Prototyp neúspěšného solárního auta si můžete pořídit za pouhých 14 700 korun

Matouš Vrchota
Solární EV Sono Sion | foto: Sono Motors
Solární EV Sono Sion | foto: Sono Motors

Prototypy solárního elektromobilu Sono Motors jdou do aukce. Ceny začínají už od pár tisíc korun, ale na silnici s nimi legálně nevyjedete.

Předběhl solární elektromobil svojí dobu?

Sono Motors před pár lety představilo zajímavý koncept solárního elektromobilu, který nepotřebuje přístup k běžné nabíjecí síti. Tedy za předpokladu, že vám na jeden stačí dojezd zhruba 240 kilometrů. Projekt se ale bohužel neuchytil a výrobce nyní draží své prototypy v aukci. Ceny začínají neuvěřitelně nízko.

Společnost oficiálně ukončila svojí vývojovou činnost v roce 2023. Vysoké investice se ukázaly jako nenávratné a tak se projekt Sono Motors bohužel připisuje na listinu těch, kteří své ambiciózní produkty na poli elektromobilů neprosadí.

Po dvou letech se Sono Motors rozhodla rozprodat vše, co z firmy zbylo. Na rakouském aukčním webu tak najdete například zcela nové elektromotory, každý za vyvolávací cenu od 1200 korun. Pro vlastní garážový projekt seženete přední sedadlo za necelých 350 korun a oholenou karoserii bez solárních panelů od 2 500 korun.

Prototyp Sono Motors v aukci | foto: Sono Motors
Prototyp Sono Motors v aukci | foto: Sono Motors

Čtěte také: Další solární auto odpískáno. Sono Motors využije peníze investorů na něco jiného

S prototypem se na silnici nesvezete

V nabídce najdete i celé sady odpružení, obložení interiéru a samozřejmě i solární panely. Těmi nejzajímavějšími kousky jsou ale zajisté nastrojené prototypy. Pro první pokusy posloužily vozy Renault Twingo. Takový funkční prototyp se draží od 600 eur, tedy cca 14 700 korun. Pozdější prototyp již ve vlastním těle a fungujícím digitálním systémem se aktuálně pohybuje nad částkou 750 eur (18 350 korun).

Ať už se rozhodnete pro kterýkoliv úlovek, zklamáním může být, že v Evropě se s takovým vozem po silnici legálně neprojedete. Žádný z prototypů totiž nebyl schválen ani pro testovací provoz. Cesta startupu začala v roce 2017 crowdfundingovou akcí na serveru Indiegogo. Povedlo se jí získat přes 700 tisíc dolarů a více než 1 100 předobjednávek.

Původně byla zamýšlená výroba dvou modelů, nejdříve byl menší z nich úplně zrušen. Ani druhý se ale nakonec své slávy nedočkal, a po několikátém odložení výroby nakonec došlo v roce 2023 k zastavení projektu. Výrobcem se měla stát finská společnost, která stojí například za vozem Fisker Karma.

Zdroj: Aurena.at


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články