Tohle se nepovedlo. Elektrický Hummer má vyšší emise než běžný spalovák
- Nezisková organizace ACEEE prověřila emisní stopu elektrického Hummeru
- Vůz si nevede příliš dobře, dokonce má vyšší emise než běžný spalovák
- Proč tomu tak je a je to ale vůbec špatně?

Když se řekne Hummer, většina z nás si představí obrovský vůz, silný motor a neuvěřitelnou spotřebu. Když automobilka General Motors vytvářela svůj nový elektromobil, snažila se držet tohoto zaručeného receptu. A ačkoliv se skutečně jedná o řekněme „technologické dílo“, existuje jedna věc, která se americkému výrobci zase tolik nepovedla. O čem je řeč?
Hummer má vyšší emise než spalovák
Elektrický Hummer by měl i přes své parametry mířit k udržitelnosti a tedy i k ekologičtějšímu provozu. Pokud se podíváme na lokální emise a nebudeme počítat opotřebení brzd či pneumatik, je Hummer na nule. Co se ale stane, když vezmeme v potaz celkové emise?
Studie neziskové výzkumné organizace ACEEE odhalila, že nový GMC Hummer EV není tak ekologický, jak se může na první pohled zdát. Elektromobil totiž vyprodukuje klidně až 341 gramů CO2 na jedinou míli, což je srovnatelná (a o něco vyšší) hodnota jako u běžného spalovacího vozu Chevrolet Malibu (320 g CO2/mil).

Čtěte také: Elektrický Hummer má záhadné tlačítko, jehož funkci ovlivní zvídaví řidiči
Velký rozdíl oproti ostatním elektromobilům
Čísla jsou ještě horší ve chvíli, kdy do metriky přidáme i menší elektromobil Chevrolet Bolt. Ten dokáže vyprodukovat pouhých 92 gramů CO2 na míli, což už je opravdu citelný rozdíl. Je však nutné podotknout, že to není úplně fér srovnání – stačí se na oba vozy podívat, a to i bez toho, aniž byste znali podrobnější specifikace.
A jak tedy k takovým číslům neziskovka došla? Hodnota je vypočítána z průměrných emisí pro výrobu elektrické energie na území USA. Dlužno dodat, že v každém státu se tato hodnota liší a je taktéž pravděpodobné, že majitelé takových strojů využijí pro nabíjení méně invazivní metodu, a sice fotovoltaickou elektrárnu.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.