BYD na konci března oznámil novou Blade baterii s technologií využívající sloučeninu fosforečnanu lithno-železitého (LFP). Dokonce i Tesla využije tuto technologii v Číně ve spolupráci s firmou CATL. Podle Interact Analysis je to však jen vrchol ledovce v plánech BYD do budoucna.
TIP: Toyota jde do elektromobilů společně s čínským BYDem!
BYD udělal ještě něco, co však ušlo pozornosti. Založil novou značku Fudi, na které se podílí pět společností, které budou prodávat baterie a komponenty elektroaut jiným výrobcům. I když se to nemusí zdát příliš důležité, je to odrazový můstek strategie BYD. Například Volkswagen hodlá dělat to samé se svou platformou MEB, která je od základů postavena přímo pro elektromobily.
Každý výrobce automobilů, který dokáže přimět jiné společnosti k používání jejich technologie, bude mít výhodu při určování, kam se tato technologie bude vyvíjet. Je to standard, který následují ostatní, což pomáhá nejen ze strategického hlediska, ale také z hlediska objemu prodeje.
Volkswagen již má tuto zkušenost s Broukem. Kromě prodeje samotného automobilu prodával také motory spoustě výrobcům. A to stejné chce zopakovat se svou platformou MEB.
Pokud se BYD podaří prodat baterii Blade jiným společnostem, které chtějí mít své vlastní elektroauto, bude mít na starosti nejen technologický vývoj, ale také získá podíl na trhu. A nezmínili jsme ani motory, převodníky a regulátory, které BYD může v tomto procesu dodávat.
Baterie má životnost 8 let nebo 1,2 milionu km. Je také extrémně bezpečná a o 30 % cenově dostupnější než jiné baterie s LFP, které jsou již výhodné ve srovnání s Li-ion bateriemi. Zpráva Interact Analysis říká, že její náklady mohou být 90 dolarů za kWh. Podle Statista.com měly lithiové iontové (Li-ion) baterie v roce 2019 cenu 158 dolarů za kWh.
První auto, které využívá baterii Blade, bude Han. Očekávalo se, že bude v prodeji v červnu, ale pandemie COVID-19 mohla tyto plány změnit. Sedan má podle normy NEDC dojezd 605 km a stovku dá pod 4 vteřiny.
Pokud baterie Blade doručí to, co BYD slibuje, Fudi zajisté bude mít úspěch v prodeji svých komponentů malým i velkým výrobcům. To může pomoci cenově dostupným elektroautům, která se konečně stanou finančně životaschopnými. A cenově dostupné elektromobily jsou to, co potřebujeme k přechodu ze spalovacího motoru na čistší způsob dopravy.
Pokud se BYD podaří doručit, co slibuje, jistě ho čeká zářná budoucnost. Teď záleží na ostatních výrobcích, jestli BYD dovolí, aby se stal Microsoftem mezi elektroauty, protože ten obdobným způsobem prodává svůj operační systém všem ostatním výrobcům počítačů a vydělává na licenci. A co myslíte vy? Má BYD na to, aby se stal jedničkou, nebo ho ostatní výrobci nepustí? Rozhodně se nezapomeňte podělit o váš názor v komentářích.
zdroj: insideevs
BYD na konci března oznámil novou Blade baterii s technologií využívající sloučeninu fosforečnanu lithno-železitého (LFP). Dokonce i Tesla využije tuto technologii v Číně ve spolupráci s firmou CATL. Podle Interact Analysis je to však jen vrchol ledovce v plánech BYD do budoucna.
TIP: Toyota jde do elektromobilů společně s čínským BYDem!
BYD udělal ještě něco, co však ušlo pozornosti. Založil novou značku Fudi, na které se podílí pět společností, které budou prodávat baterie a komponenty elektroaut jiným výrobcům. I když se to nemusí zdát příliš důležité, je to odrazový můstek strategie BYD. Například Volkswagen hodlá dělat to samé se svou platformou MEB, která je od základů postavena přímo pro elektromobily.
Každý výrobce automobilů, který dokáže přimět jiné společnosti k používání jejich technologie, bude mít výhodu při určování, kam se tato technologie bude vyvíjet. Je to standard, který následují ostatní, což pomáhá nejen ze strategického hlediska, ale také z hlediska objemu prodeje.
Volkswagen již má tuto zkušenost s Broukem. Kromě prodeje samotného automobilu prodával také motory spoustě výrobcům. A to stejné chce zopakovat se svou platformou MEB.
Pokud se BYD podaří prodat baterii Blade jiným společnostem, které chtějí mít své vlastní elektroauto, bude mít na starosti nejen technologický vývoj, ale také získá podíl na trhu. A nezmínili jsme ani motory, převodníky a regulátory, které BYD může v tomto procesu dodávat.
Baterie má životnost 8 let nebo 1,2 milionu km. Je také extrémně bezpečná a o 30 % cenově dostupnější než jiné baterie s LFP, které jsou již výhodné ve srovnání s Li-ion bateriemi. Zpráva Interact Analysis říká, že její náklady mohou být 90 dolarů za kWh. Podle Statista.com měly lithiové iontové (Li-ion) baterie v roce 2019 cenu 158 dolarů za kWh.
První auto, které využívá baterii Blade, bude Han. Očekávalo se, že bude v prodeji v červnu, ale pandemie COVID-19 mohla tyto plány změnit. Sedan má podle normy NEDC dojezd 605 km a stovku dá pod 4 vteřiny.
Pokud baterie Blade doručí to, co BYD slibuje, Fudi zajisté bude mít úspěch v prodeji svých komponentů malým i velkým výrobcům. To může pomoci cenově dostupným elektroautům, která se konečně stanou finančně životaschopnými. A cenově dostupné elektromobily jsou to, co potřebujeme k přechodu ze spalovacího motoru na čistší způsob dopravy.
Pokud se BYD podaří doručit, co slibuje, jistě ho čeká zářná budoucnost. Teď záleží na ostatních výrobcích, jestli BYD dovolí, aby se stal Microsoftem mezi elektroauty, protože ten obdobným způsobem prodává svůj operační systém všem ostatním výrobcům počítačů a vydělává na licenci. A co myslíte vy? Má BYD na to, aby se stal jedničkou, nebo ho ostatní výrobci nepustí? Rozhodně se nezapomeňte podělit o váš názor v komentářích.
zdroj: insideevs