Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Elektromobily pro nás nejsou téma, říká šéf carsharingu Anytime

  |  Luboš Srb  |  3 komentáře

V Praze tento týden spustil své služby nový carsharing Anytime, který nabízí první stovku nových hybridních vozů Toyota Yaris. Do konce letošního roku pak firma slibuje rozšíření flotily až na 500 aut.

Tip: Anytime carsharing spuštěn: po Praze už můžete jezdit s hybridními vozy Toyota

Zatím bez elektromobilů

Ambice firmy, která má bohaté zkušenosti s carsharingem již ze zahraničí, tedy nejsou zrovna malé. Navíc chce společnost investovat až 30 milionů eur během následujících několika let do rozvoje carsharingu v České republice. Nicméně šéf Anytime pobočky v České republice, Milan Beutl, na dnešní tiskové konferenci v Praze uvedl, že pokud jde o nákup dalších vozů, zatím nepřipadá v potaz koupě elektromobilů.

“Elektromobily pro nás letos nejsou téma, ať už kvůli ceně, dojezdu či době nabíjení,” prozradil plány CEO Anytime pro ČR. “Je ideální mít flotilu stejných aut, u kterých máte stejný způsob ovládání a ovládání například světel. Není tedy z tohoto důvodu výhodné poptávat jinou značku aut, či nabízet odlišné typy pohonu, právě kvůli jejich odlišnostem a nedostatkům, na které by si zákazníci museli zvykat.”

Do konce letošního roku má počet vozidel v rámci carsharingu Anytime vzrůst ze 100 až na 500 kusů. Podle vyhodnocení prvotní fáze pak proběhne zvážení nákupu dalších modelů. “Hybridní vozy Toyota jsme zvolili hlavně kvůli jejich spolehlivosti a také jejich úspornějšímu provozu oproti spalovacím autům. V některých případech dokážou ve městě jezdit 80 až 90 % doby provozu čistě na elektřinu.” Nicméně že by šlo o exkluzivní dohodu s Toyotou, resp. dealerem Toyota Domanský, který vozy pro carsharing Anytime dodává, Milan Beutl odmítl.

Hybridy přicházejí o zvýhodnění

O hybridech Toyoty a jejich zvýhodnění v rámci parkování na modrých a fialových zónách v Praze se hodně mluvilo. Nakonec město od 1. května 2019 nebude nadále přijímat žádosti o zvýhodněné parkování v Praze za pouhých 100 korun za rok, nicméně pro stávající majitele hybridů zvýhodnění bude možné prodloužit ještě v dalších třech letech. O tom, že by hybridní vozy byly výrazněji šetřnější k životnímu prostředí než jiná moderní spalovací auta, se totiž hodně polemizuje. Vždyť i v našem testu vyšlo, že reálně hybridy dokážou jet čistě na elektřinu jen v jednotkách procent vzdálenosti, neboť energii pro baterii a následný elektrický pohon stále generuje spalovací motor, leč pro pohon je pak použit elektromotor. Je to tedy spíše takový marketingový tah. Až elektromobily přinášejí opravdu nižší minimálně lokální (ne-li i celkové) emise a snižují také např. hluk ve městě.

O novou službu Anytime je podle prvních čísel zájem. Po prvním měsíci, kdy bylo možné se předběžně jen zaregistrovat, této možnosti využilo přes 5 000 lidí. A podle firmy je potenciál mnohem větší, v Praze prý klidně může mít carsharing 100 až 200 000 zákazníků.

Jak funguje vypůjčení auta od Anytime?

Ve zkratce jak služba Anytime funguje. Stačí si do telefonu stáhnout aplikaci, během pár minut se registrovat, během 15 min pak zpravidla máte žádost odsouhlasenou a můžete si jít půjčit první auto Anytime. Pro zahájení výpůjčky, stejně jako zamykání a odemykání auta, pak opět využijete aplikaci v telefonu. Platí se 2 koruny za minutu (v ranní špičce od 6 do 10 hod) a jinak 5 korun za minutu. Nic jiného neřešíte. Možné je si auto vypůjčit také na 24 hodin včetně 110 km, a to za 1300 korun. O benzin se nestaráte, a pokud by vám náhodou došel nebo mělo auto nedostatek paliva na vaši jízdu, stačí zavolat na infolinku a s operátorem domluvit dotankování vozu, za které získáte 15 min jízdy zdarma a platíte kartou, kterou najdete v každém voze Anytime. Operátor vám přitom sdělí pin karty, abyste kartu nezneužívali např. pro tankování jiných vozů.

Carsharingovou službu Anytime s redakcí Elektrickevozy.cz právě testujeme a v příštích dnech se můžete těšit na naše reálné poznatky a zkušenosti.

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
AnytimeMartinPepa Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Pepa
Pepa

Hybridy nejsou marketingový tah. Ta auta mají reálně menší spotřebu a to je ve městě sakra znát. Auto je tiché při nízkých rychlostech a když stojí. Někdy jedu po rovině na elektriku i stovky metrů. Samozřejmě není to perpetuum mobile ale tahle kritika od EV headů mi vadí. Místo abyste byli rádi že si nenakoupili dýzlblejty. Yaris má reálnou spotřebu nižsí než Prius. Reálnou průměrnou spotřebu udává e-nenpi.com 4,26l na 100km.

Martin
Martin

Ano elektromobil se stále cenově nevyplatí, proto ho kupují nadšenci a nebo ti co neumí počítat. Vzhledem k extrémním dotacím si myslím že se to dvou let zlomí..

Anytime
Anytime

Kdyby někdo chtěl může využít můj promo kód „IND2QJ“ při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Mobilní zobrazení