Co dělat s opotřebovanými bateriemi z elektromobilů? Nissan našel nové uplatnění
- Baterie v elektromobilech mají omezenou životnost
- Záruka je obvykle na nejméně 8 let, ale reálně vydrží mnohem déle
- Poté je možné je recyklovat nebo využít jinde

V elektromobilech dnešní Li-Ion baterie vydrží v pohodě přes 10 let, klidně i více. Záleží samozřejmě, jak kvalitní jsou a jak dobře se k nim chováte. Každopádně ani po jejich opotřebování nemusí docházet k jejich likvidaci, ale jednou z cest je samozřejmě recyklace a tou druhou pak ještě uplatnění v jiných produktech.
Nissan už dříve přišel s tím, že akumulátory ze svých vysloužilých elektromobilů využil například pro ukládání energie a vytvoření tzv. bateriového úložiště. Tentokrát ale vymyslel možná ještě chytřejší způsob využití opotřebovaných baterek – začal je dávat do svých robotů, které vyrábějí nová elektrická auta. Jde o takzvané roboty AGV (Automated Guided Vehicle), které se umí zcela automaticky pohybovat v továrně a rozvážet zaměstnancům potřebné součástky.
Baterie z elektromobilů mohou mít životnost klidně přes 20 let
Japonská automobilka Nissan už dříve přešla na roboty s modernějšími lithium-iontovými bateriemi a využívala právě moduly z elektromobilu Nissan Leaf, ovšem tentokrát se rozhodla místo nových baterií používat baterie opotřebované z aut, kde po nějakých 10 letech a možná i déle vydrží ještě dalších 7-8 let. Tím se životnost akumulátorů prodlužuje na plus mínus 20 let a ekologie elektromobilů se tím oproti spalovacím autům dále rapidně zlepšuje.
Čtěte také: Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Co říkáte na nápad automobilky Nissan, která používá opotřebované baterie ve svých robotech pomáhajících ve výrobce nových aut? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.