Že elektromobily nikdo nechce? Skupina Volkswagen je doslova nestíhá vyrábět a na některé modely budou zákazníci čekat i několik let. Finanční ředitel koncernu je poptávkou dokonce velmi šokován a těší se z vysoké ziskovosti. Snový počet objednávek hyzdí především současná situace na Ukrajině, která nedovoluje některé plně elektrické modely vyrábět vůbec a zároveň zapříčiňuje citelné zdražování jednotlivých vozů.
Finanční ředitel koncernu Volkswagen, Arno Antiltz, tento týden prozradil, že společnost zaznamenala nadměrně silnou poptávku po elektromobilech, což umožní zvýšit rozsah, ale také ziskovost. Podle Antiltze jsou některé modely vyprodány až do roku 2023. „Vidíme větší rozsah, vidíme větší marže, vidíme větší poptávku. Původně jsme mysleli, že potrvá ještě dva až zři roky, než se dočkáme parity vozidel se spalovacím motorem a elektromobilů,“ komentoval úspěch finanční ředitel.
V roce 2021 se podařilo koncernu prodat přibližně 762 400 plug-in hybridů a 452 900 plně elektrických vozů, což odpovídá nárůstu 81 a 95,5 %. To jsou všechno dobré zprávy, které brzdí nedostatek dílů a surovin pro výrobu elektromobilů. „Tyto nedostatky jsou pro nás jednoznačně protivětrem. Může přijít doba, kdy budeme muset část zdražení přenést na trh,“ dodal Anzlitz.
Čtěte také: Volkswagen omylem odhalil vzhled nového elektromobilu, dočista tím zkazil překvapení
Podle Colina Langana, automobilového analytika společnosti Wells Fargo, by se kvůli probíhajícímu konfliktu mohl počet vyrobených vozů v Evropě snížit až o 700 tisíc kusů.
Hlavním problémem zůstává především nedostatek kabelových svazků, který zapříčinil přerušení výroby elektromobilů stojících na platformě MEB. Při všech těchto nedostatcích není vlastně ani divu, že některé vozy mají čekací dobu klidně i rok.
Že elektromobily nikdo nechce? Skupina Volkswagen je doslova nestíhá vyrábět a na některé modely budou zákazníci čekat i několik let. Finanční ředitel koncernu je poptávkou dokonce velmi šokován a těší se z vysoké ziskovosti. Snový počet objednávek hyzdí především současná situace na Ukrajině, která nedovoluje některé plně elektrické modely vyrábět vůbec a zároveň zapříčiňuje citelné zdražování jednotlivých vozů.
Finanční ředitel koncernu Volkswagen, Arno Antiltz, tento týden prozradil, že společnost zaznamenala nadměrně silnou poptávku po elektromobilech, což umožní zvýšit rozsah, ale také ziskovost. Podle Antiltze jsou některé modely vyprodány až do roku 2023. „Vidíme větší rozsah, vidíme větší marže, vidíme větší poptávku. Původně jsme mysleli, že potrvá ještě dva až zři roky, než se dočkáme parity vozidel se spalovacím motorem a elektromobilů,“ komentoval úspěch finanční ředitel.
V roce 2021 se podařilo koncernu prodat přibližně 762 400 plug-in hybridů a 452 900 plně elektrických vozů, což odpovídá nárůstu 81 a 95,5 %. To jsou všechno dobré zprávy, které brzdí nedostatek dílů a surovin pro výrobu elektromobilů. „Tyto nedostatky jsou pro nás jednoznačně protivětrem. Může přijít doba, kdy budeme muset část zdražení přenést na trh,“ dodal Anzlitz.
Čtěte také: Volkswagen omylem odhalil vzhled nového elektromobilu, dočista tím zkazil překvapení
Podle Colina Langana, automobilového analytika společnosti Wells Fargo, by se kvůli probíhajícímu konfliktu mohl počet vyrobených vozů v Evropě snížit až o 700 tisíc kusů.
Hlavním problémem zůstává především nedostatek kabelových svazků, který zapříčinil přerušení výroby elektromobilů stojících na platformě MEB. Při všech těchto nedostatcích není vlastně ani divu, že některé vozy mají čekací dobu klidně i rok.