Hyundai Ioniq 5 slouží i po své smrti. Podívejte se, jak byl přetvořen!
- Předprodukční prototypy vozidel nemusí skončit jen na šrotišti
- Inženýři si pohráli s rozebraným testovacím kouskem Hyundai Ioniq 5
- Výsledný produkt nemá s vozidlem téměř nic společného, až na použité díly

Každé vozidlo je výsledkem dlouhého vývoje, během kterého inženýři sestaví mnoho předprodukčních vozidel. Ta nikdy nespatří světlo světa. Běžně se takové prototypy sešrotují. V případě Hyundai Ioniq 5 však přišli inženýři se zajímavým nápadem. Z částí vozu vytvořili čističku vzduchu.
Ioniq 5 přestavěn na čističku vzduchu
Podle popisku originálního videa prototyp posloužil k mnoha testům pro bezpečnostní účely. V průběhu celého roku byl vůz testován na akustické výstražné systémy, hluk průjezdu ve městě nebo míru hluku ve větrném tunelu.
Ve videu níže si můžete všimnout inženýrů, jak odstrojují Hyundai Ioniq 5 až na samotnou karoserii a poté vymýšlí nový život pro jeho součásti. Mimo jiné použili ventilátor, části dveří, zadní LED lampy, jednotku infotainmentu a v neposlední řadě vzduchový filtr. Na vrch přístroje jako třešničku posadili 20palcové hliníkové kolo. Logo modelu dodává výrobku profesionální finiš.

Čtěte také: Končí Hyundai úplně se spalovacími motory? Výrobce dává jasný signál
Jedná se o zajímavý experiment recyklace dílů vozu. Dnes umíme vcelku kvalitně použít velké množství dílů pro další účely bez nutnosti jejich kompletní likvidace. Nevíme, zda tím Hyundai míří na jiné své kvality, mimo svojí automobilovou výrobu. Raději ale dále uvidíme jejich inženýry opět sestavovat vozidla místo domácí elektroniky.
Video přestavby Ioniq 5
Je příjemné vidět, že vůz, třebaže elektrický, který většinou emise a nečistoty produkuje, je po své smrti naopak likviduje!
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.