mají tendence hodnotit a přemýšlet nad budoucností všeho možného. Nejinak tomu bylo před pár dny i v případě slavného novináře Dana Neila, kterému na stránkách Wall Street Journal vyšel názorový článek o budoucnosti elektromobilů a spalovacích aut.
V článku Neil přímo píše, že jeho příští auto bude elektrické. “Všechno ostatní je pro mě problémové. Spalovací auto bude příliš drahé, když plánuju pořizovat nové auto na dalších nejméně 10 let. Během této doby by náklady na vlastnictví elektromobilu včetně paliva (resp. tedy dobíjení), opravy a údržby, měly být podstatně nižší než náklady na vozidlo se spalovacím motorem.”
“Moje další velká obava: prodejní hodnota. V případě, že jste nesledovali zprávy z klimatických rozhovorů v Paříži, většina zemí světa již odsoudila spalovací auta a čeká je jen postupné vymírání. Mezinárodní agentura pro energii (IEA) v Paříži odhaduje, že do roku 2030 bude na silnici mezi 125 a 220 miliony elektrických vozů,” uvádí Neil.
“Důkazem je aktuální vývoj s přijetím a růstem elektrických vozů, který v grafu můžeme znázornit pomocí růstové eskové křivky. Celkový počet elektromobilů na světových silnicích překročil v roce 2018 3 miliony, což je 50% nárůst oproti roku 2016, podle agentury IEA. V listopadu byl elektromobil Tesla Model 3 nejprodávanějším malým/středním luxusním sedanem v USA; a prodeje Tesla Model S (26 700 kusů, za poslední rok až do současnosti) překonávají konkurenční spalovací vozy Mercedes-Benz S, BMW řady 6 a 7 a Audi A8 dohromady, dle zjištění goodcarbadcar.net.”
“Během přiměřené životnosti vozidla, které si dnes koupím, očekávám, že poptávka po vozidlech poháněných spalovacím motorem klesne prakticky na nulu, což odpovídá situaci s tržní penetrací tlačítkových telefonů, nebo spíše véčkových tlačítkových telefonů. Nikdo je nebude chtít, a nebude je kde opravit. Změní se situace u automobilových dealerů, jejichž byznys závisí právě zejména na servisu aut.”
“Soumrak spalovacích motorů je tady a je to strašné. Všechny ty pokusy o snížení spotřeby a emisí spalovacích motorů – stop-start, deaktivace válců, CVT převodovky, turbosoustrojí s vysokými otáčkami připojené k malým posunovým motorům – to vše je nesmyslné a pouze kompromisní.”
A co plug-in hybridy místo elektromobilů? Neil říká: “Neustálé zvyšování energie a hustoty lithium-iontových baterií nad pořizovacími náklady bude znamenat poslední roky života pro plug-in hybridy, které budou až komicky zbytečné.”
“Spalovací motory se nezlepší. V loňském roce finanční šéf (CFO) společnosti Continental, světového dodavatele automobilového průmyslu Tier 1, se podělil o předpověď, že rozvoj spalovacích motorů u německých automobilek bude účinně ukončen do roku 2023.”
Neil má tedy celkem jasno, jeho příští auto již bude elektrické. Spalovací motory už podle něj nejsou na pořadu dne. Akorát zatím neví, který model zvolit. Pokukuje prý po plně elektrickém pickupu Rivian a také po očekávané taktéž pickupové Tesle, ovšem u ní se bojí konečného termínu dodání, který rozhodně nebude v nejbližší době.
zdroj: WSJ