Elektromobil BMW i3 byl průkopníkem. Měl i zrecyklované materiály

  • Automobilka BMW vstoupila do světa elektromobility s modelem i3
  • Elektromobil představil řadu inovativních prvků
  • Pro značku zabývající se sportovními vozy šlo o významný krok

BMW i3s

Když BMW v roce 2013 uvedlo na trh svůj první plně elektrický automobil BMW i3, vstoupilo tím do nového světa elektromobility. Bylo to odvážné rozhodnutí pro automobilku známou svými výkonnými sportovními vozy a luxusními sedany. BMW i3 měl být odpovědí na stále rostoucí poptávku po ekologičtějších a udržitelnějších vozidlech.

BMW i3 byl průkopníkem mnichovské elektromobility

Model BMW i3 přišel s několika zajímavými a inovativními prvky. Karoserie vozu byla vyrobena z uhlíkových vláken, což bylo v té době poměrně neobvyklé a technologicky pokročilé řešení. Tento materiál byl nejen lehký, ale také velmi pevný, což přispělo ke zvýšení efektivity a bezpečnosti vozu. Interiér byl navržen s důrazem na udržitelnost, přičemž byly použity recyklované materiály a obnovitelné zdroje.

Vůz disponoval elektromotorem o výkonu 125 kW (170 koní), což mu umožňovalo zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 7,2 sekundy. Baterie měla kapacitu 22 kWh (později upgradovaná na 33 kWh a 42 kWh), což umožňovalo dojezd kolem 130 až 235 km, v závislosti na verzi a jízdních podmínkách. Značka také pod označením REX představila vůz s benzínovým prodlužovačem dojezdu.

Interiér BMW i3


Čtěte také: Začátky nebyly jednoduché. První elektromobil Kia vycházel ze spalováku


Co BMW i3 chybělo?

I přes své inovace mělo BMW i3 také několik nevýhod. Jednou z nejvýznamnějších byla výše uvedená omezená dojezdová vzdálenost. Dojezd byl v porovnání s některými konkurenčními elektromobily, jako například Teslou Model S, značně nižší. Objevily se také obavy ohledně vysokých nákladů na opravy z důvodu použití uhlíkových vláken.

Dalším problémem byla cena. BMW i3 se na českém trhu prodávalo za přibližně 900 000 Kč, což byla pro mnohé zákazníky značně vysoká částka.

Srovnání s konkurencí

V kontextu s konkurencí mělo BMW i3 své silné i slabé stránky. Například v porovnání s Nissanem Leaf, který byl jedním z jeho hlavních konkurentů, mělo BMW i3 lepší zrychlení a prémiovější zpracování interiéru. Na druhou stranu, Nissan Leaf nabízel větší dojezd a nižší cenu, což ho činilo atraktivnějším pro širší spektrum zákazníků.

BMW i3 byl pro automobilku, která se vždy zaměřovala na výkon a luxus, odvážným vývojovým krokem. Přestože měl své nedostatky, omezený dojezd a vysokou cenu, přinesl na trh řadu inovací a stal se inspirací pro budoucí elektromobily. Automobilka BMW tímto modelem ukázala, že elektromobilita má své místo i v prémiovém segmentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil BMW i3 byl průkopníkem. Měl i zrecyklované materiály

  • Automobilka BMW vstoupila do světa elektromobility s modelem i3
  • Elektromobil představil řadu inovativních prvků
  • Pro značku zabývající se sportovními vozy šlo o významný krok

BMW i3s

Když BMW v roce 2013 uvedlo na trh svůj první plně elektrický automobil BMW i3, vstoupilo tím do nového světa elektromobility. Bylo to odvážné rozhodnutí pro automobilku známou svými výkonnými sportovními vozy a luxusními sedany. BMW i3 měl být odpovědí na stále rostoucí poptávku po ekologičtějších a udržitelnějších vozidlech.

BMW i3 byl průkopníkem mnichovské elektromobility

Model BMW i3 přišel s několika zajímavými a inovativními prvky. Karoserie vozu byla vyrobena z uhlíkových vláken, což bylo v té době poměrně neobvyklé a technologicky pokročilé řešení. Tento materiál byl nejen lehký, ale také velmi pevný, což přispělo ke zvýšení efektivity a bezpečnosti vozu. Interiér byl navržen s důrazem na udržitelnost, přičemž byly použity recyklované materiály a obnovitelné zdroje.

Vůz disponoval elektromotorem o výkonu 125 kW (170 koní), což mu umožňovalo zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 7,2 sekundy. Baterie měla kapacitu 22 kWh (později upgradovaná na 33 kWh a 42 kWh), což umožňovalo dojezd kolem 130 až 235 km, v závislosti na verzi a jízdních podmínkách. Značka také pod označením REX představila vůz s benzínovým prodlužovačem dojezdu.

Interiér BMW i3


Čtěte také: Začátky nebyly jednoduché. První elektromobil Kia vycházel ze spalováku


Co BMW i3 chybělo?

I přes své inovace mělo BMW i3 také několik nevýhod. Jednou z nejvýznamnějších byla výše uvedená omezená dojezdová vzdálenost. Dojezd byl v porovnání s některými konkurenčními elektromobily, jako například Teslou Model S, značně nižší. Objevily se také obavy ohledně vysokých nákladů na opravy z důvodu použití uhlíkových vláken.

Dalším problémem byla cena. BMW i3 se na českém trhu prodávalo za přibližně 900 000 Kč, což byla pro mnohé zákazníky značně vysoká částka.

Srovnání s konkurencí

V kontextu s konkurencí mělo BMW i3 své silné i slabé stránky. Například v porovnání s Nissanem Leaf, který byl jedním z jeho hlavních konkurentů, mělo BMW i3 lepší zrychlení a prémiovější zpracování interiéru. Na druhou stranu, Nissan Leaf nabízel větší dojezd a nižší cenu, což ho činilo atraktivnějším pro širší spektrum zákazníků.

BMW i3 byl pro automobilku, která se vždy zaměřovala na výkon a luxus, odvážným vývojovým krokem. Přestože měl své nedostatky, omezený dojezd a vysokou cenu, přinesl na trh řadu inovací a stal se inspirací pro budoucí elektromobily. Automobilka BMW tímto modelem ukázala, že elektromobilita má své místo i v prémiovém segmentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."