Už to bude téměř rok, kdy jsme poprvé slyšeli o záměru firmy ČEZ postavit v Česku Gigafactory na baterie pro elektromobily. Tehdy to bylo všechno spíše ve formě otázek a spekulací, nicméně dnes už je projekt o něco dál. A nejnovější dílek do celé skládačky teď přidal generální ředitel ČEZu, Daniel Beneš.
V polovině března prozradil koncern VW, že zvažuje stavbu Gigafactory v České republice, načež následoval šéf Škody Auto, podle kterého by na našem území měla stát nejméně jedna Gigafactory kvůli potřebám české automobilky, ale také výhodné lokalitě Česka v srdci Evropy.
Beneš při slavnostním otevření 300. nabíjecí stanice společnosti ČEZ v Česku uvedl, že areál bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov je vhodnou lokalitou pro stavbu Gigafactory na trakční baterie v Česku. Akumulátory by šly do elektromobilů Škoda Auto, ale i dalších vozů koncernu VW.
Uhelná elektrárna Prunéřov skončila v loňském roce, po více než 50 letech. ČEZ tedy zvažuje, jak nadále využívat areál. Jednou z možností je samozřejmě stavba Gigafactory na baterie pro elektromobily, protože přímo v Krušných horách se nachází lithium, vzácený kov, který je klíčovou surovinou pro dnešní baterie.
Šéf ČEZu prozradil, že již zhruba rok diskutuje s automobilkou Škoda Auto o možné spolupráci. Těžbu by měla zajišťovat dceřiná firma Severočeské doly a ve hře jsou i technologičtí partneři typu LG Chem, jeden z předních výrobců baterií, který by se dokázal postarat o výrobu akumulátorů.
Čtěte také: Havlíček: Intenzivně pracujeme na tom, aby v Česku vyrostla Gigafactory
Lithium by podle Beneše mohlo být zajištěné v letech 2024 až 2025, koneckonců právě rok 2025 má být klíčovým pro německý koncern VW, pod který spadá mladoboleslavská značka Škoda Auto, pokud jde o přechod k elektromobilitě a rozjetí velkovýroby. Stavění továren na baterie, tzv. Gigafactory, je klíčové, aby automobilky splnily neustále přísnější emisní limity EU.
„Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. Gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme.“ potvrdil Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy.
Už to bude téměř rok, kdy jsme poprvé slyšeli o záměru firmy ČEZ postavit v Česku Gigafactory na baterie pro elektromobily. Tehdy to bylo všechno spíše ve formě otázek a spekulací, nicméně dnes už je projekt o něco dál. A nejnovější dílek do celé skládačky teď přidal generální ředitel ČEZu, Daniel Beneš.
V polovině března prozradil koncern VW, že zvažuje stavbu Gigafactory v České republice, načež následoval šéf Škody Auto, podle kterého by na našem území měla stát nejméně jedna Gigafactory kvůli potřebám české automobilky, ale také výhodné lokalitě Česka v srdci Evropy.
Beneš při slavnostním otevření 300. nabíjecí stanice společnosti ČEZ v Česku uvedl, že areál bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov je vhodnou lokalitou pro stavbu Gigafactory na trakční baterie v Česku. Akumulátory by šly do elektromobilů Škoda Auto, ale i dalších vozů koncernu VW.
Uhelná elektrárna Prunéřov skončila v loňském roce, po více než 50 letech. ČEZ tedy zvažuje, jak nadále využívat areál. Jednou z možností je samozřejmě stavba Gigafactory na baterie pro elektromobily, protože přímo v Krušných horách se nachází lithium, vzácený kov, který je klíčovou surovinou pro dnešní baterie.
Šéf ČEZu prozradil, že již zhruba rok diskutuje s automobilkou Škoda Auto o možné spolupráci. Těžbu by měla zajišťovat dceřiná firma Severočeské doly a ve hře jsou i technologičtí partneři typu LG Chem, jeden z předních výrobců baterií, který by se dokázal postarat o výrobu akumulátorů.
Čtěte také: Havlíček: Intenzivně pracujeme na tom, aby v Česku vyrostla Gigafactory
Lithium by podle Beneše mohlo být zajištěné v letech 2024 až 2025, koneckonců právě rok 2025 má být klíčovým pro německý koncern VW, pod který spadá mladoboleslavská značka Škoda Auto, pokud jde o přechod k elektromobilitě a rozjetí velkovýroby. Stavění továren na baterie, tzv. Gigafactory, je klíčové, aby automobilky splnily neustále přísnější emisní limity EU.
„Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. Gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme.“ potvrdil Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy.