Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto si veze ze Švédska rovnou dvojnásobný rekord, který se týká nejdelšího nepřetržitého driftování na ledu. Za volantem Enyaqu RS iV seděl motoristický novinář Richard Meaden, který se tak společně s českým výrobcem elektromobilu zapisuje do Guinnessovy knihy rekordů.
Psal se čtvrtek 19. ledna 2023, 11 hodin dopoledne. Škodovácký tým odcestoval do švédského města Krokom, aby se na zdejším jezeře Stortjärnen pokusil pokořit světový rekord v driftování na ledu. Teploty na místě v tuto roční dobu po celý den klesají hluboko pod nulu, takže to pro elektromobil nebylo nic jednoduchého.
Testování a tréninkové jízdy na ledu o tloušťce 40 cm probíhaly s různými kombinacemi pneumatik. Jako ideální se ukázaly pneumatiky Nokian Hakkapelitta 255/45 R20 na zadních kolech, které měly 300 hřebů o délce 2 mm umístěné po celé ploše pneumatiky, a přední pneumatiky Däckproffsen 245/35 R20 (dodané společností Michelin) se 600 hřeby o délce 5 mm.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – První dojmy z nejostřejší verze oblíbeného SUV
Rekordní jízda měla vzdálenost 7,351 km. Trvala 15 minut a 58 sekund a během ní vůz Škoda Enyaq RS iV celkem 39krát obkroužil driftovací okruh, kde dosáhl maximální rychlosti 48,69 km/h a v nejpomalejším bodě jel rychlostí 31,64 km/h.
Elektrické SUV Škoda Enyaq iV se tím zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů, a to za „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě“ a současné také „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě (v elektromobilu)“. Radost má jistě nejen vedení automobilky, ale také řidič Richard Meaden.
„Byl to velmi speciální pocit znovu usednout za volant dalšího vozu Škoda a pokořit s ním rekord. Koho by napadlo, že tu budeme na ledě driftovat s elektromobilem? Ukazuje to, jak moc se automobilový svět mění a také to, jak je vzrušující,“ řekl Richard Meaden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto si veze ze Švédska rovnou dvojnásobný rekord, který se týká nejdelšího nepřetržitého driftování na ledu. Za volantem Enyaqu RS iV seděl motoristický novinář Richard Meaden, který se tak společně s českým výrobcem elektromobilu zapisuje do Guinnessovy knihy rekordů.
Psal se čtvrtek 19. ledna 2023, 11 hodin dopoledne. Škodovácký tým odcestoval do švédského města Krokom, aby se na zdejším jezeře Stortjärnen pokusil pokořit světový rekord v driftování na ledu. Teploty na místě v tuto roční dobu po celý den klesají hluboko pod nulu, takže to pro elektromobil nebylo nic jednoduchého.
Testování a tréninkové jízdy na ledu o tloušťce 40 cm probíhaly s různými kombinacemi pneumatik. Jako ideální se ukázaly pneumatiky Nokian Hakkapelitta 255/45 R20 na zadních kolech, které měly 300 hřebů o délce 2 mm umístěné po celé ploše pneumatiky, a přední pneumatiky Däckproffsen 245/35 R20 (dodané společností Michelin) se 600 hřeby o délce 5 mm.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – První dojmy z nejostřejší verze oblíbeného SUV
Rekordní jízda měla vzdálenost 7,351 km. Trvala 15 minut a 58 sekund a během ní vůz Škoda Enyaq RS iV celkem 39krát obkroužil driftovací okruh, kde dosáhl maximální rychlosti 48,69 km/h a v nejpomalejším bodě jel rychlostí 31,64 km/h.
Elektrické SUV Škoda Enyaq iV se tím zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů, a to za „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě“ a současné také „Nejdelší souvislý drift vozidla na ledě (v elektromobilu)“. Radost má jistě nejen vedení automobilky, ale také řidič Richard Meaden.
„Byl to velmi speciální pocit znovu usednout za volant dalšího vozu Škoda a pokořit s ním rekord. Koho by napadlo, že tu budeme na ledě driftovat s elektromobilem? Ukazuje to, jak moc se automobilový svět mění a také to, jak je vzrušující,“ řekl Richard Meaden.