Ještě v loňském roce největší výrobce elektromobilů na světě, čínský BYD (než jej předstihla Tesla), dnešním dnem spojuje své síly s největším a nejhodnotnějším výrobcem aut na světě, japonskou Toyotou. Co to bude znamenat pro budoucnost elektromobility?
TIP: Proč Toyota masivně neuvádí čistě elektrická auta v Evropě?
Že by konečně peklo zamrzlo? Toyota, která se k elektromobilitě dosud stále stavěla spíše zády, konečně udělala poměrně velký krok k tomu, aby přestala být považována za firmu, které z pohledu plné elektrifikace aut naprosto ujel vlak. Její první elektromobil, vydaný pod značkou Lexus, totiž svými parametry příliš neoslnil a ukázal, že Toyota možná bude mít co dělat, aby z trůnu nenásledoval v příštích letech prudký pád.
Toyota už roky slibuje, že přijde s nějakými elektromobily a zásobuje nás pěknými koncepty a rendery, ale skutek utek. V poslední době to ale konečně začalo vypadat, že si Toyota nechce nechat ujet vlak a postupně domlouvala spolupráci s čínským výrobcem baterií CATL nebo další pro budoucí vývoj tolik potřebná partnerství se zaměřením na elektromobilitu. A dnes překvapivě domluvila spolupráci s čínskou firmou BYD.
Vznikla rovnou nová firma, jejíž cílem je “vyvinout takové elektromobily, které osloví zákazníky”. Název nové firmy, ve které má Toyota 50% podíl a BYD taktéž 50% podíl, je BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY (BTET) a fungovat má začít od května letošního roku. Sídlo má v čínském Shenzenu a pro začátek počítá se zhruba 300 zaměstnanci. Otázkou však je, co od této nové firmy lze skutečně očekávat.
Ono je to právě Čína, kde kladou a hodlají nadále klást velký důraz na snižování emisí a přechod k alternativním pohonům. Takže až čas ukáže, jestli Toyota bude pouze v uvozovkách plnit potřebné limity na tamním trhu, aby nadále mohla prodávat i své konvenční či jen částečně elektrické vozy, nebo zda-li to bude znamenat něco víc. Elektromobilita totiž stále paradoxně čeká na největšího automobilového hráče, na rozdíl od ostatních velkých automobilek.
zdroj: Electrek, vlastní
Ještě v loňském roce největší výrobce elektromobilů na světě, čínský BYD (než jej předstihla Tesla), dnešním dnem spojuje své síly s největším a nejhodnotnějším výrobcem aut na světě, japonskou Toyotou. Co to bude znamenat pro budoucnost elektromobility?
TIP: Proč Toyota masivně neuvádí čistě elektrická auta v Evropě?
Že by konečně peklo zamrzlo? Toyota, která se k elektromobilitě dosud stále stavěla spíše zády, konečně udělala poměrně velký krok k tomu, aby přestala být považována za firmu, které z pohledu plné elektrifikace aut naprosto ujel vlak. Její první elektromobil, vydaný pod značkou Lexus, totiž svými parametry příliš neoslnil a ukázal, že Toyota možná bude mít co dělat, aby z trůnu nenásledoval v příštích letech prudký pád.
Toyota už roky slibuje, že přijde s nějakými elektromobily a zásobuje nás pěknými koncepty a rendery, ale skutek utek. V poslední době to ale konečně začalo vypadat, že si Toyota nechce nechat ujet vlak a postupně domlouvala spolupráci s čínským výrobcem baterií CATL nebo další pro budoucí vývoj tolik potřebná partnerství se zaměřením na elektromobilitu. A dnes překvapivě domluvila spolupráci s čínskou firmou BYD.
Vznikla rovnou nová firma, jejíž cílem je “vyvinout takové elektromobily, které osloví zákazníky”. Název nové firmy, ve které má Toyota 50% podíl a BYD taktéž 50% podíl, je BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY (BTET) a fungovat má začít od května letošního roku. Sídlo má v čínském Shenzenu a pro začátek počítá se zhruba 300 zaměstnanci. Otázkou však je, co od této nové firmy lze skutečně očekávat.
Ono je to právě Čína, kde kladou a hodlají nadále klást velký důraz na snižování emisí a přechod k alternativním pohonům. Takže až čas ukáže, jestli Toyota bude pouze v uvozovkách plnit potřebné limity na tamním trhu, aby nadále mohla prodávat i své konvenční či jen částečně elektrické vozy, nebo zda-li to bude znamenat něco víc. Elektromobilita totiž stále paradoxně čeká na největšího automobilového hráče, na rozdíl od ostatních velkých automobilek.
zdroj: Electrek, vlastní