Honda spojí síly s americkým koncernem, v plánu jsou dostupné elektromobily
- Honda se při vývoji elektromobilů spojí s General Motors
- Vyvinou dohromady tři nové platformy pro elektromobily
- První exempláře půjdou do výroby již do dvou let

Vedení japonské automobilky potvrdilo práci na třech nových platformách pro elektrické vozy. Nebude na nich pracovat pouze ve svých vývojových centrech, podíl na nich bude mít i americký koncern General Motors. Oznámil to vedoucí pro elektriktifiaci Hondy, Shinji Aoyama.
Honda chce prodávat dostupné elektromobily
Honda Motor a General Motors uzavřeli partnerství pro společný vývoj nové generace podvozků pro elektrické vozy. První zástupce malých vozidel má být představen v Japonsku již v roce 2024. Využítí má nejmenší chystaná platforma najít především u malých vozů pro komerční využití.
Další v pořadí bude následovat “plnotučný” model SUV pro americký trh. Jeho uvedení se bude očekávat pro rok 2026. Pro tyto vozy bude sloužit další, samostatná platforma. Třetí podvozek pak velikosně zapadne mezi tyto dvě a opět bude využitelná pro vozy obou automobilek. S tou se počítá o rok později.

Čtěte také: Zrodí se legenda? BMW a McLaren chtějí platformu pro elektrické supersporty
Baterie poskytne General Motors
Honda i GM se začátkem dubna spojily se záměrem produkce dostupných elektrických vozidel pro globální trh. Ani jedna automobilka tak neplánuje výrobu vztahovat pouze na své hlavní domácí trhy. Zatím nedošlo k rozhodnutí, kterou technologii výroby budou používat a zda bude převažovat technika Hondy nebo GM. Výroba bude umožněna ve všech závodech obou zúčastněných.
Na čem se již obě automobilky shodly je použití nové generace baterií Ultium z dílem General Motors. Na konkrétní specifikace je ale stále příliš brzy. Vývoj baterií zůstane čistě zodpovědností GM s jihokorejským partnerem LG. Do tohoto systému Honda zasahovat nechce.
Honda také zveřejnila své plány na produkci elektromobilů. Do roku 2030 chce vyrobit dva miliony čistě elektrických vozidel. Již v tomto plánu je zahrnutá spolupráce s GM, především na vozidlech střední velikosti. Z této hodnoty by mělo třičtvrtě milionu vozů směřovat na americký trh, stejný objem by měl zamířit k čínským zákazníkům a zbýjící půl milion se rozdělí na domácí a další trhy.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.