Havlíček: Intenzivně pracujeme na tom, aby v Česku vyrostla Gigafactory

  • Elektromobilita v Česku by mohla dostat nový impulz
  • Karel Havlíček slibuje velké dotace na elektromobily a výstavbu nabíječek
  • Také uvedl, že dělají maximum pro to, aby v Česku vyrostla Gigafactory
Karel Havlíček

Karel Havlíček, ministr průmyslu a obchodu a také ministr dopravy

Místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček se při dnešním slavnostním otevření jubilejní 300. veřejné nabíjecí stanice firmy ČEZ nechal slyšet, že v příštích letech vláda podpoří elektromobilitu. Nicméně až čas ukáže, jestli tomu tak skutečně bude nebo to jsou jen další sliby.

Aktuálně je v ČR zhruba 700 dobíjecích stanic a téměř 7 000 elektromobilů. Na jednu veřejnou nabíječku tedy připadá 10 elektromobilů, což patří mezi lepší poměr než v jiných evropských zemích. Do roku 2030 má být v Česku podle Havlíčka zhruba 30x více nabíjecích stanic pro elektromobily, až 35 000 stojanů.

Nové dotace na elektromobilitu

S výstavbou nových nabíjecích stanic mají pomoct dotace. Podle Havlíčka jsou na podporu dobíjecí infrastruktury připraveny desítky miliard korun, přičemž půjde o podporu z evropských fondů i z národních zdrojů v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, Ministerstva pro místní rozvoj či Ministerstva životního prostředí. Finance se mají vyčlenit také z Modernizačního fondu či Národního plánu obnovy.

Škoda Enyaq iV, výroba elektrického auta

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV

Havlíček mluví o stavbě Gigafactory

Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích stojanů. Elektromobilita v Česku je sice pozadu, ale v příštích letech tomu tak být nemusí. Klíčový může být například projekt stavby Gigafactory na baterie, o kterém se už nějakou dobu hovoří ve spojení s Volkswagenem, resp. jeho dceřinou automobilkou Škoda Auto.


Čtěte také: Může automobilka Škoda Auto postavit továrnu Gigafactory na baterie v Česku?


„Dynamická výstavba stanic je dobrou zprávou pro rozvoj elektromobility v Česku. Právě dostatečně hustá síť povyšuje elektrická auta na pohodlný dopravní prostředek i při cestování mezi městy. S výstavbou infrastruktury skutečně nemůžeme otálet, počet čistých elektromobilů a hybridů se brzy dostane do řádů desítek tisíc.“ řekl Karel Havlíček.

A k tomu místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy dodal, že: „Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. Gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme.“

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Havlíček: Intenzivně pracujeme na tom, aby v Česku vyrostla Gigafactory

  • Elektromobilita v Česku by mohla dostat nový impulz
  • Karel Havlíček slibuje velké dotace na elektromobily a výstavbu nabíječek
  • Také uvedl, že dělají maximum pro to, aby v Česku vyrostla Gigafactory
Karel Havlíček

Karel Havlíček, ministr průmyslu a obchodu a také ministr dopravy

Místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček se při dnešním slavnostním otevření jubilejní 300. veřejné nabíjecí stanice firmy ČEZ nechal slyšet, že v příštích letech vláda podpoří elektromobilitu. Nicméně až čas ukáže, jestli tomu tak skutečně bude nebo to jsou jen další sliby.

Aktuálně je v ČR zhruba 700 dobíjecích stanic a téměř 7 000 elektromobilů. Na jednu veřejnou nabíječku tedy připadá 10 elektromobilů, což patří mezi lepší poměr než v jiných evropských zemích. Do roku 2030 má být v Česku podle Havlíčka zhruba 30x více nabíjecích stanic pro elektromobily, až 35 000 stojanů.

Nové dotace na elektromobilitu

S výstavbou nových nabíjecích stanic mají pomoct dotace. Podle Havlíčka jsou na podporu dobíjecí infrastruktury připraveny desítky miliard korun, přičemž půjde o podporu z evropských fondů i z národních zdrojů v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, Ministerstva pro místní rozvoj či Ministerstva životního prostředí. Finance se mají vyčlenit také z Modernizačního fondu či Národního plánu obnovy.

Škoda Enyaq iV, výroba elektrického auta

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV

Havlíček mluví o stavbě Gigafactory

Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích stojanů. Elektromobilita v Česku je sice pozadu, ale v příštích letech tomu tak být nemusí. Klíčový může být například projekt stavby Gigafactory na baterie, o kterém se už nějakou dobu hovoří ve spojení s Volkswagenem, resp. jeho dceřinou automobilkou Škoda Auto.


Čtěte také: Může automobilka Škoda Auto postavit továrnu Gigafactory na baterie v Česku?


„Dynamická výstavba stanic je dobrou zprávou pro rozvoj elektromobility v Česku. Právě dostatečně hustá síť povyšuje elektrická auta na pohodlný dopravní prostředek i při cestování mezi městy. S výstavbou infrastruktury skutečně nemůžeme otálet, počet čistých elektromobilů a hybridů se brzy dostane do řádů desítek tisíc.“ řekl Karel Havlíček.

A k tomu místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy dodal, že: „Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. Gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme.“

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."