V Německu byl spatřen prototyp Tesla Model Y L. Větší verze míří za hranice Číny

Pavel Škopek
Tesla Model Y Juniper (2025), zezadu | foto: Luboš Srb
Tesla Model Y Juniper (2025), zezadu | foto: Luboš Srb

Tesla Model Y L se objevila na Nürburgringu. Prodloužená verze s šesti sedadly a dojezdem přes 750 km míří z Číny na evropský trh jako nové rodinné MPV.

Z Číny na Nürburgring

Co mělo zůstat za Velkou zdí, míří rovnou na evropský asfalt. Šestisedadlová Tesla Model Y L, prodloužená a praktičtější verze oblíbeného SUV, se objevila při testech na německém okruhu Nürburgring. Tam, kde se ladí ostré sportovní modely, nyní krouží rodinný elektromobil. A to značí jediné. Evropský debut je ve hře.

Testování v Německu je součástí standardního postupu pro globální modely Tesly. Homologace pro evropské silnice je nákladný a zdlouhavý proces, který by automobilka nepodstupovala, pokud by vůz zamýšlela výhradně pro čínský trh. Současně s testy se objevily nové technické informace: Model Y L využívá 82kWh NMC baterii od společnosti LG a podle metodiky CLTC nabídne dojezd až 751 km (616 km podle WLTP).

Klíčové rozměry a uspořádání interiéru však byly odhaleny už v červenci. Podle oficiálních údajů čínského ministerstva MIIT má Model Y L rozvor 3 040 mm, což je o 75 mm více než u Modelu X. Celková délka činí 4 976 mm. Oproti běžnému Modelu Y je vůz téměř o 18 cm delší a přibližuje se hornímu segmentu. Největší změnou je však plnohodnotná třetí řada sedadel, která posouvá využitelnost vozu na úroveň skutečného rodinného MPV.

Špionážní snímek maskovaného prototypu Tesly Model Y L | foto: CarBuzz/Valnet
Špionážní snímek maskovaného prototypu Tesly Model Y L | foto: CarBuzz/Valnet

Čtěte také: Tesla s rekordním dojezdem: Model 3+ ujede až 830 km dle normy CLTC

Rodinný tahoun místo Modelu X

Model Y L, který bude vyrábět Gigafactory v čínské Šanghaji, by se mohl stát chybějícím článkem v nabídce značky. Mezi běžným Modelem Y a dražším a mohutnějším Modelem X je značná mezera, kterou by šestimístná varianta mohla úspěšně zaplnit. Tesla navíc slibuje praktičtější uspořádání než u Modelu X, což by mohlo oslovit rodiny hledající prostor bez zbytečného luxusu.

Rozšíření nabídky směrem k víceúčelovým vozům není náhodné. Zákazníci v Evropě i Severní Americe stále více preferují elektromobily s větším počtem míst, ale bez kompromisů v oblasti dojezdu. Testování v Německu tak může být klíčovým krokem k evropskému uvedení.

Pokud Tesla skutečně Model Y L uvede na globální trh, získá tím silného hráče v kategorii praktických elektromobilů. Kombinace ověřené platformy, větší karoserie, vysokého dojezdu a univerzálního využití může z této verze udělat nejdůležitější novinku značky od příchodu základního Modelu Y.

Zdroj: CarBuzz


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články