Dne 19. října 2021 oznámila Dorna, že Energica již nebude po sezóně 2022 vystupovat jako jediný dodavatel závodní série elektrických motocyklů MotoE. Ihned po oznámení této informace jsme začali pátrat, zda závodní organizace otevře dveře více výrobcům. Dorna nás předběhla a odpověděla na tuto otázku rychleji, než jsme čekali.
Na speciální tiskové konferenci na italském světovém okruhu v Misanu generální ředitel Dorna Carmelo Ezpeleta a generální ředitel Ducati Claudio Domenicalli oznámili, že jako jediný výrobce pro Světový pohár FIM Enel MotoE bude v letech 2023 až 2026 vystupovat Ducati. Na rozdíl od Energicy Ducati v současné době nemá elektrický motocykl na trhu ani ve výrobě. To však značku z Bologně neodrazuje od převzetí tohoto úkolu.
Ducati už nějakou dobu koketuje s myšlenkou výroby elektrických motocyklů. V lednu 2019 Domenicalli sdělil, že značka „není daleko od zahájení výroby“ elektrických motocyklů poté, co se University of Bologna, kterou Ducati podporovala, umístila na třetím místě závodu MotoStudent na Aragonském okruhu ve Španělsku. Bohužel firma v dubnu 2021 od záměru ustoupila a viceprezident prodeje Ducati Francesco Milicia poznamenal: „Budeme brzy vyrábět elektrickou Ducati? Ne. Myslíme si, že u typu stroje, který aktuálně vyrábíme, nemůže elektrický motocykl zaručit potěšení, dojezd, váhu a další vlastnosti, které jezdci Ducati očekávají.“
Čtěte také: K mání je ukrajinská elektromotorka ScrAmper. Je to rarita, kterou jinde nepotkáte
O pouhých šest měsíců později se zdá, že se přístup firmy opět změnil. Během akce Domenicalli uvedl, že Ducati vstupuje do „elektrické mobility shora“. Jinými slovy, společnost plánuje využít data a poznatky ze závodů MotoE jako prostředek k rozvoji své výrobní řady elektrických motocyklů. Domenicalli a jeho tým věří, že konkurence umožní inženýrům vyrobit vysoce výkonný stroj jak pro závodní okruhy, tak pro veřejné silnice.
I když Ducati nad tímto tématem několikrát klopýtla, je důležité poznamenat, že značka má více než rok na vývoj a výrobu prototypu MotoE pro sezónu 2023. Domenicalli během konference také zdůraznil zaměření vývoje na lehkou konstrukci, účinnost a složení baterií.
Na otázku, zda projekt vyústí do sériového modelu, Domenicalli odhadl, že elektrický motocykl, splňující veškeré parametry pro provoz, nemáme čekat dříve, než v období 2025 až 2030. Ducati má před sebou očividně dlouhou cestu, ale těšíme se, co značka v budoucnu postaví na rychlé okruhy a také, čím zaplní prostory showroomů.
Dne 19. října 2021 oznámila Dorna, že Energica již nebude po sezóně 2022 vystupovat jako jediný dodavatel závodní série elektrických motocyklů MotoE. Ihned po oznámení této informace jsme začali pátrat, zda závodní organizace otevře dveře více výrobcům. Dorna nás předběhla a odpověděla na tuto otázku rychleji, než jsme čekali.
Na speciální tiskové konferenci na italském světovém okruhu v Misanu generální ředitel Dorna Carmelo Ezpeleta a generální ředitel Ducati Claudio Domenicalli oznámili, že jako jediný výrobce pro Světový pohár FIM Enel MotoE bude v letech 2023 až 2026 vystupovat Ducati. Na rozdíl od Energicy Ducati v současné době nemá elektrický motocykl na trhu ani ve výrobě. To však značku z Bologně neodrazuje od převzetí tohoto úkolu.
Ducati už nějakou dobu koketuje s myšlenkou výroby elektrických motocyklů. V lednu 2019 Domenicalli sdělil, že značka „není daleko od zahájení výroby“ elektrických motocyklů poté, co se University of Bologna, kterou Ducati podporovala, umístila na třetím místě závodu MotoStudent na Aragonském okruhu ve Španělsku. Bohužel firma v dubnu 2021 od záměru ustoupila a viceprezident prodeje Ducati Francesco Milicia poznamenal: „Budeme brzy vyrábět elektrickou Ducati? Ne. Myslíme si, že u typu stroje, který aktuálně vyrábíme, nemůže elektrický motocykl zaručit potěšení, dojezd, váhu a další vlastnosti, které jezdci Ducati očekávají.“
Čtěte také: K mání je ukrajinská elektromotorka ScrAmper. Je to rarita, kterou jinde nepotkáte
O pouhých šest měsíců později se zdá, že se přístup firmy opět změnil. Během akce Domenicalli uvedl, že Ducati vstupuje do „elektrické mobility shora“. Jinými slovy, společnost plánuje využít data a poznatky ze závodů MotoE jako prostředek k rozvoji své výrobní řady elektrických motocyklů. Domenicalli a jeho tým věří, že konkurence umožní inženýrům vyrobit vysoce výkonný stroj jak pro závodní okruhy, tak pro veřejné silnice.
I když Ducati nad tímto tématem několikrát klopýtla, je důležité poznamenat, že značka má více než rok na vývoj a výrobu prototypu MotoE pro sezónu 2023. Domenicalli během konference také zdůraznil zaměření vývoje na lehkou konstrukci, účinnost a složení baterií.
Na otázku, zda projekt vyústí do sériového modelu, Domenicalli odhadl, že elektrický motocykl, splňující veškeré parametry pro provoz, nemáme čekat dříve, než v období 2025 až 2030. Ducati má před sebou očividně dlouhou cestu, ale těšíme se, co značka v budoucnu postaví na rychlé okruhy a také, čím zaplní prostory showroomů.