Cupra Born se podrobila losímu testu. Jak si ostrý elektromobil vedl?

  • Cupra Born si vedla v losím testu vcelku slušně, porazila i Volkswagen ID.4
  • Nepatrně lepších výsledků dosáhly elektromobily od Tesly
  • Vůz během letošního roku dostane i větší baterii
Představujeme vám nový elektromobil Cupra Born!

Elektromobil Cupra Born

Cupra je vcelku mladá značka, která spadá do skupiny Volkswagen Group. Vznikla oddělením sportovní divize Seatu. Její modely se těší vcelku velké popularitě. Vděčit za to mohou velkým prodejům našlapaných verzí vozů Seat Leon Cupra a Ateca Cupra. Za příjemnou cenu nabízí sportovní požitek z jízdy i kvalitní interiér. Nejnovější přírůstek do rodiny je elektrický hatchback Cupra Born. Ten byl podroben známému losímu testu. Jak si vůz v testu vedl?

Jak si vedla Cupra Born v losím testu?

Losí test se vždy provádí s plně naloženým vozidlem, a i konfigurace vozu ve výsledcích hraje nemalou roli. Vůz v testu měl pohon zadních kol s baterií o kapacitě 58 kWh. O přenášení síly se postaraly pneumatiky Brigestone Turanza Eco Enliten na 20palcových litých kolech. Nejvyšší rychlost, při které byl vůz schopen test v pořádku dokončit, byla při 75 kilometrech za hodinu.

Ve výsledku je na tom vůz o něco lépe než jeho sourozenec na stejném podvozku platformy MEB, Volkswagen ID.4. Jeho maximální rychlost při testu dosáhla 73 km/h. Zajímavější srovnání by ovšem bylo s modelem ID.3, který je proporčně přeci jen Cupře bližší. Pro tento vůz ale nejsou výsledky známé. I přes tento slušný výsledek si Cupra vedla hůře v porovnání s vozy Tesly, konkrétně ve srovnání s Modelem 3 a Y. Jmenované modely dosáhly úspěšného výsledku i při rychlosti 83 kilometrů v hodině.

Interiér elektromobilu Cupra Born

Interiér elektromobilu Cupra Born


Čtěte také: Elektromobil Cupra Tavascan míří do výroby, Evropané se dočkají v roce 2024


První elektromobil značky Cupra

Cupra Born se nabízí s pohonem zadních kol s motorem o výkonu 150 kW. Baterie má kapacitu 58 kWh a kombinovaný dojezd dosahuje hodnot lehce přes 400 kilometrů. Vůz sdílí stejnou platformu jako elektromobily Volkswagenu. Odlišuje se ale speciálně vyvinutými sportovními adaptivními tlumiči DCC.

Během letošního roku v konfigurátoru přibude i druhá baterie s větším dojezdem o kapacitě 77 kWh. S tou by pak vůz měl ujet i 500 kilometrů na jedno nabití. Na českém trhu startuje cena vozu na 1 094 900 korunách.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Cupra Born se podrobila losímu testu. Jak si ostrý elektromobil vedl?

  • Cupra Born si vedla v losím testu vcelku slušně, porazila i Volkswagen ID.4
  • Nepatrně lepších výsledků dosáhly elektromobily od Tesly
  • Vůz během letošního roku dostane i větší baterii
Představujeme vám nový elektromobil Cupra Born!

Elektromobil Cupra Born

Cupra je vcelku mladá značka, která spadá do skupiny Volkswagen Group. Vznikla oddělením sportovní divize Seatu. Její modely se těší vcelku velké popularitě. Vděčit za to mohou velkým prodejům našlapaných verzí vozů Seat Leon Cupra a Ateca Cupra. Za příjemnou cenu nabízí sportovní požitek z jízdy i kvalitní interiér. Nejnovější přírůstek do rodiny je elektrický hatchback Cupra Born. Ten byl podroben známému losímu testu. Jak si vůz v testu vedl?

Jak si vedla Cupra Born v losím testu?

Losí test se vždy provádí s plně naloženým vozidlem, a i konfigurace vozu ve výsledcích hraje nemalou roli. Vůz v testu měl pohon zadních kol s baterií o kapacitě 58 kWh. O přenášení síly se postaraly pneumatiky Brigestone Turanza Eco Enliten na 20palcových litých kolech. Nejvyšší rychlost, při které byl vůz schopen test v pořádku dokončit, byla při 75 kilometrech za hodinu.

Ve výsledku je na tom vůz o něco lépe než jeho sourozenec na stejném podvozku platformy MEB, Volkswagen ID.4. Jeho maximální rychlost při testu dosáhla 73 km/h. Zajímavější srovnání by ovšem bylo s modelem ID.3, který je proporčně přeci jen Cupře bližší. Pro tento vůz ale nejsou výsledky známé. I přes tento slušný výsledek si Cupra vedla hůře v porovnání s vozy Tesly, konkrétně ve srovnání s Modelem 3 a Y. Jmenované modely dosáhly úspěšného výsledku i při rychlosti 83 kilometrů v hodině.

Interiér elektromobilu Cupra Born

Interiér elektromobilu Cupra Born


Čtěte také: Elektromobil Cupra Tavascan míří do výroby, Evropané se dočkají v roce 2024


První elektromobil značky Cupra

Cupra Born se nabízí s pohonem zadních kol s motorem o výkonu 150 kW. Baterie má kapacitu 58 kWh a kombinovaný dojezd dosahuje hodnot lehce přes 400 kilometrů. Vůz sdílí stejnou platformu jako elektromobily Volkswagenu. Odlišuje se ale speciálně vyvinutými sportovními adaptivními tlumiči DCC.

Během letošního roku v konfigurátoru přibude i druhá baterie s větším dojezdem o kapacitě 77 kWh. S tou by pak vůz měl ujet i 500 kilometrů na jedno nabití. Na českém trhu startuje cena vozu na 1 094 900 korunách.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."