Mladoboleslavská automobilka zažívá přímo pekelný rok. Globální nedostatek čipů ovlivňuje celou řadu směn a dodací lhůty se neustále prodlužují. Složitá situace dopadá jak na samotného výrobce, tak zaměstnance v závodech, kteří nemají co vyrábět. Konec roku se blíží, a tak Škoda Auto upřesnila počet nevyrobených aut. Z čísel jde mráz po zádech.
Největší automobilka v zemi měla v jednu chvíli téměř 68 tisíc nedokončených aut, a to zejména kvůli zmíněnému nedostatku čipů. Výrobci se předhánějí v tom, kdo “ukořistí” dodávku a jak to tak vypadá, mezi nejvíce zasažené subjekty se řadí právě německý koncern.
Předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík již dříve avizoval, že Škoda Auto kvůli této krizi nedokáže vyrobit až 250 tisíc vozů. Tehdy strašlivou zprávu nyní překonal odhad automobilky, která tvrdí, že letos nezvládne vyrobit přes 300 tisíc aut. Vůbec nejhorší byl třetí kvartál, kvůli kterému se již ztráta v objemu vozů nepodaří dorovnat.
Čtěte také: Škoda Auto začíná testovat elektrické tahače, konkurenci Tesly Semi ale nečekejte
Fatální situaci nepřidává ani fakt, že Škoda Auto nemůže plánovat výrobu příliš dlouho dopředu. Vše se musí řešit v horizontu maximálně dvou týdnů a byť jen jediný nedodaný čip může znamenat kompletní odstávku.
Automobilka do konce roku zvládne zredukovat počet nedokončených vozů pod 20 tisíc, přičemž v současnou chvíli je stav zhruba na 25 tisících. Největší nedostatek je zejména u čipů pro ovládání zadních a pátých dveří nebo určitá část infotainmentu.
Mladoboleslavská automobilka zažívá přímo pekelný rok. Globální nedostatek čipů ovlivňuje celou řadu směn a dodací lhůty se neustále prodlužují. Složitá situace dopadá jak na samotného výrobce, tak zaměstnance v závodech, kteří nemají co vyrábět. Konec roku se blíží, a tak Škoda Auto upřesnila počet nevyrobených aut. Z čísel jde mráz po zádech.
Největší automobilka v zemi měla v jednu chvíli téměř 68 tisíc nedokončených aut, a to zejména kvůli zmíněnému nedostatku čipů. Výrobci se předhánějí v tom, kdo “ukořistí” dodávku a jak to tak vypadá, mezi nejvíce zasažené subjekty se řadí právě německý koncern.
Předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík již dříve avizoval, že Škoda Auto kvůli této krizi nedokáže vyrobit až 250 tisíc vozů. Tehdy strašlivou zprávu nyní překonal odhad automobilky, která tvrdí, že letos nezvládne vyrobit přes 300 tisíc aut. Vůbec nejhorší byl třetí kvartál, kvůli kterému se již ztráta v objemu vozů nepodaří dorovnat.
Čtěte také: Škoda Auto začíná testovat elektrické tahače, konkurenci Tesly Semi ale nečekejte
Fatální situaci nepřidává ani fakt, že Škoda Auto nemůže plánovat výrobu příliš dlouho dopředu. Vše se musí řešit v horizontu maximálně dvou týdnů a byť jen jediný nedodaný čip může znamenat kompletní odstávku.
Automobilka do konce roku zvládne zredukovat počet nedokončených vozů pod 20 tisíc, přičemž v současnou chvíli je stav zhruba na 25 tisících. Největší nedostatek je zejména u čipů pro ovládání zadních a pátých dveří nebo určitá část infotainmentu.