Designér Audi se pustil ze řetězu. Koncept Activesphere vypadá neuvěřitelně
- Kombinace SUV a pickupu se jeví jako použitelný koncept
- Může Audi s futuristickým autem přinést revoluci?
- Zajímavé detaily naznačují, že by pouze u konceptu zůstat nemělo

Jste milovníkem velkých vozidel a přemýšlíte, zda váš příští přírůstek bude typu SUV nebo pickup? Audi pro vás pracuje na konceptu, který vyřeší vaše dilema. Toto elegantní vozidlo totiž zastane obě funkce. Díky poskytnutým detailům lze usuzovat, že by takový vůz Audi chtělo skutečně vyrábět.
Čtvrtý koncept v pořadí
Audi vlastně zakládá novou kategorii vozidel. V každém z již představených konceptů vždy kombinuje dvě běžné konstrukce v jednom vozidle. Nejedná se vlastně o nic nového, vždyť konvertibilní kabriolety pracují na podobném principu. Zatím jen nikoho nenapadlo kombinovat jiné typy karoserií. Dva roky zpět Audi ukázalo svojí představu modelu Skysphere, vloni k němu přidalo Grandsphere sedan a Urbansphere MPV.
Nejnovější koncept s názvem Activesphere kombinuje vlastnosti luxusního SUV, sportovního vozu a pickupu s přidanou schopností offroadové jízdy. Pouhým stisknutím tlačítka se zadní prosklená část vozu odsune nad střechu a vytvoří nákladovou plochu pro převoz jízdních kol, kempingového vybavení nebo dalších materiálů.

Čtěte také: Nová éra pro divizi Audi Sport. Logo RS budou nosit výhradně elektrifikované vozy
Takové Audi bychom si nechali líbit
Na designu konceptu pracovalo Audi se sesterskou automobilkou Porsche. Dohromady vyvíjí novou platformu nabízející dojezd přes 600 kilometrů, 800V palubní architekturu, či vylepšené rychlé nabíjení. Platforma se nazývá Premium Platform Electric (PPE). Vzhled vozidla vznikl v designovém centru Audi v Malibu na Floridě.
Vozidlo má samozřejmě nabídnout autonomní funkce. Řidič bude obklopen novým digitálním světem zobrazovaným pomocí rozšířené realitě. Velký průměr kol (22 palců) a vysoká světlá výška přímo vyzývají k použití v terénu. Celkový vzhled karoserie a jeho aerodynamika přitom připomínají sportovní vůz. Stejně jako u předchozích konceptů používá Audi pro nástup protichůdné dveře s chybějícím B-sloupkem mezi řadami sedadel.

Displeje již nebudou potřeba, vše zajistí rozšířená realita
Interiér je připravený pro čtveřici cestujících. Uprostřed mezi sedačkami se přes obě řady táhne dlouhý středový tunel. Pro všechny pasažéry je nachystaný headset s rozšířenou realitou. Vůz tak nemusí řešit dotykové obrazovky ani jinný podobný zobrazovací systém. V režimu autonomní jízdy se veškeré manuální řídící prvky schovají do palubní desky. Zajímalo by vás takové univerzální vozidlo? Dovedete si u něj představit cenovku?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.