Xiaomi se brání, že chce peníze za auto předčasně jen u „nespolehlivých“ kupců

Pavel Škopek
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi

Xiaomi požaduje od zákazníků celou platbu za auto ještě před tím, než se ví termín výroby a dodání. Neobvyklá praktika má prý svůj důvod.

Platba před dodáním jen výjimečně

Vře to dál. Automobilová divize Xiaomi čelí vlně nevole od části zákazníků, kteří dostali výzvu k doplacení celého vozu, aniž by znali přesný termín dodání. Firma nyní reaguje a snaží se situaci zklidnit. Tvrdí, že nejde o plošné opatření, ale o cílený krok vůči malému počtu rizikových případů.

Xiaomi uvedlo, že požadavek na předčasné uhrazení celé částky se vztahuje pouze na malou skupinu zájemců o vůz. Konkrétně jde o případy s vyšším rizikem nedokončení nákupu. Několik pekingských obchodních zástupců Xiaomi upřesnilo, že se jedná zejména o klienty s prodlevami při vyřizování financování nebo o ty, kteří projevují neochotu převzít vůz.

Téma se dostalo do centra pozornosti poté, co si na čínských sociálních sítí začali stěžovat nespokojení zákazníci, kteří obdrželi od Xiaomi výzvy k doplacení vozu, i když jejich SU7 či SU7 Ultra byly teprve ve výrobním pořadníku. V případě nezaplacení ve lhůtě 30 dnů jim mělo být vyhrožováno zrušením objednávky a propadnutím zálohy, která je obvykle 5000 jüanů (14 600 korun).

Xiaomi YU7 zepředu | foto: Weibo / Xiaomi
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Weibo / Xiaomi

Čtěte také: Xiaomi vyrobilo elektromobil, o který je tak obří zájem, že továrny nestíhají vyrábět

Konkurenční praxe je často vstřícnější

Podle kupní smlouvy musí zákazník Xiaomi doplatit celý zbytek ceny do sedmi dnů od obdržení výzvy. Tento bod dává automobilce právo žádat platbu kdykoli, a to na základě výrobních nebo prodejních okolností. Neuhrazení včas je klasifikováno jako závažné porušení smlouvy, což opravňuje Xiaomi ke zrušení objednávky a ponechání zálohy.

Zatímco Xiaomi hájí přísnější přístup logistikou a potřebou ochrany výrobního plánu, jiní výrobci volí opačnou cestu. Tesla i Nio umožňují zákazníkům vůz nejdříve zkontrolovat, než doplatí zbytek. Tradiční značky jako BYD nebo Geely sice také vyžadují doplatek před převzetím, ale nikoli s měsíčním předstihem.

Na současné politice Xiaomi se podle dostupných informací nic nemění. Firma se ale snaží zdůraznit, že se jedná pouze o výjimečná opatření pro specifické případy. Zda se pravidla v budoucnu rozšíří na širší skupinu zákazníků, zatím komentováno nebylo.

Zdroj: National Business Daily


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články