Čínská značka Dongfeng je známá i na českém trhu a nabízí zajímavé alternativy k jinak zavedeným značkám. Aby odlišili svojí střední třídu od prémiové, využívají dceřinou značku Voyah. Ta se pomalu dostává do povědomí i u nás a nabízí zatím jediný model. Brzy by se k němu měl přidat i model Zhiyin, který vyzve na souboj především Teslu Model Y. Čím toto středně velké SUV zaujme?
Ač se vozy této značky začínají nabízet i v evropských zemích, stále jde o jednoho z méně známých výrobců. Nejde o žádného malého hráče, nedávno navíc společnost oznámila vznik společného podniku s Nissanem. Obě značky mají ve Wuhanu svoje výrobní haly. Nové elektromobily Dongfengu se ale budou nově vyrábět na linkách Nissanu. Pochází odsud i Nissan Ariya.
Novinka Zhiyin nabídne karoserii dlouhou 4 725 mm, o šířce 1 900 mm a výškou 1 636 mm. Čínské ministerstvo průmyslu a IT jako řídící orgán schválilo výrobu modelu v šesti pohonných konfiguracích. Čtyři z nich nabídnou pohon jedné nápravy s motory o výkonu od 215 až 230 kW. Čtyřkolky bude pohánět dvojice motorů o shodném výkonu po 160 kW. O výrobu motorů se postará místní výrobce Zhixin Technology sídlící v blízkosti továrny. Vrcholná verze by měla dostat do výbavy výkonnou jednotku o výkonu 390 kW.
Čtěte také: Test Dongfeng T5 Evo (2023) – Také čínský elektromobil může být decentní
Vůz dostane baterie dvou typů, většinu modelů pokryjí LFP články. U nich zatím není známá kapacita ani dojezd. Své místo by nabídce měla najít i lithium-iontová baterie o kapacitě 109 kWh. Ta slibuje podle čínských metodik dojezd až 901 kilometrů. Reálnější jsou hodnoty na hranici 600 kilometrů. Zařazení vozu do prémiovějšího segmentu naznačuje nadstandardní výbavu včetně kompletního LED osvětlení pro denní i noční svícení. Světlomety jsou dle moderního rozvržení vertikálně rozdělené na dva segmenty.
Standardně by měl být vůz obut na dvacetipalcových hliníkových kolech. Kliky jsou aerodynamicky zapuštěné. Zhiyin se řadí mezi crossovery s tradičnějším tvarem karoserie, Voyah se zde nesnaží z modelu dělat vysoké kupé, proto by měl vůz nabídnout i slušný zavazadlový prostor a místo pro posádku v druhé řadě sedadel. Model se začne na domácím trhu prodávat počátkem posledního čtvrtletí za cenu zhruba 25 600 eur. Příchod do Evropy se očekává s pár měsíčním zpožděním na trzích s větší popularitou elektromobilů.
Čínská značka Dongfeng je známá i na českém trhu a nabízí zajímavé alternativy k jinak zavedeným značkám. Aby odlišili svojí střední třídu od prémiové, využívají dceřinou značku Voyah. Ta se pomalu dostává do povědomí i u nás a nabízí zatím jediný model. Brzy by se k němu měl přidat i model Zhiyin, který vyzve na souboj především Teslu Model Y. Čím toto středně velké SUV zaujme?
Ač se vozy této značky začínají nabízet i v evropských zemích, stále jde o jednoho z méně známých výrobců. Nejde o žádného malého hráče, nedávno navíc společnost oznámila vznik společného podniku s Nissanem. Obě značky mají ve Wuhanu svoje výrobní haly. Nové elektromobily Dongfengu se ale budou nově vyrábět na linkách Nissanu. Pochází odsud i Nissan Ariya.
Novinka Zhiyin nabídne karoserii dlouhou 4 725 mm, o šířce 1 900 mm a výškou 1 636 mm. Čínské ministerstvo průmyslu a IT jako řídící orgán schválilo výrobu modelu v šesti pohonných konfiguracích. Čtyři z nich nabídnou pohon jedné nápravy s motory o výkonu od 215 až 230 kW. Čtyřkolky bude pohánět dvojice motorů o shodném výkonu po 160 kW. O výrobu motorů se postará místní výrobce Zhixin Technology sídlící v blízkosti továrny. Vrcholná verze by měla dostat do výbavy výkonnou jednotku o výkonu 390 kW.
Čtěte také: Test Dongfeng T5 Evo (2023) – Také čínský elektromobil může být decentní
Vůz dostane baterie dvou typů, většinu modelů pokryjí LFP články. U nich zatím není známá kapacita ani dojezd. Své místo by nabídce měla najít i lithium-iontová baterie o kapacitě 109 kWh. Ta slibuje podle čínských metodik dojezd až 901 kilometrů. Reálnější jsou hodnoty na hranici 600 kilometrů. Zařazení vozu do prémiovějšího segmentu naznačuje nadstandardní výbavu včetně kompletního LED osvětlení pro denní i noční svícení. Světlomety jsou dle moderního rozvržení vertikálně rozdělené na dva segmenty.
Standardně by měl být vůz obut na dvacetipalcových hliníkových kolech. Kliky jsou aerodynamicky zapuštěné. Zhiyin se řadí mezi crossovery s tradičnějším tvarem karoserie, Voyah se zde nesnaží z modelu dělat vysoké kupé, proto by měl vůz nabídnout i slušný zavazadlový prostor a místo pro posádku v druhé řadě sedadel. Model se začne na domácím trhu prodávat počátkem posledního čtvrtletí za cenu zhruba 25 600 eur. Příchod do Evropy se očekává s pár měsíčním zpožděním na trzích s větší popularitou elektromobilů.