Kdo by to byl řekl, že i přes více než dva roky trvající krizi, se dokáží automobilky oklepat tak rychle a prudce navýší své zisky. Podle studie poradenské společnosti EY se loni souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 % na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).
Důvodem zmíněných zisků je fakt, že se jednotlivé společnosti zaměřují především na výrobu dražších a luxusnějších modelů, u kterých mají větší marže než u levných vozů pro běžné spotřebitele. Také přispělo omezení poskytování slev. A na výsledcích automobilek se tato strategie projevila opravdu rychle.
“Celkově přední automobilové koncerny v loňském roce zvládaly čipovou krizi pozoruhodně dobře. Odbyt sice u řady podniků klesl, v oblasti zisku byl však vývoj v některých případech vynikající,” řekl analytik EY, Constantin Gall.
Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?
Největší marže si ze sledovaných automobilek připisuje americký výrobce elektromobilů Tesla, těsně v závěsu za ní se umístili němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes-Benz.
“Výrobu dál brzdí nedostatek polovodičů a dalších součástek. Enormní zátěž pro toto odvětví představuje rovněž válka na Ukrajině,” uvádí analytik EY, Peter Fuss. Proto se dá předpokládat, že ceny nových vozů budou letos spíš růst než klesat.
Kdo by to byl řekl, že i přes více než dva roky trvající krizi, se dokáží automobilky oklepat tak rychle a prudce navýší své zisky. Podle studie poradenské společnosti EY se loni souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 % na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).
Důvodem zmíněných zisků je fakt, že se jednotlivé společnosti zaměřují především na výrobu dražších a luxusnějších modelů, u kterých mají větší marže než u levných vozů pro běžné spotřebitele. Také přispělo omezení poskytování slev. A na výsledcích automobilek se tato strategie projevila opravdu rychle.
“Celkově přední automobilové koncerny v loňském roce zvládaly čipovou krizi pozoruhodně dobře. Odbyt sice u řady podniků klesl, v oblasti zisku byl však vývoj v některých případech vynikající,” řekl analytik EY, Constantin Gall.
Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?
Největší marže si ze sledovaných automobilek připisuje americký výrobce elektromobilů Tesla, těsně v závěsu za ní se umístili němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes-Benz.
“Výrobu dál brzdí nedostatek polovodičů a dalších součástek. Enormní zátěž pro toto odvětví představuje rovněž válka na Ukrajině,” uvádí analytik EY, Peter Fuss. Proto se dá předpokládat, že ceny nových vozů budou letos spíš růst než klesat.