Elektromobil ovládaný smartphonem? Je to neuvěřitelně užitečné

Již půl roku jezdíme s redakčním elektromobilem Volkswagen eGolf, který můžete jednoduše ovládat klidně i z druhého konce světa pomocí chytré aplikace Car-Net. A že jde o něco opravdu nedocenitelně užitečného, si uvědomíte až v případech, kdy se bez takové aplikace musíte obejít.

Tip: 5 aplikací, které by měl mít v telefonu každý elektromobilista

Na luxus, pohodlí a nejmodernější vychytávky se zvyká rychle. Třeba právě v případě, kdy jezdíte s elektromobilem a potřebujete si i na dálku zjistit, jaký máte stav baterie, dojezd, nebo třeba i zkontrolovat svou spotřebu.

S elektromobilem Volkswagen eGolf 2017 (test) již jezdíme půl roku a sbíráme tak cenné dlouhodobé zkušenosti. Například i takové, že po celou tu dobu jsme si (snad jen až na pár výjimečných vrtochů) nemohli vynachválit služeb aplikace Car-Net, která je zdarma ke stažení pro telefony s Androidem a iOS. Proč je výhodou pořízení právě elektrického vozu, který můžete na dálku ovládat aplikací? Ukážeme kouzlo řešení od Volkswagenu.

Nejčastějším scénářem, kdy se taková aplikace hodí, je dobíjení elektromobilu. Znáte to – přijedete na dobíjecí stanici, připojíte kabel a jdete třeba nakoupit nebo zkrátka využijete čas potřebný pro nabití auta lépe, než jen sezením v autě (takže světe div se, člověk pak klidně může strávit ve finále i méně času na dobíječce než řidiči spalovacích aut na čerpacích stanicích). Přitom přes aplikaci můžete neustále sledovat, jaký je aktuální stav nabití baterie a třeba také na ideální dobu zapnout předvytopení nebo předvyklimatizování kabiny. Aby bylo cestování maximálně pohodlné.

 

Předvytopení a předvyklimatizování však můžete využít i z pohodlí domova, dokonce i když není auto připojené k nabíjecí stanici. Ale zde již riskujete, že vytopením ztratíte až příliš energie a baterie obstará kratší než potřebný dojezd. Navíc při našem praktickém testování tato možnost ne vždy zafungovala a bylo potřeba auto přes aplikaci v telefonu klidně i několikrát přemlouvat.

Z dalších možností, co aplikace umí, je rychlé odmlžení předního a zadního skla, dále vyhledání zaparkovaného auta jednoduše přes mapu (i kdybyste byli na druhém konci světa, u novějších modelů aut je pak ještě možné rozsvícení světel nebo spuštění klaksonu, to nejen pro snadnější vyhledání auta třeba na parkovišti, ale třeba i jentak pro pobavení či vystrašení a nebo obojí), nebo samozřejmě také můžete přes aplikaci sledovat jízdní data a upravovat různé vlastnosti vozidla. Je-libo nastavit maximální proud nabíjení nebo třeba max. úroveň (%) pro nabití baterie? Žádný problém. Navíc vše máte zabezpečené heslem, místo kterého můžete prakticky používat i odemykání pomocí biometrických údajů, ať už otiskem nebo obličejem.

 

Volkswagen má tedy v tomto směru nespornou výhodu oproti jiným elektromobilům, tedy s výjimkou Tesly, která má ještě propracovanější a odladěnější aplikaci pro smartphony. Ačkoliv roční poplatek za službu Car-Net činí cca 2 500 korun. Naopak aplikace od Nissanu není bůhvíjaká a u některých ostatních elektromobilů (např. Hyundai, Kia, atd.) můžete maximálně tak podomácku využít OBD II a s pomocí donglu, druhého smartphonu s datovou SIMkou pak na dálku alespoň zjišťovat aktuální informace třeba o stavu nabíjení, nemůžete však takto auto na dálku ovládat. Je tedy dobré i na tuto vlastnost myslet při výběru elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil ovládaný smartphonem? Je to neuvěřitelně užitečné

Již půl roku jezdíme s redakčním elektromobilem Volkswagen eGolf, který můžete jednoduše ovládat klidně i z druhého konce světa pomocí chytré aplikace Car-Net. A že jde o něco opravdu nedocenitelně užitečného, si uvědomíte až v případech, kdy se bez takové aplikace musíte obejít.

Tip: 5 aplikací, které by měl mít v telefonu každý elektromobilista

Na luxus, pohodlí a nejmodernější vychytávky se zvyká rychle. Třeba právě v případě, kdy jezdíte s elektromobilem a potřebujete si i na dálku zjistit, jaký máte stav baterie, dojezd, nebo třeba i zkontrolovat svou spotřebu.

S elektromobilem Volkswagen eGolf 2017 (test) již jezdíme půl roku a sbíráme tak cenné dlouhodobé zkušenosti. Například i takové, že po celou tu dobu jsme si (snad jen až na pár výjimečných vrtochů) nemohli vynachválit služeb aplikace Car-Net, která je zdarma ke stažení pro telefony s Androidem a iOS. Proč je výhodou pořízení právě elektrického vozu, který můžete na dálku ovládat aplikací? Ukážeme kouzlo řešení od Volkswagenu.

Nejčastějším scénářem, kdy se taková aplikace hodí, je dobíjení elektromobilu. Znáte to – přijedete na dobíjecí stanici, připojíte kabel a jdete třeba nakoupit nebo zkrátka využijete čas potřebný pro nabití auta lépe, než jen sezením v autě (takže světe div se, člověk pak klidně může strávit ve finále i méně času na dobíječce než řidiči spalovacích aut na čerpacích stanicích). Přitom přes aplikaci můžete neustále sledovat, jaký je aktuální stav nabití baterie a třeba také na ideální dobu zapnout předvytopení nebo předvyklimatizování kabiny. Aby bylo cestování maximálně pohodlné.

 

Předvytopení a předvyklimatizování však můžete využít i z pohodlí domova, dokonce i když není auto připojené k nabíjecí stanici. Ale zde již riskujete, že vytopením ztratíte až příliš energie a baterie obstará kratší než potřebný dojezd. Navíc při našem praktickém testování tato možnost ne vždy zafungovala a bylo potřeba auto přes aplikaci v telefonu klidně i několikrát přemlouvat.

Z dalších možností, co aplikace umí, je rychlé odmlžení předního a zadního skla, dále vyhledání zaparkovaného auta jednoduše přes mapu (i kdybyste byli na druhém konci světa, u novějších modelů aut je pak ještě možné rozsvícení světel nebo spuštění klaksonu, to nejen pro snadnější vyhledání auta třeba na parkovišti, ale třeba i jentak pro pobavení či vystrašení a nebo obojí), nebo samozřejmě také můžete přes aplikaci sledovat jízdní data a upravovat různé vlastnosti vozidla. Je-libo nastavit maximální proud nabíjení nebo třeba max. úroveň (%) pro nabití baterie? Žádný problém. Navíc vše máte zabezpečené heslem, místo kterého můžete prakticky používat i odemykání pomocí biometrických údajů, ať už otiskem nebo obličejem.

 

Volkswagen má tedy v tomto směru nespornou výhodu oproti jiným elektromobilům, tedy s výjimkou Tesly, která má ještě propracovanější a odladěnější aplikaci pro smartphony. Ačkoliv roční poplatek za službu Car-Net činí cca 2 500 korun. Naopak aplikace od Nissanu není bůhvíjaká a u některých ostatních elektromobilů (např. Hyundai, Kia, atd.) můžete maximálně tak podomácku využít OBD II a s pomocí donglu, druhého smartphonu s datovou SIMkou pak na dálku alespoň zjišťovat aktuální informace třeba o stavu nabíjení, nemůžete však takto auto na dálku ovládat. Je tedy dobré i na tuto vlastnost myslet při výběru elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."