V roce 2020 přicházejí přísnější emisní limity, a to nejen v Evropě, ale obdobu tohoto proklimatického opatření najdeme i například v Číně nebo některých státech USA. Většina automobilek tak sází na elektrifikaci svého vozového parku, která je klíčem ke snížení emisí.
TIP: Toyota chce v roce 2020 prodat tolik elektromobilů, kolik Tesla vyrobí za pouhý týden
U Toyoty však mají na celou záležitost jiný pohled. Jeden z největších výrobců aut na světě má aktuálně velmi pokročilou technologii hybridních vozů, které mají už samy o sobě nižší emise, než konvenční vozy. Například v Evropě tak automobilka ze země vycházejícího slunce nebude muset dělat příliš, aby splnila přísné zdejší limity. Pro rok 2020 půjde na starém kontinentu nadále cestou hybridů.
V loňském roce tvořily prodeje hybridů v ČR cca 38 % a v tom letošním chce Toyota navýšit podíl na 41 % ze všech prodaných aut, a to opět včetně plug-in hybridů. V celé Evropě pak má ještě vyšší ambice, což ji výraznou měrou přispěje ke snížení celkových emisí.
Nicméně bez aut do zásuvky to nepůjde. Poslední čísla Toyoty ukazují, že její vozový park dosahuje celkových emisí 99 g CO2/km, což už by v roce 2020 nestačilo a Japonci by museli zaplatit velmi vysokých 95 eur za každý nadlimitní gram CO2 u každého prodaného vozu. To by se Toyotě velmi prodražilo.
V roce 2020 tedy Toyota v Evropě přijde třeba s novým plug-in hybridem RAV4, který dosahuje příznivějších 29 g CO2/km a pomáhá tak společně například s plug-in hybridním Priusem snížit celkové emise Toyoty. Ačkoliv nikde není paradoxně psáno, že řidiči těchto aut musejí dobíjet a snižovat tím emise. Pokud budou jezdit převážně bez elektřiny, může se klidně stát, že emise sice budou vyšší, ale automobilce to projde a vyhne se pokutám.
A jaké jsou důvody, proč se Toyota brání masivnímu rozšíření aut do zásuvky?
Nicméně Toyota dodává, že plně elektrická auta nesabotuje a že v ostatních regionech uvede 10 elektromobilů už v 1. pololetí 2020. Do České republiky podle našich informací zamíří první elektromobil značky, Lexus UX 300e, až v roce 2021. V dalších letech totiž budou emisní limity ještě tvrdší, a výrobcům aut tak opravdu nezbude nic jiného, než se vydat i cestou masivnější elektrifikace svého portfolia, jinak se z toho může stát boj o přežití na měnícím se automobilovém trhu.
V roce 2020 přicházejí přísnější emisní limity, a to nejen v Evropě, ale obdobu tohoto proklimatického opatření najdeme i například v Číně nebo některých státech USA. Většina automobilek tak sází na elektrifikaci svého vozového parku, která je klíčem ke snížení emisí.
TIP: Toyota chce v roce 2020 prodat tolik elektromobilů, kolik Tesla vyrobí za pouhý týden
U Toyoty však mají na celou záležitost jiný pohled. Jeden z největších výrobců aut na světě má aktuálně velmi pokročilou technologii hybridních vozů, které mají už samy o sobě nižší emise, než konvenční vozy. Například v Evropě tak automobilka ze země vycházejícího slunce nebude muset dělat příliš, aby splnila přísné zdejší limity. Pro rok 2020 půjde na starém kontinentu nadále cestou hybridů.
V loňském roce tvořily prodeje hybridů v ČR cca 38 % a v tom letošním chce Toyota navýšit podíl na 41 % ze všech prodaných aut, a to opět včetně plug-in hybridů. V celé Evropě pak má ještě vyšší ambice, což ji výraznou měrou přispěje ke snížení celkových emisí.
Nicméně bez aut do zásuvky to nepůjde. Poslední čísla Toyoty ukazují, že její vozový park dosahuje celkových emisí 99 g CO2/km, což už by v roce 2020 nestačilo a Japonci by museli zaplatit velmi vysokých 95 eur za každý nadlimitní gram CO2 u každého prodaného vozu. To by se Toyotě velmi prodražilo.
V roce 2020 tedy Toyota v Evropě přijde třeba s novým plug-in hybridem RAV4, který dosahuje příznivějších 29 g CO2/km a pomáhá tak společně například s plug-in hybridním Priusem snížit celkové emise Toyoty. Ačkoliv nikde není paradoxně psáno, že řidiči těchto aut musejí dobíjet a snižovat tím emise. Pokud budou jezdit převážně bez elektřiny, může se klidně stát, že emise sice budou vyšší, ale automobilce to projde a vyhne se pokutám.
A jaké jsou důvody, proč se Toyota brání masivnímu rozšíření aut do zásuvky?
Nicméně Toyota dodává, že plně elektrická auta nesabotuje a že v ostatních regionech uvede 10 elektromobilů už v 1. pololetí 2020. Do České republiky podle našich informací zamíří první elektromobil značky, Lexus UX 300e, až v roce 2021. V dalších letech totiž budou emisní limity ještě tvrdší, a výrobcům aut tak opravdu nezbude nic jiného, než se vydat i cestou masivnější elektrifikace svého portfolia, jinak se z toho může stát boj o přežití na měnícím se automobilovém trhu.