Začátky nebyly jednoduché. První elektromobil Kia vycházel ze spalováku

  • Před deseti lety vstoupila automobilka Kia do světa elektromobilů
  • První elektromobil značky byl přepracovaný spalovací model
  • Vůz nebyl špatný, překážkou vyšších prodejů byla cena
Kia Soul EV (2014)

Kia Soul EV (2014)

Jihokorejská automobilka Kia se poprvé odhodlala vstoupit na trh elektromobilů v roce 2014 modelem Kia Soul EV. Vůz nebyl jen klasickým pokusem o inovaci, ale symbolizoval závazek značky k udržitelné mobilitě a ekologickým technologiím.

Elektrická verze stavěla na popularitě spalovacího vozu

Kia Soul EV byla elektrifikovanou verzí již populárního modelu Soul. Hlavními přednostmi vozu byly kompaktní design, prostorný interiér a výborná manévrovatelnost. Obzvlášť zajímavým prvkem Kia Soul EV byla jeho elektrická pohonná jednotka. Vůz byl vybaven lithium-iontovou polymerovou baterií s kapacitou 27 kWh, která mu umožňovala dojezd až 150 km na jedno nabití (dle EPA). To bylo na svou dobu velmi slušné, zvláště ve srovnání s konkurencí. Akcelerace z 0 na 100 km/h vozu trvala 11,2 sekund a model dosahoval maximální rychlosti 145 km/h. Na kola se přenášel výkon 81 kW (110 koní) a točivý moment 285 Nm.

Další inovací byla možnost rychlonabíjení, kdy bylo možné dosáhnout 80 % nabití baterie za přibližně 33 minut pomocí DC rychlonabíječky s výkonem 50 kW. To bylo klíčové pro rozptýlení obav z omezeného dojezdu, což byla v té době jedna z hlavních překážek širšího přijetí elektromobilů.

Kia Soul EV (2014)


Čtěte také: Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky


Začátky nebyly snadné

Navzdory svým přednostem měla Kia Soul EV několik nedostatků. Hlavním z nich byla omezená nabíjecí infrastruktura mimo velká města, což ztěžovalo delší cesty. I přes možnost rychlonabíjení byl stále problém s dostupností nabíječek. Další nevýhodou byla cena. Kia Soul EV byla výrazně dražší než její benzinová verze, což odrazovalo mnoho potenciálních zákazníků. V roce 2014 se cena vozu pohybovala kolem 30 000 eur, což bylo na tehdejší poměry poměrně vysoké. V roce 2014 se elektromobilní trh teprve rozjížděl a Kia Soul EV měla několik hlavních konkurentů, mezi které patřily Nissan Leaf a BMW i3. Nissan Leaf, který byl na trhu již od roku 2010, nabízel podobný dojezd, ale za nižší cenu. BMW i3 naopak vynikal futuristickým designem a prémiovými materiály, ale byl ještě dražší než Soul EV.

Kia se s modelem Soul EV stala jedním z pionýrů na poli elektromobility mezi mainstreamovými automobilkami. Tento krok byl důležitý pro vytvoření povědomí o značce jako ekologicky odpovědné a technologicky pokročilé. Kia Soul EV ukázal, že elektromobily nemusí být jen malé a drahé vozy s omezeným dojezdem, ale mohou nabídnout praktické řešení pro každodenní použití. Kia Soul EV se stala pro jihokorejskou automobilku významným milníkem a ukázala cestu k udržitelnější budoucnosti. Přestože měla své nedostatky, byla důležitým krokem směrem k širšímu přijetí elektromobilů. Kia tímto modelem nejen rozšířila své portfolio, ale také položila základy pro další generace elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Začátky nebyly jednoduché. První elektromobil Kia vycházel ze spalováku

  • Před deseti lety vstoupila automobilka Kia do světa elektromobilů
  • První elektromobil značky byl přepracovaný spalovací model
  • Vůz nebyl špatný, překážkou vyšších prodejů byla cena
Kia Soul EV (2014)

Kia Soul EV (2014)

Jihokorejská automobilka Kia se poprvé odhodlala vstoupit na trh elektromobilů v roce 2014 modelem Kia Soul EV. Vůz nebyl jen klasickým pokusem o inovaci, ale symbolizoval závazek značky k udržitelné mobilitě a ekologickým technologiím.

Elektrická verze stavěla na popularitě spalovacího vozu

Kia Soul EV byla elektrifikovanou verzí již populárního modelu Soul. Hlavními přednostmi vozu byly kompaktní design, prostorný interiér a výborná manévrovatelnost. Obzvlášť zajímavým prvkem Kia Soul EV byla jeho elektrická pohonná jednotka. Vůz byl vybaven lithium-iontovou polymerovou baterií s kapacitou 27 kWh, která mu umožňovala dojezd až 150 km na jedno nabití (dle EPA). To bylo na svou dobu velmi slušné, zvláště ve srovnání s konkurencí. Akcelerace z 0 na 100 km/h vozu trvala 11,2 sekund a model dosahoval maximální rychlosti 145 km/h. Na kola se přenášel výkon 81 kW (110 koní) a točivý moment 285 Nm.

Další inovací byla možnost rychlonabíjení, kdy bylo možné dosáhnout 80 % nabití baterie za přibližně 33 minut pomocí DC rychlonabíječky s výkonem 50 kW. To bylo klíčové pro rozptýlení obav z omezeného dojezdu, což byla v té době jedna z hlavních překážek širšího přijetí elektromobilů.

Kia Soul EV (2014)


Čtěte také: Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky


Začátky nebyly snadné

Navzdory svým přednostem měla Kia Soul EV několik nedostatků. Hlavním z nich byla omezená nabíjecí infrastruktura mimo velká města, což ztěžovalo delší cesty. I přes možnost rychlonabíjení byl stále problém s dostupností nabíječek. Další nevýhodou byla cena. Kia Soul EV byla výrazně dražší než její benzinová verze, což odrazovalo mnoho potenciálních zákazníků. V roce 2014 se cena vozu pohybovala kolem 30 000 eur, což bylo na tehdejší poměry poměrně vysoké. V roce 2014 se elektromobilní trh teprve rozjížděl a Kia Soul EV měla několik hlavních konkurentů, mezi které patřily Nissan Leaf a BMW i3. Nissan Leaf, který byl na trhu již od roku 2010, nabízel podobný dojezd, ale za nižší cenu. BMW i3 naopak vynikal futuristickým designem a prémiovými materiály, ale byl ještě dražší než Soul EV.

Kia se s modelem Soul EV stala jedním z pionýrů na poli elektromobility mezi mainstreamovými automobilkami. Tento krok byl důležitý pro vytvoření povědomí o značce jako ekologicky odpovědné a technologicky pokročilé. Kia Soul EV ukázal, že elektromobily nemusí být jen malé a drahé vozy s omezeným dojezdem, ale mohou nabídnout praktické řešení pro každodenní použití. Kia Soul EV se stala pro jihokorejskou automobilku významným milníkem a ukázala cestu k udržitelnější budoucnosti. Přestože měla své nedostatky, byla důležitým krokem směrem k širšímu přijetí elektromobilů. Kia tímto modelem nejen rozšířila své portfolio, ale také položila základy pro další generace elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."