Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Toyota chce v roce 2020 prodat tolik elektromobilů, kolik Tesla vyrobí za pouhý týden

  |  Luboš Srb  |  8 komentářů

Toyota je největším výrobcem aut na světě. Jenže na poli elektromobility nemá vlastně moc velké ambice a jediným důvodem, proč vůbec nějaký elektromobil začne vyrábět, je fakt, že musí, aby neplatila pokuty.

TIP: Toyota se v nové reklamě vysmívá elektromobilům

Podle nejnovějších čísel to vypadá, že chce Toyota za celý letošní rok vyrobit zhruba tolik elektromobilů, kolik zvládne Tesla (největší výrobce elektromobilů na světě) vyrobit za pouhý jeden týden.

Plány Japonců jsou takové, že v roce 2020 konečně začne sériovou výrobu prvních novodobých elektromobilů (například Lexusu UX 300e), aby splnili regulace v Evropě a Číně. Jejich sice velmi dobře prodávané hybridy a k tomu minimální počet prodaných vodíkových aut totiž samy o sobě nebudou stačit, a tak budou muset nějaké ty kusy prodat i v případě bateriových elektromobilů. Už teď je ale jasné, že je to jen z povinosti a nakonec čísla to vše potvrzují.

Toyota chce prodat 10 000 elektromobilů v roce 2020, dále 30 000 elektromobilů v roce 2021 a 500 000 elektromobilů až v roce 2025, z celkových 5,5 milionů elektrifikovaných vozů Toyota (především hybridů). Jak nízká čísla to jsou, ukazuje srovnání třeba s americkou Teslou, která aktuálně za pouhý jeden týden vyrobí téměř stejný počet elektromobilů (7 000 aut v USA + 1 000 aut v Číně a v nejbližších týdnech má celková výrobní kapacita narůst k 10 000 autům týdně), kolik chce Toyota prodat čistě elektrických bateriových vozů za celý rok.

V dalších letech přitom bude rozdíl ještě větší, takže se dost možná stane, že Tesla vyrobí za jediný den tolik elektromobilů, co Toyota zvládne prodat za celý rok. A to rozhodně není dobrá vizitka pro největší automobilku na světě, co říkáte?

zdroj: InsideEVs

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
5 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
KerosinLádaViktorKerosinekohybrid Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Hellebrand
Hellebrand

Jednoduché vysvětlení, Toyota prostě v čistě elektrických autech budoucnost nevidí.

Dušan
Dušan

Zkrátil bych to. Toyota prostě budoucnost nevidí.

ekohybrid
ekohybrid

Ne každý preferuje prodloužit si cestování o hodinu na rychlonabíječce, nebo čekat 5 hodin či den při pomalém nabíjení až bude elektromobil opět fit. Je dobře, že si můžete vybrat podle svých potřeb, někdo BEV, někdo hybrid…..

Kerosin
Kerosin

Jsou si dobře vědomi, jak moc se spálili jiné velké koncerny – vědí, že neumí udělat dobré EV, a nechtějí si uříznou ostudu.
Alespoň se neprsí koncepty a sliby.
Věřím, že zrovna u Toyoty je neschopnost vyrobit dobré EV dočasná, ale už by měli máknout.

Viktor
Viktor

Uvidíme jestli to nepropásli, ale myslím, že do toho chtějí jít až budou baterie s pevným elektrolitem, do té doby se tomu asi budou bránit zuby nehty. Na druhou stranu, třeba jim to vyjde a příjdou s tím v pravý čas a slíznou smetanu. Auta umí dělat slušný i úsporný, s elektřinou si hrajou už 20 let, takže kdo ví.

Kerosin
Kerosin

No možné to je, ale je to dost riskantní taktika. Víte jak to dopadlo s princem Drsoňěm, který stál opodál s plánem, že se do věci v pravou chvíli vloží. :-)

Toyota to jistě ustojí a zvládne, o tom nepochybuji, ale žádný MASTER plán bych za tím nehledal. Auta má špičková, o tom žádná, ale vývoj baterie prostě a předně BMS prostě zanedbali – ono upřímně u Hybridů nebyl potřeba, protože ta baterie prostě z principu nemusí čelit situacím jako u BEV.

Láda
Láda

Někde jsem četl že šéf Toyoty řekl že čistě elektrický pohon mu nedává smysl, jak ekologicky ,tak ekonomicky a že se toho nechce účastnit .Tak se nedivím

Kerosin
Kerosin

Ano, to psala většina médií, která se elektromobilitou zabývají. Jenže já bych spíš viděl vysvětlení v tom, že co má jako říkat? Myslíte, že by bylo od šéfa Toyoty zoodpovědné říci – “No vzhledem k situaci a výhledu jsme evidentně zaspali, a nemáme teď co nabídnout.” – to přece soudný manager nemůže udělat.

Mobilní zobrazení