Hyundai zahájil svolávací akci pro model Ioniq na území Spojených států. Pod drobnohled by mělo jít přes dva a půl tisíce vozů a to z důvodu samovolného zrychlování automobilu, pokud se nachází v nouzovém režimu. Společnost zatím naštěstí žádnou nehodu spojenou s touto závadou nezaznamenala.
Jihokorejská automobilka byla již v červnu letošního roku poprvé upozorněna na chybu týkající se modelu Ioniq Electric, která způsobuje samovolné zrychlování vozu po sundání nohy z plynového pedálu. Tato anomálie se odehrává výhradně, pokud je vůz v nouzovém režimu.
Vzhledem k tomu, že byl před nedávnem na tuto problematiku upozorněn i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu v Americe (NHTSA), byla automobilka nucena zahájit svolávací akci pro 2 679 vozů. Jedná se především o kusy vyrobené během období ledna 2016 až června 2019, které putovaly z Koreje do Spojených států amerických.
Čtěte také: Hyundai chystá velké věci! Představí elektrické SUV i sportovnější Ioniq 6
Asi si dokážete představit, že když začne vůz sám od sebe zrychlovat, dokáže to řidiče pořádně překvapit a jako zázrakem nebyla do této doby hlášená jediná nehoda, ve které by tato porucha hrála roli. Samotný úřad NHTSA poté vysvětluje, že k přivedení vozidla do tzv. „fail-safe“ režimu stačí nestabilní uzemnění a za určitých podmínek se může stát, že při uvolnění plynového pedálu vozidlo samo od sebe zrychlí.
Hyundai doplňuje, že za problémem stojí elektrický šum, který vzniká vinou špatného uzemnění a následně může dojít k chybné komunikaci s řídící jednotkou.
Naštěstí vše ostatní včetně brzdových a řídících systému i během této situace funguje, takže není problém vozidlo jednoduše zastavit. Hyundai nabízí jako náhradu bezplatnou aktualizaci softwaru a opravu uzemnění baterie. Během února příštího roku začne automobilka rozesílat dopisy s upozorněním vlastníkům ve Spojených státech.
Hyundai zahájil svolávací akci pro model Ioniq na území Spojených států. Pod drobnohled by mělo jít přes dva a půl tisíce vozů a to z důvodu samovolného zrychlování automobilu, pokud se nachází v nouzovém režimu. Společnost zatím naštěstí žádnou nehodu spojenou s touto závadou nezaznamenala.
Jihokorejská automobilka byla již v červnu letošního roku poprvé upozorněna na chybu týkající se modelu Ioniq Electric, která způsobuje samovolné zrychlování vozu po sundání nohy z plynového pedálu. Tato anomálie se odehrává výhradně, pokud je vůz v nouzovém režimu.
Vzhledem k tomu, že byl před nedávnem na tuto problematiku upozorněn i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu v Americe (NHTSA), byla automobilka nucena zahájit svolávací akci pro 2 679 vozů. Jedná se především o kusy vyrobené během období ledna 2016 až června 2019, které putovaly z Koreje do Spojených států amerických.
Čtěte také: Hyundai chystá velké věci! Představí elektrické SUV i sportovnější Ioniq 6
Asi si dokážete představit, že když začne vůz sám od sebe zrychlovat, dokáže to řidiče pořádně překvapit a jako zázrakem nebyla do této doby hlášená jediná nehoda, ve které by tato porucha hrála roli. Samotný úřad NHTSA poté vysvětluje, že k přivedení vozidla do tzv. „fail-safe“ režimu stačí nestabilní uzemnění a za určitých podmínek se může stát, že při uvolnění plynového pedálu vozidlo samo od sebe zrychlí.
Hyundai doplňuje, že za problémem stojí elektrický šum, který vzniká vinou špatného uzemnění a následně může dojít k chybné komunikaci s řídící jednotkou.
Naštěstí vše ostatní včetně brzdových a řídících systému i během této situace funguje, takže není problém vozidlo jednoduše zastavit. Hyundai nabízí jako náhradu bezplatnou aktualizaci softwaru a opravu uzemnění baterie. Během února příštího roku začne automobilka rozesílat dopisy s upozorněním vlastníkům ve Spojených státech.