Automobilka Škoda Auto udržela v loňském roce na českém trhu pozici lídra. Dle statistik SDA se vloni v České republice zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku přispěla 77 490 registracemi a meziročně si polepšila o 23,2 %, tedy více než celkový trh. Podíl Škodovky na českém trhu byl vloni 35 %.
Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích.
Na druhou pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na třetí příčce se umístila Škoda Scala (9 784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9 447 registrací = 4,3 %), Karoq (9 032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8 659 registrací = 3,9 %). Na devátém místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6 309 registracemi (2,8 %).
„S ohledem na nestabilní situaci v automobilovém průmyslu považuji uplynulý rok za úspěšný. Pomalu se blížíme předcovidovým číslům, a přestože naše prodeje i loni táhli fleetoví zákazníci, velmi mě těší, že jsme se vrátili na pozici jedničky českého trhu i v retailovém segmentu,“ říká vedoucí českého zastoupení Škoda Auto, Jiří Maláček.
„Ukazuje se, že kvality vozů Škoda, jejich nadprůměrná zůstatková hodnota i široké spektrum služeb poskytovaných naší dealerskou sítí zůstávají pádnými kupními argumenty i v dnešní turbulentní době,“ zhodnotil uplynulý rok Maláček.
Čtěte také: Škoda vloni prodala více aut. Brutální nárůst prodejů předvedl elektrický Enyaq
Celkově trh s automobily v Česku vloni rostl meziročně o 15,3 %, ovšem v segmentu elektromobilů to byl více než 70% nárůst. Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6 640 prodaných elektromobilů jich 1 442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %.
Česká automobilka tvrdí, že aby se vozům bez lokálních emisí dařilo i nadále růst, je potřeba se soustředit na celý ekosystém. Škoda Auto se proto snaží o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů.
V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce letošního roku 7 500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025. Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že se tento cíl podaří splnit.
Automobilka Škoda Auto udržela v loňském roce na českém trhu pozici lídra. Dle statistik SDA se vloni v České republice zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku přispěla 77 490 registracemi a meziročně si polepšila o 23,2 %, tedy více než celkový trh. Podíl Škodovky na českém trhu byl vloni 35 %.
Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích.
Na druhou pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na třetí příčce se umístila Škoda Scala (9 784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9 447 registrací = 4,3 %), Karoq (9 032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8 659 registrací = 3,9 %). Na devátém místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6 309 registracemi (2,8 %).
„S ohledem na nestabilní situaci v automobilovém průmyslu považuji uplynulý rok za úspěšný. Pomalu se blížíme předcovidovým číslům, a přestože naše prodeje i loni táhli fleetoví zákazníci, velmi mě těší, že jsme se vrátili na pozici jedničky českého trhu i v retailovém segmentu,“ říká vedoucí českého zastoupení Škoda Auto, Jiří Maláček.
„Ukazuje se, že kvality vozů Škoda, jejich nadprůměrná zůstatková hodnota i široké spektrum služeb poskytovaných naší dealerskou sítí zůstávají pádnými kupními argumenty i v dnešní turbulentní době,“ zhodnotil uplynulý rok Maláček.
Čtěte také: Škoda vloni prodala více aut. Brutální nárůst prodejů předvedl elektrický Enyaq
Celkově trh s automobily v Česku vloni rostl meziročně o 15,3 %, ovšem v segmentu elektromobilů to byl více než 70% nárůst. Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6 640 prodaných elektromobilů jich 1 442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %.
Česká automobilka tvrdí, že aby se vozům bez lokálních emisí dařilo i nadále růst, je potřeba se soustředit na celý ekosystém. Škoda Auto se proto snaží o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů.
V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce letošního roku 7 500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025. Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že se tento cíl podaří splnit.