Aktualizováno 24.3.2022
Kolegové z magazínu Automotive News nově informují o tom, že Volkswagenu se podařilo alespoň částečně vymanit z problémů a výroba se opět nastartuje již příští týden. Přesné datum není známo.
Původní článek z 22.3.2022
Koncern Volkswagen byl těžce zasažen nedostatkem komponentů, zejména kabelových svazků, způsobeným ruskou invazí na Ukrajinu, kde se nacházeli jejich klíčoví dodavatelé. Podle serveru Automobilwoche, obnoví hlavní závod ve Zwickau, který se soustředí na výrobu elektromobilů na platformě MEB, výrobu až začátkem dubna.
K zastavení výroby došlo poprvé koncem února a odstávka byla později prodloužena ze 7. března na 18. března. Původně byla ve Zwickau plánována výroba 330 000 elektromobilů ročně, včetně modelů Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron a Cupra Born.
Stejná situace se týká Transparent Factory v Drážďanech, kde automobilka vyrábí v menším měřítku Volkswagen ID.3. Jinými slovy, skupina nyní v Německu nevyrábí žádné elektromobily, vycházející z platformy MEB. Současně se dva další závody v Německu připravují na zahájení výroby, jde o výrobu v Emdenu (Volkswagen ID.4) a Hannoveru (Volkswagen ID.Buzz).
Čtěte také: Poptávka po elektromobilech od Volkswagenu je enormní, stejně tak čekací doby
Závod Škody Auto v Mladé Boleslavi se také potýkal s udržením normální výroby Škody Enyaq iV a na začátku března došlo k jejímu snížení. Celá skupina se aktuálně snaží zajistit potřebné dodávky. Přechod k běžné sériové výrobě si ale určitě vyžádá nějaký čas. I proto se zdá, že přerušení výroby bude pro Volkswagen citelná rána, zejména z toho důvodu, že poptávka byla v poslední době díky nahromadění opožděných objednávek značná.
Situace je špatná i pro kupující, kteří budou muset na svá auta čekat déle. V USA může být situace ještě horší, protože tamní výroba vozů na platformě MEB ještě ani nezačala a prodeje závisí na dovozu z Německa. Přinejmenším v krátkodobém horizontu se otevírá velká příležitost pro jiné výrobce jako je Tesla, Hyundai Motor Group (Hyundai a Kia) a další, kteří nejsou v takové míře zasaženi válkou a mohou snadněji zaujmout pozici na trhu.
Aktualizováno 24.3.2022
Kolegové z magazínu Automotive News nově informují o tom, že Volkswagenu se podařilo alespoň částečně vymanit z problémů a výroba se opět nastartuje již příští týden. Přesné datum není známo.
Původní článek z 22.3.2022
Koncern Volkswagen byl těžce zasažen nedostatkem komponentů, zejména kabelových svazků, způsobeným ruskou invazí na Ukrajinu, kde se nacházeli jejich klíčoví dodavatelé. Podle serveru Automobilwoche, obnoví hlavní závod ve Zwickau, který se soustředí na výrobu elektromobilů na platformě MEB, výrobu až začátkem dubna.
K zastavení výroby došlo poprvé koncem února a odstávka byla později prodloužena ze 7. března na 18. března. Původně byla ve Zwickau plánována výroba 330 000 elektromobilů ročně, včetně modelů Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron a Cupra Born.
Stejná situace se týká Transparent Factory v Drážďanech, kde automobilka vyrábí v menším měřítku Volkswagen ID.3. Jinými slovy, skupina nyní v Německu nevyrábí žádné elektromobily, vycházející z platformy MEB. Současně se dva další závody v Německu připravují na zahájení výroby, jde o výrobu v Emdenu (Volkswagen ID.4) a Hannoveru (Volkswagen ID.Buzz).
Čtěte také: Poptávka po elektromobilech od Volkswagenu je enormní, stejně tak čekací doby
Závod Škody Auto v Mladé Boleslavi se také potýkal s udržením normální výroby Škody Enyaq iV a na začátku března došlo k jejímu snížení. Celá skupina se aktuálně snaží zajistit potřebné dodávky. Přechod k běžné sériové výrobě si ale určitě vyžádá nějaký čas. I proto se zdá, že přerušení výroby bude pro Volkswagen citelná rána, zejména z toho důvodu, že poptávka byla v poslední době díky nahromadění opožděných objednávek značná.
Situace je špatná i pro kupující, kteří budou muset na svá auta čekat déle. V USA může být situace ještě horší, protože tamní výroba vozů na platformě MEB ještě ani nezačala a prodeje závisí na dovozu z Německa. Přinejmenším v krátkodobém horizontu se otevírá velká příležitost pro jiné výrobce jako je Tesla, Hyundai Motor Group (Hyundai a Kia) a další, kteří nejsou v takové míře zasaženi válkou a mohou snadněji zaujmout pozici na trhu.