Dodge dává sbohem silným osmiválcům, legendární modely přejdou na elektřinu

  • Dodge nastavil datum pro ukončení výroby spalovacích modelů Charger a Challenger
  • Značka je stále proti elektrifikaci, ale do změny ji tlačí vedení skupiny Stellantis
  • Dodge chce vytvořit novou skupinu vozů s názvem eMuscle
Legendární Dodge Challenger SRT Demon

Bude se první eMuscle od Dodge podobat klasickým modelům?

Dodge přestane vyrábět fosilně poháněné modely Charger a Challenger v roce 2024. Nahradí je plně elektrické vozy. Pro server MotorTrend se tak vyjádřil ředitel značky Tim Kuniskis. Dříve v tomto roce Dodge oznámil, že v roce 2024 představí světu první bateriemi poháněný muscle car.

Elektrický Dodge? Ano, čtete správně…

„Zatím jsme návrhy od vývojářů neviděli, ale společnost Dodge představí svůj první sportovní elektromobil zhruba do čtyř nebo pěti měsíců,” dodal Kuniskis. Ovšem dříve než v roce 2024 produkce zahájena nebude. Do té doby musíme vzít zavděk alespoň představenému konceptu.

Není ani známo, zda novinka ponese jméno Charger či Challenger. Víme ale, že pro Dodge jsou tyto názvy natolik důležité, že se s nimi určitě neloučíme. Elektromobil bude postaven na nové platformě STLA Large od mateřské společnosti Stellantis.

Dodge má nyní svou kampaň pojmenovanou jako “Never Lift” a má plán na dva roky dopředu. Cílem této kampaně je změnit definici značky a přivést nové zákazníky. Takové, kteří se nebudou mít obavy zkusit něco nového a odlišného od klasických spalovacích vozidel. Na konci tohoto dvouletého cyklu by mělo dojít k ukončení produkce klasických amerických trhačů asfaltu.

Dodge Challenger SRT Demon

Dodge Challenger SRT Demon, ilustrační obrázek


Čtěte také: Dodge Challenger si to chtěl rozdat s Teslou Model 3, ale těžce za to zaplatil


Dodge by se elektrifikaci raději vyhnul

Dodge i další značky ze bývalé skupiny Fiat-Chrysler bývaly vcelku striktně proti elektrifikaci. A tak není divu, že ani v roce 2021 tomu není moc jinak, a to ani na poli hybridních vozů. Sloučení se skupinou PSA a vytvoření skupiny Stellantis celý proces nakoplo. Pomalu se nové myšlení vedení dostává i pod kůži těmto značkám.

I Dodge se dlouhé roky profiloval, že nesnese ve vozech pohon na elektřinu. V roce 2018 udělali reklamní kampaň na model Demon a propagovali jeho neskutečné zrychlení z 0 na 160 km/h. Zde zdůraznili, že se jedná o data, která nezohledňují hybridní a elektrická vozidla.

Sami jsme zvědaví, s čím Dodge přijde. Oznámení o ukončení výroby spalovacích modelů je velmi odvážné, zvláště když konkurence se těchto vozidel z nabídky tak lehce zbavovat nechce. Na druhou stranu Dodge nechce prodávat elektromobily, protože své vozy popisují jako “americký eMuscle”.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dodge dává sbohem silným osmiválcům, legendární modely přejdou na elektřinu

  • Dodge nastavil datum pro ukončení výroby spalovacích modelů Charger a Challenger
  • Značka je stále proti elektrifikaci, ale do změny ji tlačí vedení skupiny Stellantis
  • Dodge chce vytvořit novou skupinu vozů s názvem eMuscle
Legendární Dodge Challenger SRT Demon

Bude se první eMuscle od Dodge podobat klasickým modelům?

Dodge přestane vyrábět fosilně poháněné modely Charger a Challenger v roce 2024. Nahradí je plně elektrické vozy. Pro server MotorTrend se tak vyjádřil ředitel značky Tim Kuniskis. Dříve v tomto roce Dodge oznámil, že v roce 2024 představí světu první bateriemi poháněný muscle car.

Elektrický Dodge? Ano, čtete správně…

„Zatím jsme návrhy od vývojářů neviděli, ale společnost Dodge představí svůj první sportovní elektromobil zhruba do čtyř nebo pěti měsíců,” dodal Kuniskis. Ovšem dříve než v roce 2024 produkce zahájena nebude. Do té doby musíme vzít zavděk alespoň představenému konceptu.

Není ani známo, zda novinka ponese jméno Charger či Challenger. Víme ale, že pro Dodge jsou tyto názvy natolik důležité, že se s nimi určitě neloučíme. Elektromobil bude postaven na nové platformě STLA Large od mateřské společnosti Stellantis.

Dodge má nyní svou kampaň pojmenovanou jako “Never Lift” a má plán na dva roky dopředu. Cílem této kampaně je změnit definici značky a přivést nové zákazníky. Takové, kteří se nebudou mít obavy zkusit něco nového a odlišného od klasických spalovacích vozidel. Na konci tohoto dvouletého cyklu by mělo dojít k ukončení produkce klasických amerických trhačů asfaltu.

Dodge Challenger SRT Demon

Dodge Challenger SRT Demon, ilustrační obrázek


Čtěte také: Dodge Challenger si to chtěl rozdat s Teslou Model 3, ale těžce za to zaplatil


Dodge by se elektrifikaci raději vyhnul

Dodge i další značky ze bývalé skupiny Fiat-Chrysler bývaly vcelku striktně proti elektrifikaci. A tak není divu, že ani v roce 2021 tomu není moc jinak, a to ani na poli hybridních vozů. Sloučení se skupinou PSA a vytvoření skupiny Stellantis celý proces nakoplo. Pomalu se nové myšlení vedení dostává i pod kůži těmto značkám.

I Dodge se dlouhé roky profiloval, že nesnese ve vozech pohon na elektřinu. V roce 2018 udělali reklamní kampaň na model Demon a propagovali jeho neskutečné zrychlení z 0 na 160 km/h. Zde zdůraznili, že se jedná o data, která nezohledňují hybridní a elektrická vozidla.

Sami jsme zvědaví, s čím Dodge přijde. Oznámení o ukončení výroby spalovacích modelů je velmi odvážné, zvláště když konkurence se těchto vozidel z nabídky tak lehce zbavovat nechce. Na druhou stranu Dodge nechce prodávat elektromobily, protože své vozy popisují jako “americký eMuscle”.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."