I přes krizi dokázaly automobilky vykázat rekordní zisky. Kdo má nejvyšší marže?

  • I přes přetrvávající krizi a chybějící součástky automobilky neživoří
  • Loni se předním světovým automobilovým hráčům podařilo zvýšit zisky
  • Také marže dosahovaly v roce 2021 rekordních úrovní
Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV

Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV | foto: vlastní

Kdo by to byl řekl, že i přes více než dva roky trvající krizi, se dokáží automobilky oklepat tak rychle a prudce navýší své zisky. Podle studie poradenské společnosti EY se loni souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 % na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).

Automobilky vyrábí dražší auta a omezují slevy

Důvodem zmíněných zisků je fakt, že se jednotlivé společnosti zaměřují především na výrobu dražších a luxusnějších modelů, u kterých mají větší marže než u levných vozů pro běžné spotřebitele. Také přispělo omezení poskytování slev. A na výsledcích automobilek se tato strategie projevila opravdu rychle.

“Celkově přední automobilové koncerny v loňském roce zvládaly čipovou krizi pozoruhodně dobře. Odbyt sice u řady podniků klesl, v oblasti zisku byl však vývoj v některých případech vynikající,” řekl analytik EY, Constantin Gall.

Výroba kupé verze Enyaqu započala

Výroba kupé verze Enyaqu | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?


Marže loni dosahovaly rekordních úrovní

Největší marže si ze sledovaných automobilek připisuje americký výrobce elektromobilů Tesla, těsně v závěsu za ní se umístili němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes-Benz.

“Výrobu dál brzdí nedostatek polovodičů a dalších součástek. Enormní zátěž pro toto odvětví představuje rovněž válka na Ukrajině,” uvádí analytik EY, Peter Fuss. Proto se dá předpokládat, že ceny nových vozů budou letos spíš růst než klesat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

I přes krizi dokázaly automobilky vykázat rekordní zisky. Kdo má nejvyšší marže?

  • I přes přetrvávající krizi a chybějící součástky automobilky neživoří
  • Loni se předním světovým automobilovým hráčům podařilo zvýšit zisky
  • Také marže dosahovaly v roce 2021 rekordních úrovní
Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV

Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV | foto: vlastní

Kdo by to byl řekl, že i přes více než dva roky trvající krizi, se dokáží automobilky oklepat tak rychle a prudce navýší své zisky. Podle studie poradenské společnosti EY se loni souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 % na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).

Automobilky vyrábí dražší auta a omezují slevy

Důvodem zmíněných zisků je fakt, že se jednotlivé společnosti zaměřují především na výrobu dražších a luxusnějších modelů, u kterých mají větší marže než u levných vozů pro běžné spotřebitele. Také přispělo omezení poskytování slev. A na výsledcích automobilek se tato strategie projevila opravdu rychle.

“Celkově přední automobilové koncerny v loňském roce zvládaly čipovou krizi pozoruhodně dobře. Odbyt sice u řady podniků klesl, v oblasti zisku byl však vývoj v některých případech vynikající,” řekl analytik EY, Constantin Gall.

Výroba kupé verze Enyaqu započala

Výroba kupé verze Enyaqu | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?


Marže loni dosahovaly rekordních úrovní

Největší marže si ze sledovaných automobilek připisuje americký výrobce elektromobilů Tesla, těsně v závěsu za ní se umístili němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes-Benz.

“Výrobu dál brzdí nedostatek polovodičů a dalších součástek. Enormní zátěž pro toto odvětví představuje rovněž válka na Ukrajině,” uvádí analytik EY, Peter Fuss. Proto se dá předpokládat, že ceny nových vozů budou letos spíš růst než klesat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."