Na papíře to může vypadat jako jedna velká tragédie. Zrychlení u nuly na sto u nové Dacia Spring za šílených téměř 20 sekund, když dnešní auta zvládají stejnou disciplínu za zhruba poloviční dobu, ne-li ještě lépe? Takhle pomalu zrychlovala auta z doby minulé, například už skoro 50 let stará Škoda 120. Navíc maximálka nového auta na baterky je omezena na 125 km/h, na které se budete dostávat horko těžko.
Dacia Spring tedy nedělá elektromobilům, které jinak na silnicích porážejí své spalovací soky, příliš dobrou reklamu. Nízká cena elektromobilu však byla vykoupena výrazně slabšími specifikacemi, které zkrátka zamrzí. Jde o nejpomalejší elektromobil, stejně tak i nejpomalejší auto prodávané na českém trhu. Ne příliš dobré je i dynamické zrychlení z 80 na 120 km/h, což zabere Dacii hrozivých 26,2 sekund.
Nicméně pro městské auto bude mnohem důležitější to, jak zrychluje v metropolích, nikoliv na dálnicích či okreskách. A zde už to takový problém není, protože z 0 na 50 km/h zvládne elektrická Dacie zrychlit za 5,8 sekund. Elektromotor s nízkým výkonem 33 kW a se slabým točivým momentem 125 Nm, který je ovšem okamžitě maximální hned od nulových otáček, pro městskou jízdu zcela dostačují a snižují náklady výrobce.
Čtěte také: Levná Dacia Spring prošla losím testem a zesměšnila dražší elektromobily
Elektrická Dacia je již v Česku k předobjednání, a to za cenu od 449 900 korun. Dostupnost levného elektromobilu na českém trhu uvádí nízkonákladový rumunský výrobce patřící pod skupinu Renault předběžně na podzim 2021 s tím, že výroba elektromobilu probíhá v Číně. Jde prakticky jen o převlečený Renault City K-ZE, který také nejvíce láká právě na cenu, nikoliv nějaké zázračné specifikace a výbavu.
Co si myslíte o tom, že levný elektromobil od Dacie zrychluje ve vyšších rychlostech jen velmi neochotně? Je to důvod, proč si auto nepořídit, nebo by vám to nevadilo?
Na papíře to může vypadat jako jedna velká tragédie. Zrychlení u nuly na sto u nové Dacia Spring za šílených téměř 20 sekund, když dnešní auta zvládají stejnou disciplínu za zhruba poloviční dobu, ne-li ještě lépe? Takhle pomalu zrychlovala auta z doby minulé, například už skoro 50 let stará Škoda 120. Navíc maximálka nového auta na baterky je omezena na 125 km/h, na které se budete dostávat horko těžko.
Dacia Spring tedy nedělá elektromobilům, které jinak na silnicích porážejí své spalovací soky, příliš dobrou reklamu. Nízká cena elektromobilu však byla vykoupena výrazně slabšími specifikacemi, které zkrátka zamrzí. Jde o nejpomalejší elektromobil, stejně tak i nejpomalejší auto prodávané na českém trhu. Ne příliš dobré je i dynamické zrychlení z 80 na 120 km/h, což zabere Dacii hrozivých 26,2 sekund.
Nicméně pro městské auto bude mnohem důležitější to, jak zrychluje v metropolích, nikoliv na dálnicích či okreskách. A zde už to takový problém není, protože z 0 na 50 km/h zvládne elektrická Dacie zrychlit za 5,8 sekund. Elektromotor s nízkým výkonem 33 kW a se slabým točivým momentem 125 Nm, který je ovšem okamžitě maximální hned od nulových otáček, pro městskou jízdu zcela dostačují a snižují náklady výrobce.
Čtěte také: Levná Dacia Spring prošla losím testem a zesměšnila dražší elektromobily
Elektrická Dacia je již v Česku k předobjednání, a to za cenu od 449 900 korun. Dostupnost levného elektromobilu na českém trhu uvádí nízkonákladový rumunský výrobce patřící pod skupinu Renault předběžně na podzim 2021 s tím, že výroba elektromobilu probíhá v Číně. Jde prakticky jen o převlečený Renault City K-ZE, který také nejvíce láká právě na cenu, nikoliv nějaké zázračné specifikace a výbavu.
Co si myslíte o tom, že levný elektromobil od Dacie zrychluje ve vyšších rychlostech jen velmi neochotně? Je to důvod, proč si auto nepořídit, nebo by vám to nevadilo?