Čínské elektromobily v Evropě – Nio EL6 nadchne (nejen) dlouhým dojezdem (1. díl)

  • Vybíráme čínské automobily, které chceme i na českém trhu
  • Některé tu již jsou, jiné se teprve chystají
  • Nio EL6 může jiným automobilkám pěkně zavařit
Nejlepší čínské elektromobily, Nio EL6

V našem novém seriálu vybíráme ty nejlepší čínské elektromobily, prvním modelem je Nio EL6 | foto: vlastní

Čínské automobily byly dříve okolnímu světu prakticky zapovězené. Modely se mimo zemi nevyvážely a i individuální dovoz je natolik náročný, že to většina zájemců nakonec vzdá. To je ovšem realita minulosti. V současnosti se naopak místní výrobci snaží expandovat všemi směry. Proto se na našich silnicích dá stále více setkat s nám neznámými značkami. Tradiční automobilky mají strach z levné konkurence, uživatelé se naopak těší na mladou krev. V novém seriálu se podíváme na oblíbené elektromobily z Číny, které už se prodávají v Evropě a mají tak šanci se dostat i na český trh.

Nio ES6/EL6, bič na americkou Teslu

Prvním adeptem je vůz značky Nio. Ta se na domácím (čínském) trhu profiluje jako hlavní konkurent Tesly. Ve svém portfoliu má již nyní ale více modelů a obsáhne tak i více segmentů a cílových skupin. Téměř bez jakýchkoliv dohadů lze model ES6/EL6 zařadit mezi jeden z nejdůležitějších počinů značky. Aktuálně se vyrábí již ve druhé generaci a má ambice se zapsat i na evropském trhu, kde je již oficiálně v prodeji.

Na většině fotografií si všimnete, že se vůz prezentuje pod označením ES6. To je originální čínské značení, to se ale do Evropy ve stejné podobě nepodívá. Kvůli možným záměnám se sportovním Audi S6 dostává model upravené obchodní označení v podobě EL6. Proč by měl takový vůz typického Evropana zaujmout? Kromě bohatého vnitřního prostoru nabídne i velmi konkurenceschopný úložný prostor a pokročilé technologie i asistenční funkce.

Nio ES6/EL6 druhé generace

Čínský elektromobil Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio


Čtěte také: Ze slov BYD mrazí! Automobilky z Číny se mají spojit a porazit zavedené značky


Skvělé parametry, dojezd až 930 kilometrů

Z výbavy lze vybrat například vícečočkový inteligentní systém LED osvětlení, super výkonné srdce čtyřech procesorů nVidia Drive Orin řízený umělou inteligencí Nio Adam a předpřípravu k plně autonomní jízdě. S tím se pojí kvalitní balíček asistentů pro dálniční jízdu. Nio ES6/EL6 se nabízí jako čtyřkolka poháněná dvojicí elektromotorů. Výkonnější motor je umístěný na přední nápravě a generuje výkon až 150 kW. Zadní pak přidává dalších 60 kW.

Základní baterie (75 kWh) doveze posádku na vzdálenost 406 kilometrů. S příplatkovou 100kWh baterií se dostanete přes 500 km (529 km). Nio nyní drží v rukávu velké eso v podobě semi-solidní baterie. Ta je ještě o polovinu větší a při pohledu na budíky se vám protočí panenky. 930 kilometrů dojezdu vám téměř nikdo nenabídne. Není to navíc žádná pohádka budoucnosti. Nio by mělo baterii do vozů nabízet již nyní.

NIO ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Cena a dostupnost v Evropě

Na německém trhu lze vůz pořídit od 63 715 eur (1 534 406 korun). S větší 100kWh baterií se dostanete přes 72 tisíc eur (1 733 000 korun). Pokud byste ale chtěli využít zásadní výhody automobilky, kterou jsou výměnné bateriové „swap“ stanice, musíte si vůz pořídit na bázi předplatného.

Předplatné vyjde samozřejmě výhodněji. Cena vozu se sníží jednorázově o 21 tisíc eur (505 tisíc korun) a měsíčně za službu pronájmu baterie zaplatíte 289 eur (6 959 korun). Degradace baterie vás tak nebude vůbec zajímat. Nio postupně swapovací stanice staví i na území evropských států.

V Evropě se Nio EL6 prodává v Německu, dále pak v Nizozemsku, Dánsku a Švédsku. Zatím nemáme informace o tom, že by se čínská automobilka chystala dostat také na český trh. Nicméně co není, může být, třeba jednoho dne.

Chtěli byste tento čínský elektromobil také na českém trhu? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínské elektromobily v Evropě – Nio EL6 nadchne (nejen) dlouhým dojezdem (1. díl)

  • Vybíráme čínské automobily, které chceme i na českém trhu
  • Některé tu již jsou, jiné se teprve chystají
  • Nio EL6 může jiným automobilkám pěkně zavařit
Nejlepší čínské elektromobily, Nio EL6

V našem novém seriálu vybíráme ty nejlepší čínské elektromobily, prvním modelem je Nio EL6 | foto: vlastní

Čínské automobily byly dříve okolnímu světu prakticky zapovězené. Modely se mimo zemi nevyvážely a i individuální dovoz je natolik náročný, že to většina zájemců nakonec vzdá. To je ovšem realita minulosti. V současnosti se naopak místní výrobci snaží expandovat všemi směry. Proto se na našich silnicích dá stále více setkat s nám neznámými značkami. Tradiční automobilky mají strach z levné konkurence, uživatelé se naopak těší na mladou krev. V novém seriálu se podíváme na oblíbené elektromobily z Číny, které už se prodávají v Evropě a mají tak šanci se dostat i na český trh.

Nio ES6/EL6, bič na americkou Teslu

Prvním adeptem je vůz značky Nio. Ta se na domácím (čínském) trhu profiluje jako hlavní konkurent Tesly. Ve svém portfoliu má již nyní ale více modelů a obsáhne tak i více segmentů a cílových skupin. Téměř bez jakýchkoliv dohadů lze model ES6/EL6 zařadit mezi jeden z nejdůležitějších počinů značky. Aktuálně se vyrábí již ve druhé generaci a má ambice se zapsat i na evropském trhu, kde je již oficiálně v prodeji.

Na většině fotografií si všimnete, že se vůz prezentuje pod označením ES6. To je originální čínské značení, to se ale do Evropy ve stejné podobě nepodívá. Kvůli možným záměnám se sportovním Audi S6 dostává model upravené obchodní označení v podobě EL6. Proč by měl takový vůz typického Evropana zaujmout? Kromě bohatého vnitřního prostoru nabídne i velmi konkurenceschopný úložný prostor a pokročilé technologie i asistenční funkce.

Nio ES6/EL6 druhé generace

Čínský elektromobil Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio


Čtěte také: Ze slov BYD mrazí! Automobilky z Číny se mají spojit a porazit zavedené značky


Skvělé parametry, dojezd až 930 kilometrů

Z výbavy lze vybrat například vícečočkový inteligentní systém LED osvětlení, super výkonné srdce čtyřech procesorů nVidia Drive Orin řízený umělou inteligencí Nio Adam a předpřípravu k plně autonomní jízdě. S tím se pojí kvalitní balíček asistentů pro dálniční jízdu. Nio ES6/EL6 se nabízí jako čtyřkolka poháněná dvojicí elektromotorů. Výkonnější motor je umístěný na přední nápravě a generuje výkon až 150 kW. Zadní pak přidává dalších 60 kW.

Základní baterie (75 kWh) doveze posádku na vzdálenost 406 kilometrů. S příplatkovou 100kWh baterií se dostanete přes 500 km (529 km). Nio nyní drží v rukávu velké eso v podobě semi-solidní baterie. Ta je ještě o polovinu větší a při pohledu na budíky se vám protočí panenky. 930 kilometrů dojezdu vám téměř nikdo nenabídne. Není to navíc žádná pohádka budoucnosti. Nio by mělo baterii do vozů nabízet již nyní.

NIO ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Cena a dostupnost v Evropě

Na německém trhu lze vůz pořídit od 63 715 eur (1 534 406 korun). S větší 100kWh baterií se dostanete přes 72 tisíc eur (1 733 000 korun). Pokud byste ale chtěli využít zásadní výhody automobilky, kterou jsou výměnné bateriové „swap“ stanice, musíte si vůz pořídit na bázi předplatného.

Předplatné vyjde samozřejmě výhodněji. Cena vozu se sníží jednorázově o 21 tisíc eur (505 tisíc korun) a měsíčně za službu pronájmu baterie zaplatíte 289 eur (6 959 korun). Degradace baterie vás tak nebude vůbec zajímat. Nio postupně swapovací stanice staví i na území evropských států.

V Evropě se Nio EL6 prodává v Německu, dále pak v Nizozemsku, Dánsku a Švédsku. Zatím nemáme informace o tom, že by se čínská automobilka chystala dostat také na český trh. Nicméně co není, může být, třeba jednoho dne.

Chtěli byste tento čínský elektromobil také na českém trhu? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."