Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli očekávaný nový elektromobil Hyundai Kona Electric, který jednoznačně zaujme svým futuristicky laděným vzhledem či dojezdem atakujícím hranici 500 km. Jaké jsou naše první dojmy?
Nový Hyundai Kona Electric jsme zkoušeli v reálném provozu v Berouně, tedy kousek za Prahou. Po prvních kilometrech můžeme říct, že Hyundai zapracoval na mnoha aspektech a zvýšil laťku, kterou před lety v segmentu řekněme cenově dostupnějších elektromobilů v ceně kolem jednoho milionu korun nastavil sesterský model Ioniq Electric (test). Tentokrát jde ovšem o vozidlo typu SUV, resp. přesněji nejmenší kategorie “větších” vozidel určených pro převážení pěti osob.
Tip: Hyundai Kona Electric zvítězil v anketě Zelené auto roku 2018
Po prvním usednutí za volant se řidiči modelů elektrifikované řady Ioniq od Hyundai rychle zorientují. Víceméně vše vychází z první generace elektromobilu této automobilky, ale přijde mi, že je všude více místa (což je vzhledem ke kategorii vozidla naprosto pochopitelné). Pro snadné a rychlé ovládání vozidla, pokud jde o směry jízdy či jízdní režimy, slouží velká tlačítka umístěná ve středové části mezi sedačkami řidiče a spolujezdce. Pod volantem pak najdeme šikovné páčky pro ovládání úrovně rekuperace. Tentokrát je novinkou možnost nastavit automatickou volbu rekuperace (opět v rozmezí 1 až 3), kdy Kona Electric pomocí radaru a snímačů rozpoznává situaci před vozidlem a podle toho uzpůsobuje úroveň rekuperace. Po prvních kilometrech se s tímto systémem člověk rychle sžije a vlastně pak nemusíte rekuperaci ovládat vůbec, přesto elektromobil získá nemálo energie zase zpátky do baterie. Na pořádné hodnocení budeme potřebovat více času, abychom tuto funkci pořádně vyzkoušeli za různých dopravních situací.
Dále jsme sledovali spotřebu, která se po jízdě po městě, kde jsme právě využívali pokročilejšího systému rekuperace, pohybovala kolem 12 kWh/100 km, což je více než hodně slušné. Tímto stylem bychom teoreticky s vyšší variantou vybavenou 64kWh baterií ujeli i přes 500 km na jedno nabití. Nicméně je potřeba počítat s tím, že s Konou budete jezdit nejen po městech, jako s většinou elektromobilů (kvůli kratším dojezdovým vzdálenostem), ale už i napříč celou republikou. A zde se samozřejmě při rychlejší jízdě spotřeba zvýší a dojezd zkrátí. Přesto by mělo být k dispozici více než 400 km na jedno nabití, což je již naprosto dostatečné. Navíc rychlonabíjení s výkonem 50 kW zabere reálně jen něco málo přes hodinu a při průběžném dobíjení vám stačí každých řekněme sto kilometrů dávat jen krátkou přestávkou na odskočení, plus kávu či malé občerstvení. Při dobíjení z domácí zásuvky je potřeba počítat s více než 12 hodinami, ale to pak stačí auto nabíjet zkrátka přes noc. Trochu nezvyklé může být, že nabíjení probíhá přes zdířku umístěnou v části masky vozidla. Podobně tedy jako např. u Nissanu Leaf.
Tip: Test Hyundai Kona Electric: téměř dokonalý elektromobil
Pokud jde o jízdní vlastnosti, jsou podle nás skvělé. Stejně jako ostatní elektromobily i Hyundai Kona Electric jezdí téměř neslyšitelně (pokud nemáte zapnutý umělý zvuk, který má varovat kolejdoucí osoby o pohybu vozidla v jejich blízkosti). Pokud jezdíte na úsporný eko režim, zvyknete si nikam nechvátat a budete si užívat úžasné ticho a pohodlí, ale také nižší spotřebu a tím pádem velmi pěkných dojezdových vzdáleností. Po přepnutí do sportovního režimu naopak ucítíte, jak pedály reagují svižněji a po sešlápnutí pedálu akcelerace až k podlaze uslyšíte u pneumatik dokonce i zapískání. Z 0 na 100 km/hod zvládne plně elektrické SUV od Hyundaie zrychlit za 7,6 vteřiny, přičemž díky okamžitému točivému momentu je první odpich ještě výraznější. Díky různým asistentům, ať už jde o sledování jízdních pruhů, nebo třeba nouzové brzdění, je pak jízda navíc i bezpečnější.
První kilometry s Hyundai Kona Electric nás tedy hodně potěšily a namlsaly. Na plnohodnotný test na stránkách Elektrickevozy.cz se můžete těšit za pár týdnů. A pokud máte už nyní jakékoliv otázky na to, co bychom neměli zapomenout vyzkoušet, rozhodně nám je napište do diskuze pod tímto článkem.
Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli očekávaný nový elektromobil Hyundai Kona Electric, který jednoznačně zaujme svým futuristicky laděným vzhledem či dojezdem atakujícím hranici 500 km. Jaké jsou naše první dojmy?
Nový Hyundai Kona Electric jsme zkoušeli v reálném provozu v Berouně, tedy kousek za Prahou. Po prvních kilometrech můžeme říct, že Hyundai zapracoval na mnoha aspektech a zvýšil laťku, kterou před lety v segmentu řekněme cenově dostupnějších elektromobilů v ceně kolem jednoho milionu korun nastavil sesterský model Ioniq Electric (test). Tentokrát jde ovšem o vozidlo typu SUV, resp. přesněji nejmenší kategorie “větších” vozidel určených pro převážení pěti osob.
Tip: Hyundai Kona Electric zvítězil v anketě Zelené auto roku 2018
Po prvním usednutí za volant se řidiči modelů elektrifikované řady Ioniq od Hyundai rychle zorientují. Víceméně vše vychází z první generace elektromobilu této automobilky, ale přijde mi, že je všude více místa (což je vzhledem ke kategorii vozidla naprosto pochopitelné). Pro snadné a rychlé ovládání vozidla, pokud jde o směry jízdy či jízdní režimy, slouží velká tlačítka umístěná ve středové části mezi sedačkami řidiče a spolujezdce. Pod volantem pak najdeme šikovné páčky pro ovládání úrovně rekuperace. Tentokrát je novinkou možnost nastavit automatickou volbu rekuperace (opět v rozmezí 1 až 3), kdy Kona Electric pomocí radaru a snímačů rozpoznává situaci před vozidlem a podle toho uzpůsobuje úroveň rekuperace. Po prvních kilometrech se s tímto systémem člověk rychle sžije a vlastně pak nemusíte rekuperaci ovládat vůbec, přesto elektromobil získá nemálo energie zase zpátky do baterie. Na pořádné hodnocení budeme potřebovat více času, abychom tuto funkci pořádně vyzkoušeli za různých dopravních situací.
Dále jsme sledovali spotřebu, která se po jízdě po městě, kde jsme právě využívali pokročilejšího systému rekuperace, pohybovala kolem 12 kWh/100 km, což je více než hodně slušné. Tímto stylem bychom teoreticky s vyšší variantou vybavenou 64kWh baterií ujeli i přes 500 km na jedno nabití. Nicméně je potřeba počítat s tím, že s Konou budete jezdit nejen po městech, jako s většinou elektromobilů (kvůli kratším dojezdovým vzdálenostem), ale už i napříč celou republikou. A zde se samozřejmě při rychlejší jízdě spotřeba zvýší a dojezd zkrátí. Přesto by mělo být k dispozici více než 400 km na jedno nabití, což je již naprosto dostatečné. Navíc rychlonabíjení s výkonem 50 kW zabere reálně jen něco málo přes hodinu a při průběžném dobíjení vám stačí každých řekněme sto kilometrů dávat jen krátkou přestávkou na odskočení, plus kávu či malé občerstvení. Při dobíjení z domácí zásuvky je potřeba počítat s více než 12 hodinami, ale to pak stačí auto nabíjet zkrátka přes noc. Trochu nezvyklé může být, že nabíjení probíhá přes zdířku umístěnou v části masky vozidla. Podobně tedy jako např. u Nissanu Leaf.
Tip: Test Hyundai Kona Electric: téměř dokonalý elektromobil
Pokud jde o jízdní vlastnosti, jsou podle nás skvělé. Stejně jako ostatní elektromobily i Hyundai Kona Electric jezdí téměř neslyšitelně (pokud nemáte zapnutý umělý zvuk, který má varovat kolejdoucí osoby o pohybu vozidla v jejich blízkosti). Pokud jezdíte na úsporný eko režim, zvyknete si nikam nechvátat a budete si užívat úžasné ticho a pohodlí, ale také nižší spotřebu a tím pádem velmi pěkných dojezdových vzdáleností. Po přepnutí do sportovního režimu naopak ucítíte, jak pedály reagují svižněji a po sešlápnutí pedálu akcelerace až k podlaze uslyšíte u pneumatik dokonce i zapískání. Z 0 na 100 km/hod zvládne plně elektrické SUV od Hyundaie zrychlit za 7,6 vteřiny, přičemž díky okamžitému točivému momentu je první odpich ještě výraznější. Díky různým asistentům, ať už jde o sledování jízdních pruhů, nebo třeba nouzové brzdění, je pak jízda navíc i bezpečnější.
První kilometry s Hyundai Kona Electric nás tedy hodně potěšily a namlsaly. Na plnohodnotný test na stránkách Elektrickevozy.cz se můžete těšit za pár týdnů. A pokud máte už nyní jakékoliv otázky na to, co bychom neměli zapomenout vyzkoušet, rozhodně nám je napište do diskuze pod tímto článkem.