Honda Prologue láká na první skicu, bude to vyhlazené SUV s širokým postojem
- Japonská automobilka Honda chystá své druhé elektrické vozidlo
- Bude se Honda Prologue řadit mezi městská nebo velká SUV?
- Automobilka spolupracuje na vývoji s General Motors

Automobilka Honda láká fanoušky na nový připravovaný model Prologue. Zatím se jedná o první nákres, který má nést společné rysy s již produkovaným modelem e. Chystané SUV se má začít prodávat začátkem roku 2024. Co o modelu již víme?
Bude Honda Prologue novým vlajkovým modelem značky?
Honda popisuje vůz jako SUV připravené pro dobrodružné cestování. Radost vám bude dělat ale nejen při víkendových výletech, cítit se v něm budete komfortně i při každodenních jízdách městem. Honda Prologue je první modelem značky, který je od začátku projektován skrze technologii virtuální reality. Na voze spolupracují grafické divize v americkém Los Angeles i domácím Japonsku.
Pro vůz má být typický dlouhý rozvor, malé převisy karoserie a rozkročený rozchod kol s odolnými pneumatikami. I když to na první pohled není příliš znatelné, přední maska se prý inspirovala svým malým sourozencem, modelem Honda e. Styling karoserie má být čistý a moderní a perfektně v showroomu zapadne mezi ostatní modely SUV. Tým vývojářů se samozřejmě zaměřil na skvělou aerodynamiku, vlastnost dnes tolik důležitou právě pro elektromobily.

Čtěte také: Honda spojí síly s americkým koncernem, v plánu jsou dostupné elektromobily
Výsledek spolupráce Honda & General Motors
Honda zatím neposkytla příliš mnoho informací. Víme, že na modelu spolupracuje s vývojáři automobilky GM. Jelikož se má jednat o první bateriové SUV značky, nelze ani jednoznačně určit, zda se bude jednat o menší či větší typ SUV. Stejně tak můžeme zatím pouze odhadovat, jaké motorizace mohou model pohánět.
Již dříve byla zveřejněna spolupráce těchto automobilek, a tak víme, že by vůz měl používat bateriový systém od GM řady Ultium. Tento paket by měl mít stejnou hodnotu 100 kWh, kterou používá i elektromobil Cadillac Lyriq. Dojezd by se tedy mohl pohybovat kolem 480 kilometrů.
Vůz má nabídnout dostatek prostoru jak pro posádku, tak pro náklad. Vybavení i materiály použité v interiéru mají být na vysoké úrovni. Takové, kterou typičtí zákazníci Hondy dlouhodobě vyžadují.
Co říkáte na první nákresy vozu? Líbil by se vám takový elektromobil od Hondy?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.