Myslíte si, že elektromobily nejsou budoucností, protože mají krátký dojezd? Čínská automobilka Chery uvádí, že baterie nové generace bude montovat do svých vozů již od roku 2026. Tvrdí, že tyto články poskytnou elektromobilům dojezd až 1500 kilometrů na jedno nabití.
Elektromobilům se často vytýká malý dojezd a nedostatečná infrastruktura nabíječek. Díky solid-state bateriím by se mohlo elektrickým autům dostat masovému přijetí, neboť s touto baterií by mohla mít auta o mnoho delší dojezd, než je tomu dnes. Baterie budoucnosti jsou menší, lehčí, energeticky hustší, nabízejí rychlejší nabíjení a navíc jsou bezpečnější než u dnešních elektroaut používané bateriové články.
Toho je dosaženo použitím pevného elektrolytu namísto kapaliny nebo gelu používaného v konvenčních jednotkách. Automobilka Chery nyní oznámila plány na instalaci polovodičových baterií do svých vozů. Baterie bude vyvíjet interně prostřednictvím své nové značky baterií Kunpeng.
Články baterie budou mít zpočátku hustotu energie 400 Wh/kg před zvýšením na 600 Wh/kg. Lithium-železo-fosfátová baterie (LFP), kterou používá BYD, má hustotu energie až asi 160 Wh/kg. Chery oznámila, že uvede na trh novou řadu ultrarychlých nabíjecích baterií LFP, které jsou hodnoceny jako 6C baterie.
Hodnocení „C“ je rychlost, kterou se baterie dokáže nabít: 1C znamená, že úplné dobití může trvat jednu hodinu a hodnocení 2C trvá 30 minut, 5C trvá 12 minut a 10C šest minut. Chery tvrdí, že tyto baterie mohou přidat 400 km dojezdu za pouhých 5 minut, bohužel zatím není dostupná tak výkonná nabíječka.
Chery je nejnovější z řady značek elektromobilů, které uvádí, že chtějí využívat revoluční solid-state baterie. Toyota již dříve uvedla, že první použití polovodičových baterií v sériovém vozidle plánuje na rok 2027, zatímco Nissan na rok 2028.
Myslíte si, že elektromobily nejsou budoucností, protože mají krátký dojezd? Čínská automobilka Chery uvádí, že baterie nové generace bude montovat do svých vozů již od roku 2026. Tvrdí, že tyto články poskytnou elektromobilům dojezd až 1500 kilometrů na jedno nabití.
Elektromobilům se často vytýká malý dojezd a nedostatečná infrastruktura nabíječek. Díky solid-state bateriím by se mohlo elektrickým autům dostat masovému přijetí, neboť s touto baterií by mohla mít auta o mnoho delší dojezd, než je tomu dnes. Baterie budoucnosti jsou menší, lehčí, energeticky hustší, nabízejí rychlejší nabíjení a navíc jsou bezpečnější než u dnešních elektroaut používané bateriové články.
Toho je dosaženo použitím pevného elektrolytu namísto kapaliny nebo gelu používaného v konvenčních jednotkách. Automobilka Chery nyní oznámila plány na instalaci polovodičových baterií do svých vozů. Baterie bude vyvíjet interně prostřednictvím své nové značky baterií Kunpeng.
Články baterie budou mít zpočátku hustotu energie 400 Wh/kg před zvýšením na 600 Wh/kg. Lithium-železo-fosfátová baterie (LFP), kterou používá BYD, má hustotu energie až asi 160 Wh/kg. Chery oznámila, že uvede na trh novou řadu ultrarychlých nabíjecích baterií LFP, které jsou hodnoceny jako 6C baterie.
Hodnocení „C“ je rychlost, kterou se baterie dokáže nabít: 1C znamená, že úplné dobití může trvat jednu hodinu a hodnocení 2C trvá 30 minut, 5C trvá 12 minut a 10C šest minut. Chery tvrdí, že tyto baterie mohou přidat 400 km dojezdu za pouhých 5 minut, bohužel zatím není dostupná tak výkonná nabíječka.
Chery je nejnovější z řady značek elektromobilů, které uvádí, že chtějí využívat revoluční solid-state baterie. Toyota již dříve uvedla, že první použití polovodičových baterií v sériovém vozidle plánuje na rok 2027, zatímco Nissan na rok 2028.